Ondt i maven - hvad skal jeg gøre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Ok, det er altså træls... Jeg er begyndt at tage en ske og fjerne det der skumlag der kommer, så jeg bedre kan se hvor meget der rent faktisk er i flasken hehe...

Ja når jeg varmer i mikroen inden jeg putter pulver i, kan det jo også godt blive en lidt høj temperatur, så kan da godt være det er fordi vandet er for varmt.. jeg prøver med koldt vand næste gang

Vi varmer kun lige så mælken er lige til at spise, og Ida er ik specielt kræsen omkring at det SKAL være min. en bestemt temperatur.. Hun spiser det oz ved alm. stuetemperatur hvis det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Vi varmer kun lige så mælken er lige til at spise, og Ida er ik specielt kræsen omkring at det SKAL være min. en bestemt temperatur.. Hun spiser det oz ved alm. stuetemperatur hvis det er

Det gør vores nu også, så jeg varmer den heller ikke så meget mere, men den når alligevel en rimelig høj temperatur (lidt over de 37 grader) når jeg smider den i mikroen... Kan jo prøve at blande i koldt vand og så varme den derefter og ikke alt for varm og så se hvad der sker... Men ved ikke om temperaturen har noget at sige til hans maveproblemer, om det er skidt hvis den er for kold måske...

Anmeld

30. august 2012

HeidiW86

Masig skriver:

Vores lille dreng har altså temmelig meget ondt i maven. Det erbåde ved afføring, prutten og efter maden hvor han enten skal eller burde bøvse (han er ikke den store bøvser)...

Han får MME, Nan HA, Vi startede på Nan pro 1 men da han fik ondt gik vi over til Nan HA, det hjalp så nogle dage, men nu har han ondt igen... han har afføring hver dag, og den er rimelig tynd, så det er ikke hård mave/forstoppelse, men det gør åbenbart ondt alligevel og han kæmper virkelig med at få det ud selvom det er tyndt... Og bøvserne trykker altså også rigtig meget...

SP sagde jeg skulle prøve kiropraktor for at se om noget sad forkert/var låst inden jeg begyndte på noget andet, så det har jeg fået en tid til på mandag, men jeg kan da ikke holde ud at skulle se ham skrige af smerter flere gange om dagen hele weekenden....

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, SP virkede ikke særlig bekymret, men synes dog alligevel lige vi skulle snakke om det i næste uge når vi ahr været til kiropraktor...

Nogle der har oplevet det samme og hvad gjorde I? Vi har prøvet med mave massage og cykling, men det virker ikke.....

Hej hvordan går det med din lille basse?? Har i fået skiftet til allomin?? Eller har maven det ok??

Anmeld

30. august 2012

Masig

HeidiW86 skriver:

Hej hvordan går det med din lille basse?? Har i fået skiftet til allomin?? Eller har maven det ok??

Ja vi har skiftet nu og det går rimeligt... Han får stadig nogle mavekneb ind imellem, men jeg tror det går i den rigtige retning.. Der kommer i hvert fald noget ud, mange gange om dagen, men det er lidt hårdt så det gør jo lidt ondt, men det kommer da ud til forskel fra tidligere hvor det kun var sådan noget tynd grønt ildelugtende noget der kunne komme forbi... Virkede lidt som sådan noget der havde siddet oppe i tarmene i lang tid og nærmest rådnet.. Nu er det gult (remouladeagtigt) og lugter stort set ikke... Og som sagt så er det mange gange om dagen nu, hvor det kun var en gang før...

Om det er godt eller skidt ved jeg jo ikke, men min logik siger mig at det er godt det kommer ud.. Ville så bare ønske det ikke gjorde ondt på ham Men håber det snart går over..

Han får 2-3 flasker grøn allomin og resten blå allomin hver dag... Og så er vi ved at trappe ud af laktulosen...

Anmeld

30. august 2012

fairlady

Masig skriver:

Mange tak... Vi har nu prøvet at stoppe med d-dråberne for at se om det er der problemet ligger.. Det har ikke været så slemt idag, så nu prøver vi lige et par dage uden dråber og så giver vi dem igen om et par dage og ser om der er nogen forskel...

Har ikke læst hele tråden...men har hørt at nyeste forskning peger på at de små kan få ondt i maven af d-dråber der indeholder kokosolie. Så det var da det værd at skifte d-dråberne ud, med nogle uden kokosolie i, hvis der er det i dine dråber!?

Anmeld

30. august 2012

HeidiW86

Masig skriver:

Ja vi har skiftet nu og det går rimeligt... Han får stadig nogle mavekneb ind imellem, men jeg tror det går i den rigtige retning.. Der kommer i hvert fald noget ud, mange gange om dagen, men det er lidt hårdt så det gør jo lidt ondt, men det kommer da ud til forskel fra tidligere hvor det kun var sådan noget tynd grønt ildelugtende noget der kunne komme forbi... Virkede lidt som sådan noget der havde siddet oppe i tarmene i lang tid og nærmest rådnet.. Nu er det gult (remouladeagtigt) og lugter stort set ikke... Og som sagt så er det mange gange om dagen nu, hvor det kun var en gang før...

Om det er godt eller skidt ved jeg jo ikke, men min logik siger mig at det er godt det kommer ud.. Ville så bare ønske det ikke gjorde ondt på ham /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12396.png" alt="" /> Men håber det snart går over..

Han får 2-3 flasker grøn allomin og resten blå allomin hver dag... Og så er vi ved at trappe ud af laktulosen...

Godt at hører at det trods alt kommet ud!
Min lille piges er også helt remoulade! jeg giver jo kun blå allomin. Så når du er stoppet med laktulosen skulle du måske prøve at undgå den grønne?? Bare et forslag, så hans lille mavse får lidt fred.
Emily får kun blå og laver bummelum ca 1-2 gange om dagen.

Anmeld

30. august 2012

Masig

fairlady skriver:

Har ikke læst hele tråden...men har hørt at nyeste forskning peger på at de små kan få ondt i maven af d-dråber der indeholder kokosolie. Så det var da det værd at skifte d-dråberne ud, med nogle uden kokosolie i, hvis der er det i dine dråber!?

Vi har skiftet dem ud, har nemlig også hørt at dem med kokosolie kan give ondt i maven, så de er smidt ud og så bruger vi nogle med jordnøddeolie nu.. Men det var ikke det der var problemet

Anmeld

30. august 2012

Masig

HeidiW86 skriver:

Godt at hører at det trods alt kommet ud!
Min lille piges er også helt remoulade! jeg giver jo kun blå allomin. Så når du er stoppet med laktulosen skulle du måske prøve at undgå den grønne?? Bare et forslag, så hans lille mavse får lidt fred.
Emily får kun blå og laver bummelum ca 1-2 gange om dagen.

Tja jeg ville nok være bange for at det ville give forstoppelse igen hvis vi helt dropper den grønne... For vi brugte jo kun Nan Pro 1 i starten og det var det der gav problemer (regner jeg i hvert fald med for det startede da vi gav udelukkende det)... Men den grønne gør vel også bare at det er lettere at fordøje, ikk? Så det gør vel ikke maven værre?

Anmeld

31. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Det gør vores nu også, så jeg varmer den heller ikke så meget mere, men den når alligevel en rimelig høj temperatur (lidt over de 37 grader) når jeg smider den i mikroen... Kan jo prøve at blande i koldt vand og så varme den derefter og ikke alt for varm og så se hvad der sker... Men ved ikke om temperaturen har noget at sige til hans maveproblemer, om det er skidt hvis den er for kold måske...

Det tror jeg ik har noget at sige.. Ida har fået suppleret med mme siden hun var 2 uger og der har aldrig været problemer fordi den har "været kold"  Det er kun de sidste 2 uger det har været skidt med mavsen

Anmeld

31. august 2012

HeidiW86

Masig skriver:

Tja jeg ville nok være bange for at det ville give forstoppelse igen hvis vi helt dropper den grønne... For vi brugte jo kun Nan Pro 1 i starten og det var det der gav problemer (regner jeg i hvert fald med for det startede da vi gav udelukkende det)... Men den grønne gør vel også bare at det er lettere at fordøje, ikk? Så det gør vel ikke maven værre?

Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke ved hvad den grønne gør godt for! for min sp sagde bare at hvis hun begyndte at få ondt og ikke kom af med afføring skulle vi bruge den grønne i en periode.
Men det er jo ikke sket, så derfor har jeg ikke rigtig sat mig ind i det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.