Vælling til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.672 visninger
70 svar
0 synes godt om
24. august 2012

samantha1986

Vores datter er knap tre måneder og har en god appetit. Hun får en flaske med 200 ml hver gang hun er sulten og enkelte gange tømmer hun den.

Sidst SP var her spurgte jeg lidt ind til grød, og hun sagde at det ville vi snakke om når hun kommer igen, når lillepigen er fire måneder. For der vil det være aktuelt hun får grød. Men vi måtte godt begynde at give hende vælling når hun får flaske til natten, hvis hun begynder og sove dårligere.

Hun er god til at tage 8 timer i streg, men hvis hun begynder at vågne om natten fordi hun er sulten så er det tid til vælling.

Natten til i forgårs vågnede hun kl to og var sulten. Hun havde da sovet siden kl halv ni. Og i nat vågnede hun kl. 4 ca. og var også sulten. Hun havde da sovet siden kl. 22 ca.

Tænker så om det er okay at prøve at give hende vælling? SP har jo sagt god for det, men er bare lidt i tvivl, for tænker om man måske skulle se nogle flere nætter ad.

Jer som gav jeres børn vælling tidligt, hvordan vurdere I de var klar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

MorTil4<3

samantha1986 skriver:

Vores datter er knap tre måneder og har en god appetit. Hun får en flaske med 200 ml hver gang hun er sulten og enkelte gange tømmer hun den.

Sidst SP var her spurgte jeg lidt ind til grød, og hun sagde at det ville vi snakke om når hun kommer igen, når lillepigen er fire måneder. For der vil det være aktuelt hun får grød. Men vi måtte godt begynde at give hende vælling når hun får flaske til natten, hvis hun begynder og sove dårligere.

Hun er god til at tage 8 timer i streg, men hvis hun begynder at vågne om natten fordi hun er sulten så er det tid til vælling.

Natten til i forgårs vågnede hun kl to og var sulten. Hun havde da sovet siden kl halv ni. Og i nat vågnede hun kl. 4 ca. og var også sulten. Hun havde da sovet siden kl. 22 ca.

Tænker så om det er okay at prøve at give hende vælling? SP har jo sagt god for det, men er bare lidt i tvivl, for tænker om man måske skulle se nogle flere nætter ad.

vælling!!!

det virker underligt når der står fra 6 måneder på pakkerne

så ville jeg mene at en baby på kun 3 måneder er FOR lille!

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

MilleMus1988 skriver:

vælling!!!

det virker underligt når der står fra 6 måneder på pakkerne

så ville jeg mene at en baby på kun 3 måneder er FOR lille!

Hun sagde at det er noget de er begyndt at skrive. Noget med at producenterne vil holde deres sti ren eller hvad man siger. De må godt få det før. Og SP sagde også at vi godt må give det før. Og det ville hun jo ikke sige hvis ikke det var i orden.

Anmeld

24. august 2012

raca

jeg ville ikke..

hun sover jo rigtig godt..

og vælling giver intet ernæringsmessigt som mælk ikke giver.. det tager bare længre tid for en så lille og sart mave og fordøje.. forde der er masser af stivelse i barnet endun ikke har ensymer til og fordøje..

der er en grund til der står 6 mdr på pakken.. da det er sundhedstyrelsens anbefalinger... og sp vejleder mod sundhedstyrelses anbefalinger når hun siger du skal give vælling..ved 3 mdr..

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

raca skriver:

jeg ville ikke..

hun sover jo rigtig godt..

og vælling giver intet ernæringsmessigt som mælk ikke giver.. det tager bare længre tid for en så lille og sart mave og fordøje.. forde der er masser af stivelse i barnet endun ikke har ensymer til og fordøje..

der er en grund til der står 6 mdr på pakken.. da det er sundhedstyrelsens anbefalinger... og sp vejleder mod sundhedstyrelses anbefalinger når hun siger du skal give vælling..ved 3 mdr..

Jeg har fuld tiltro til min SP. Hun har været i faget i rigtig mange år. Og hun gav mig det råd da vores datters appetit er meget stor, og da hun normalt er god til at sove en hel nat, og hvis det så ændrede sig grundet sult så kunne vælling mætte bedre.

Jeg tænker at hun da ikke siger det hvis ikke det var i orden

Anmeld

24. august 2012

anynom

Det er altså normalt at spædbørn vågner og er sultne om natten - jeg ville bare give en flaske med mme og vente med vælling til 4 måneders alderen hvis det endelig er. I den alder er "at sove igennem" 5 timer i streg.

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

JulieWH skriver:

Det er altså normalt at spædbørn vågner og er sultne om natten - jeg ville bare give en flaske med mme og vente med vælling til 4 måneders alderen hvis det endelig er. I den alder er "at sove igennem" 5 timer i streg.

Ja det ved jeg godt. Men hun har sovet igennem siden hun var 1 måned. Og det var kun da hun skulle sove på eget værelse hun stoppede med at sove igennem så hun røg ind til os igen.

I følge SP så er hun lidt foran i hendes vækst og hun har siden hun var 1. måned blevet tilbudt 200 ml. Så det var i følge hende kun hvis hun begyndte at vågne hver nat.

Anmeld

24. august 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Jeg havde besøg igår af sp og fik at vide at de ved tre fire måneders alderen begynder at vågne fordi deres udvikling tar et spring deromkring. Hun sagde faktisk at mange forveksler det med sult og derfor starter alt for tidligt på grød/ vælling/ mos.
Deres små maver er slet ikke klar til det så tidligt, i stedet skulle man gi mælk og trøst og sut (hvis barnet bruger den).
Hun sagde alt dette til mig da vi først har tid hos hende igen når bebs er 5 mdr..
Så jeg ville ikke turde, og heller ikke når pakkerne skriver 6 mdr eller hvad det nu er...
Men det er selvfølgelig en "smagssag" hvad man vil for det er jo ens eget barn som man selv kender bedst. Synes bare lige jeg ville fortælle hvad jeg fik at vide

Anmeld

24. august 2012

anynom

samantha1986 skriver:

Ja det ved jeg godt. Men hun har sovet igennem siden hun var 1 måned. Og det var kun da hun skulle sove på eget værelse hun stoppede med at sove igennem så hun røg ind til os igen.

I følge SP så er hun lidt foran i hendes vækst og hun har siden hun var 1. måned blevet tilbudt 200 ml. Så det var i følge hende kun hvis hun begyndte at vågne hver nat.

Det er jo selvfølgelig i sidste ende op til dig.
Vi har aldrig brugt vælling. Vi har bare givet den natflaske med mme i stedet og så var det det

Anmeld

24. august 2012

Mor til Ella

samantha1986 skriver:

Jeg ville klart vente. Men det er korrekt at man kan begynde at bruge det ved ca 4 mdr. Dog har jeg kendskab til rigtig mange hvor børnene bare kaster op af det, incl Ella. Så vent når nu det ikke er mere du er oppe om natten.

Hun sover jo rigtig fint af sådan en lille størelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.