Vælling til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Giver du mme nu?
Der er jo den gule allomin som skulle mætte mere, har dog ikke selv haft brug for den, tænkte bare det måske var værd at se om den virker?
For det lyder da til at være en bebs der gerne vil vokse med den spiselyst hehe

Hun får primært blå allomin og en flaske grøn allomin om dagen. Har ikke hørt om gul allomin og heller ikke set den nogen steder. Men man kan jo godt være "blind" da man jo kun kigger efter det man skal have.

Men hun har bestemt en appetit der vil noget og vokser helt vildt. Hun er snart på vej ud af 62.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

samantha1986

Mor til Ella skriver:

Ja, de siger meget forskelligt

MEN uanset hvad er den lille mave slet ikke parat, Jeg har en pige som er ret meget foran i udvikling, men hun blev først klar til grød i lørdags og hun bliver 6 mdr på søndag. 

Tror desværre man kan få gjort det til en skidt oplevelse hvis man begynder for tidligt (de har ikke brug for andet end mælk i den alder

Og så synes jeg enlig det er underligt at hun vejleder i det før det er et problem

Jeg tror hun sagde det fordi hun synes det går så stærkt med Madison at vi måske kunne komme til at opleve det ville blive et problem.

Anmeld

24. august 2012

birthee

samantha1986 skriver:

Vores Sp sagde at hun allerede nu ville være klar til grød, men hun synes vi skulle vente til det næste besøg hvor hun er fire måneder. og så kunne jeg give hende vælling for hun er meget sulten. Og hun spiser hver 2½-3 timer 200 ml ca. så hun vil have brug for noget der mætter mere.

hvor meget vejer din datter? hun skal jo have ca 1/6 af hendes vægt at spise i døgnet...  du kan godt give hende vælling, men det er jo ikke sikkert hun kan lide det... mine to har aldrig brudt sig om vælling... og så længe det kun er en gang om natten hun er vågen, ville jeg nok give hende en flaske mme...    hilsen Birthe, mor til to flaskebørn

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

ano14316 skriver:

Altså, når man snakker om at baby sover i gennem, så er det når de sover 5 timer i træk, og det gør hun jo fint. Jeg tror først jeg ville gå i gang med vælling, hvis hun begynder at sove mindre end 5 timer.

Det er bare min tanke. Det er jo helt normalt at de får et måltid i løbet af natten. Magnus stoppede først for 1,5 måned siden med at få et drømmemåltid.

Det ved jeg godt men hun har ikke skulle have et måltid i løbet af natten længe. Det er først nu vi igen er begyndt at opleve det

Anmeld

24. august 2012

ano14316

samantha1986 skriver:

Jeg har fuld tiltro til min SP. Hun har været i faget i rigtig mange år. Og hun gav mig det råd da vores datters appetit er meget stor, og da hun normalt er god til at sove en hel nat, og hvis det så ændrede sig grundet sult så kunne vælling mætte bedre.

Jeg tænker at hun da ikke siger det hvis ikke det var i orden

Det er dejligt at du har fuld tiltro til din SP! Men netop dem der har været mange år i faget, er ikke altid så gode til at omstille sig, når man får ny viden. Og især omkring det med mad er det rigtig ærgeligt.

Jeg vil lige understreget at du skal gøre hvad du selv føler for, og det er bestemt ikke for at dunke dig i hovedet over havd du vælger!

Men før i tiden startede man med at give børn mad omkring. 3 mdr. altså da "vi" var børn, det har mange af de nuværende SP'er været med til og "det skete der ikke noget ved", nej ikke dengang, men at starte for tidligt med mad, kan give allergi senere i livet, og jeg kan da se hvor mange af dem jeg kender der har allergier, og jeg er sikker på at der er en sammenhæng.

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

Olivia's Moar skriver:

Personligt synes jeg det lyder til at hun sover rigtigt godt
Min holdning til vælling er, giv det hvis hun kun sover 2-3 timer ad gangen om natten

Og min SP siger det samme som din SP mht. vællingen, at producenterne kun skriver det, for at holde deres sti ren

Okay. jeg må holde lidt øje med hende. ikke sikkert hun begynder at sove så lidt. Det er indtil videre kun om dagen det er sådan. Så er det små power naps

Anmeld

24. august 2012

ano14316

samantha1986 skriver:

Det ved jeg godt men hun har ikke skulle have et måltid i løbet af natten længe. Det er først nu vi igen er begyndt at opleve det

Men det er jo også naturligt at hendes appetit øges og at hun har brug for mere mad/energi, hun kan jo meget mere nu. Og så har hun jo simpelthen brug for mere foder, i stedet for længere mæthed, som vællingen giver, den giver jo ikke mere mad, bare længere mæthed.

Det er i hvertflad de tanker jeg får omkring. Men ved godt det er et lidt svært emne.

Anmeld

24. august 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Hun får primært blå allomin og en flaske grøn allomin om dagen. Har ikke hørt om gul allomin og heller ikke set den nogen steder. Men man kan jo godt være "blind" da man jo kun kigger efter det man skal have.

Men hun har bestemt en appetit der vil noget og vokser helt vildt. Hun er snart på vej ud af 62.

Jeg giver halvt blå og halvt grøn så maven fungerer..
Der er også en gul pakke, den hedder vidst extra.. Den fås i føtex i hvert fald der så jeg den nemlig idag
Den skulle efter sigende mætte ret godt, men hæng mig ikke op på det, har som sagt ikke prævet den

Anmeld

24. august 2012

raca

Mor til Ella skriver:

Ja, de siger meget forskelligt

MEN uanset hvad er den lille mave slet ikke parat, Jeg har en pige som er ret meget foran i udvikling, men hun blev først klar til grød i lørdags og hun bliver 6 mdr på søndag. 

Tror desværre man kan få gjort det til en skidt oplevelse hvis man begynder for tidligt (de har ikke brug for andet end mælk i den alder

Og så synes jeg enlig det er underligt at hun vejleder i det før det er et problem

helt ening..

mine har kunne kravle og sidde inden de spiste fast føde... dvs den ene kunne faktisk stå.. inden der kom noget ned der lignede et måltid..

hvad de fysisk kan har intet at gøre med hvor moden fordøjelsen er..

Anmeld

24. august 2012

raca

ano14316 skriver:

Men det er jo også naturligt at hendes appetit øges og at hun har brug for mere mad/energi, hun kan jo meget mere nu. Og så har hun jo simpelthen brug for mere foder, i stedet for længere mæthed, som vællingen giver, den giver jo ikke mere mad, bare længere mæthed.

Det er i hvertflad de tanker jeg får omkring. Men ved godt det er et lidt svært emne.

meget ening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.