Ondt i maven - hvad skal jeg gøre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

Masig

Omsorgsgiver skriver:

Ja giv det lige et par dage med de dråber der. Vi gav det et par dage med vores datter og 1,2,3 så stoppede hendes skrigeture pga. ondt i maven.

Vi har ikke givet ham dråber i to dage nu, men det har altså ikke virket så er nok ikke det.. Ved ikke hvor længe der skal gå selvfølgelig, men det burde vel begynde at hjælpe på det hvis det var dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Masig

Faith skriver:

Jeg kunne have skrevet nøjagtig det samme for 2 uger siden.

Min søn på knap 10 uger havde bare så ondt i maven. Vi prøvede kiropraktor, zoneterapi og kranio sakral terapi, men det hjalp ikke. Jeg blev indlagt med ham på børneafdelingen, men de sagde bare at jeg overfodrede ham

Så kom sundhedsplejersken forbi, og så skete der endelig noget. Hun sagde det måske kunne være laktoseintolerans og foreslog os at prøve Nutramigen. Det er modermælkserstatning uden laktose, og det kan købes på apoteket. Det koster 216 kr for 400 g, men synes da det er værd at prøve. Virker det på din søn kan du få det på recept, og så koster det "kun" 86 kr.

Min søn ændrede sig fra den ene dag til den anden. Han blev pludselig en glad, smilende og pludrende dreng. Det var som om vi havde fået en helt ny dreng.

Der kan da ikke ske noget ved at prøve det. Virker det ikke, kan du i det mindste udelukke laktoseintolerans.

Pøj pøj

Ja det var da en mulighed.. Også en af de ting jeg selv har tænkt på, men er bare bange for at skifte MME for tit og så ødelægge hans mave endnu mere.. Men jeg snakker med lægen om det her lidt senere og ser hvad han siger, og så ringer jeg til SP og spørger hende til råds... Det er jo lige det der med at finde ud af hvor man skal starte.. Skal man skifte MME, skal man give lactulose eller mylicon, skal man gå til kiropraktor, zoneterapi m.m.... Hvad skal man starte med, det kan jo være hvad som helst der er galt... Det er virkelig svært altså for man vil jo bare gerne gøre noget ved det hurtigst muligt, men kan jo risikere han skal have ondt længe før man finder ud af hvad der er galt...

Anmeld

20. august 2012

Mettefpigen

Vi havde det samme og giv gav laktulose.... Det virkede og efter et halvt år stoppede vi med at give det

Anmeld

20. august 2012

Masig

Mettefpigen skriver:

Vi havde det samme og giv gav laktulose.... Det virkede og efter et halvt år stoppede vi med at give det

Ok. det lader til at virke på mange, nu må vi se hvad lægen og SP siger til det senere idag...

Anmeld

20. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Masig skriver:

Vi har ikke givet ham dråber i to dage nu, men det har altså ikke virket så er nok ikke det.. Ved ikke hvor længe der skal gå selvfølgelig, men det burde vel begynde at hjælpe på det hvis det var dem?

Her gik der vist en lille uge. Jeg vil sige at I skal prøve at give det en uge. Hvis det ikke ha hjulpet, ja så er det nok ikke pga. dråberne desværre.

Anmeld

20. august 2012

Masig

Omsorgsgiver skriver:

Her gik der vist en lille uge. Jeg vil sige at I skal prøve at give det en uge. Hvis det ikke ha hjulpet, ja så er det nok ikke pga. dråberne desværre.

Vi har lige været til kiropraktor og da vi kom hjem kom han fint af med afføring uden smerter, han bøvsede af efter maden - uden smerter, og lå bare og hyggede bagefter... Om det er held eller om det har hjulpet med kiropraktoren ved jeg ikke, men det var da fantastisk at se ham uden smerter ved måltiderne og afføringen...

Men vi venter lige et par dage mere med dråberne tror jeg, og så kan vi jo se om det bliver værre når han får dem igen..

Anmeld

20. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Masig skriver:

Vi har lige været til kiropraktor og da vi kom hjem kom han fint af med afføring uden smerter, han bøvsede af efter maden - uden smerter, og lå bare og hyggede bagefter... Om det er held eller om det har hjulpet med kiropraktoren ved jeg ikke, men det var da fantastisk at se ham uden smerter ved måltiderne og afføringen...

Men vi venter lige et par dage mere med dråberne tror jeg, og så kan vi jo se om det bliver værre når han får dem igen..

Ej hvor dejligt at høre  Håber det fortsætter på den måde

Anmeld

20. august 2012

Masig

Omsorgsgiver skriver:

Ej hvor dejligt at høre  Håber det fortsætter på den måde

Ja håber jeg også

Anmeld

23. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Nårh... Ja det kan da godt tænkes... Jeg vidste faktisk ikke helt hvorfor, men ja man kan jo lægge noget i spænd så.. kan da være vi skal prøve det...

Jeg snakkede med min sp i mandags og hun foreslog at give 20 ml. kogt lunken vand morgen og aften og det har haft en stor effekt her! Der gik lige et par dage før det virkede men i dag og i går har maven stort set ik drillet

Anmeld

23. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Jeg snakkede med min sp i mandags og hun foreslog at give 20 ml. kogt lunken vand morgen og aften og det har haft en stor effekt her! Der gik lige et par dage før det virkede men i dag og i går har maven stort set ik drillet

Okay, jeg har faktisk nogle dage i træk givet ham kogt vand, i de dage hvor det var rigtig varmt, men det hjalp ikke noget.. Tænkte nemlig også at det måske kunne hjælpe lidt, men gjorde det altså ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.