Ondt i maven - hvad skal jeg gøre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2012

HeidiW86

Masig skriver:

Ja det burde være forbudt at lide på nogen måde inden man blev voksen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Okay, jeg har faktisk nogle dage i træk givet ham kogt vand, i de dage hvor det var rigtig varmt, men det hjalp ikke noget.. Tænkte nemlig også at det måske kunne hjælpe lidt, men gjorde det altså ikke...

Øv altså! Det virker så godt her!

Vi har oz overvejet at skifte fra nan til allomin, vi giver i forvejen syrnet allomin i hver 2. flaske for at hjælpe maven lidt

Anmeld

27. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Øv altså! Det virker så godt her!

Vi har oz overvejet at skifte fra nan til allomin, vi giver i forvejen syrnet allomin i hver 2. flaske for at hjælpe maven lidt

Han har faktisk ikke haft nogle smerter endnu idag.. Så vi kan da håbe det har hjulpet at sætte dosis af laktulose lidt op....

Men vi overvejer jo også at skifte til allomin, egentlig mest fordi jeg ikke synes at Nan gjorde noget særlig godt for ham og så er det dobbelt så dyrt som allominen...

Anmeld

27. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Han har faktisk ikke haft nogle smerter endnu idag.. Så vi kan da håbe det har hjulpet at sætte dosis af laktulose lidt op....

Men vi overvejer jo også at skifte til allomin, egentlig mest fordi jeg ikke synes at Nan gjorde noget særlig godt for ham og så er det dobbelt så dyrt som allominen...

Ida fik oz sat sin dosis af lactulose op.. Men det passer oz med at hun har taget ca. et kg på fra hun fik fatsat hvor meget hun skulle have

Idas maveproblemer får hende oz først til at skrige om eftermiddagen/først på aftenen Men nu har vi haft næsten en uge uden de store problemer efter hun er begyndt at få vand

Har ik set på prisen på allominen men er den virkelig så meget billigere? :O

Anmeld

27. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Ida fik oz sat sin dosis af lactulose op.. Men det passer oz med at hun har taget ca. et kg på fra hun fik fatsat hvor meget hun skulle have

Idas maveproblemer får hende oz først til at skrige om eftermiddagen/først på aftenen Men nu har vi haft næsten en uge uden de store problemer efter hun er begyndt at få vand

Har ik set på prisen på allominen men er den virkelig så meget billigere? :O

Fabian skriger om morgenen og formiddagen....

Altså jeg har faktisk ikke set prisen i butikkerne, men på nettet koster 900 g  65,-... Og det er hvad jeg giver for en bøtte Nan på 400 g i butikkerne... Men ja så er der jo selvfølgelig fragt oven i så kan da godt tænkes det egentlig kommer til at koste nogenlunde det samme... Må lige tjekke det i butikkerne.. Men min kæreste sagde også at det var billigere med Allomin fremfor Nan sidst han købte...

Anmeld

27. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Fabian skriger om morgenen og formiddagen....

Altså jeg har faktisk ikke set prisen i butikkerne, men på nettet koster 900 g  65,-... Og det er hvad jeg giver for en bøtte Nan på 400 g i butikkerne... Men ja så er der jo selvfølgelig fragt oven i så kan da godt tænkes det egentlig kommer til at koste nogenlunde det samme... Må lige tjekke det i butikkerne.. Men min kæreste sagde også at det var billigere med Allomin fremfor Nan sidst han købte...

Kan næsten kun forestille mig at det er 5-10 kr billigere i butikkerne

Jeg har oz overvejet at skifte for Ida spiser ik ligeså meget som hun burde, og det kan være allominen glider nemmere ned Men er oz bange for at lave bøvl med maven hvis hun så ender med at spise endnu mindre og jeg så skal skifte tilbage igen.. Synes altså ik det er helt nemt det her mad-cirkus

Anmeld

27. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Kan næsten kun forestille mig at det er 5-10 kr billigere i butikkerne

Jeg har oz overvejet at skifte for Ida spiser ik ligeså meget som hun burde, og det kan være allominen glider nemmere ned Men er oz bange for at lave bøvl med maven hvis hun så ender med at spise endnu mindre og jeg så skal skifte tilbage igen.. Synes altså ik det er helt nemt det her mad-cirkus

Nej jeg synes også det er noget af en jungle... Og det er også kun af frygt for at gøre det værre med maven at jeg ikke har skiftet endnu... Nåede så ikke at tale med min SP idag...

Anmeld

28. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Nej jeg synes også det er noget af en jungle... Og det er også kun af frygt for at gøre det værre med maven at jeg ikke har skiftet endnu... Nåede så ikke at tale med min SP idag...

Sidst jeg var i mødregruppe tjekkede sp lige Ida's ryg for skævheder og sådan.. Hun er født som stjernekigger og har dermed ligget forkert og det kan godt give skæv ryg og problemer i bækken eller nakken.. Det kendetegnes netop ved at de kan være svære at bøvse og have problemer med at komme af med luft og afføring.. De vil helst heller ik ligge fladt på ryggen.. Hun tjekkede hende for at afgøre om vi skulle en tur til kiropraktor for at være sikker på alt var som det skulle være, men hun fandt intet problem med nogle af delene men det kan da være Fabian måske har sådanne problemer?

Anmeld

28. august 2012

LSM

Min søn døjer også med mavekneb, han er dog brystbarn, men der er ingen tvivl om det genere ham man kan virkelig se hvordan han bare presser.

Snakkede med sundhedsplejersken om det, og hun mente det kunne skyldes overspisning, han havde taget 1400 gram på på 20 dage, jeg skulle så forsøge at strække amningen så der var min.3-4 timer i mellem, før havde jeg tendens til at lægge ham til når han blev ked ca 30-45 minutter efter han sidst havde spist for tænkte han måske var mere sulten og der var jo også ro mens han fik bryst men det startede så igen bagefter. Grunden til han græd var jo at han havde ondt i maven og ikke fordi han var sulten så det gjorde det egentlig bare værre at jeg gav ham mere mad.

Det har faktisk hjulpet lidt ikke at lægge ham til så ofte, men han græder stadig mere end nonrmalt, Før var han nærmest ulykkelig hver gang han var vågen, nu har han gode tider hver dag hvor før kunne der gå dage imellem puha det var hårdt

Vi har prøvet kiropraktor og hun sagde da også han var lidt spændt mellem skulderbladene men da der efter 3 behandlinger ikke var nogen bedring overhovedet stoppede vi behandlingen.

Vi har nu overvejet Zoneterapi det har vidst hjulpet mange , drøftede det med min sundhedsplejerske, det var hende der havde anbefalet kiropraktor, hun sagde at det synes hun vi skulle gøre og havde selv tænkt på det, men at hun ikke måtte anbefale zoneterapi da det er en alternativ behandling

Anmeld

28. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Sidst jeg var i mødregruppe tjekkede sp lige Ida's ryg for skævheder og sådan.. Hun er født som stjernekigger og har dermed ligget forkert og det kan godt give skæv ryg og problemer i bækken eller nakken.. Det kendetegnes netop ved at de kan være svære at bøvse og have problemer med at komme af med luft og afføring.. De vil helst heller ik ligge fladt på ryggen.. Hun tjekkede hende for at afgøre om vi skulle en tur til kiropraktor for at være sikker på alt var som det skulle være, men hun fandt intet problem med nogle af delene men det kan da være Fabian måske har sådanne problemer?

Vi går jo til kiropraktor med ham. Han har lidt stivhed i nakken og var lidt skæv i bækkenet, vi skal have en behandling mere, så har han været der fire gange og er "kureret"... Men det har ikke haft nogen virkning på maven, men uanset hvad er det jo meget godt lige at få rettet op på det så han ikke får problemer med det senere... Men vores SP sagde nemlig også vi skulle prøve kiropraktor først, og det var jo meget godt, for ellers havde vi ikke opdaget hans problemer med bækkenet...

Men det har altså som sagt ikke ritgig virket på maven, eller det ved vi jo ikke da han får laktulose samtidig, men det havde ikke virket inden vi startede på det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.