Ondt i maven - hvad skal jeg gøre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2012

Masig

Gokhanozen skriver:

Hvis barnetspiser meget kan det ikke når at fordøje det helt og det giver meget opudset mave det gør meget ondt prøv af skær lidt på måltiderne og se om det hjælper . Min søn har aldrig haft nogleproblemer med sådan noget men set har min venindes søn.  Det var på grund af for meget måltid; håber din baby for det snart bedre stakkels baby knus 

Jeg har faktisk overvejet det, men hvad gør man så istedet? Han spiser jo hvis vi propper en flaske i munden på ham, og så er han også stille, men har godt overvejet om han får for meget, han gylper nemlig også meget....

Men hvad skal vi så gøre, når han virker sulten, men faktisk næsten lige har spist...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Jah det er lige før tårene selv pipler frem når de bare skriger på den måde Ida er heller ik den store bøvser men vi gør virkelig en indsats for at få bøvserne frem for at undgå så meget luft i maven som muligt

Har du prøvet at ligge ham på siden når han skal sove? Det letter lidt på Ida's mave så hun har nemmere ved at komme af med prutterne

Nej har ikke prøvet at lægge ham på siden og sove, det fraråder de jo pga vuggedød... Så det tør jeg ikke rigtigt...

Anmeld

19. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Nej har ikke prøvet at lægge ham på siden og sove, det fraråder de jo pga vuggedød... Så det tør jeg ikke rigtigt...

Det er mest fordi de kan trille rundt på maven.. Det undgår vi ved at ligge en bamse i spænd mellem Ida's mave og siden på liften.. Det sker hun triller om på ryggen men hun har aldrig end på maven

Anmeld

19. august 2012

ledermus

Masig skriver:

Vores lille dreng har altså temmelig meget ondt i maven. Det erbåde ved afføring, prutten og efter maden hvor han enten skal eller burde bøvse (han er ikke den store bøvser)...

Han får MME, Nan HA, Vi startede på Nan pro 1 men da han fik ondt gik vi over til Nan HA, det hjalp så nogle dage, men nu har han ondt igen... han har afføring hver dag, og den er rimelig tynd, så det er ikke hård mave/forstoppelse, men det gør åbenbart ondt alligevel og han kæmper virkelig med at få det ud selvom det er tyndt... Og bøvserne trykker altså også rigtig meget...

SP sagde jeg skulle prøve kiropraktor for at se om noget sad forkert/var låst inden jeg begyndte på noget andet, så det har jeg fået en tid til på mandag, men jeg kan da ikke holde ud at skulle se ham skrige af smerter flere gange om dagen hele weekenden....

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, SP virkede ikke særlig bekymret, men synes dog alligevel lige vi skulle snakke om det i næste uge når vi ahr været til kiropraktor...

Nogle der har oplevet det samme og hvad gjorde I? Vi har prøvet med mave massage og cykling, men det virker ikke.....

på min søn hjalp Nan HA ikke men kun grøn alomin

Anmeld

19. august 2012

Gokhanozen

Masig skriver:

Jeg har faktisk overvejet det, men hvad gør man så istedet? Han spiser jo hvis vi propper en flaske i munden på ham, og så er han også stille, men har godt overvejet om han får for meget, han gylper nemlig også meget....

Men hvad skal vi så gøre, når han virker sulten, men faktisk næsten lige har spist...?

Giv haM en flaske hver 4 time og imens du hiver ham mad så få ham til af bøvse efter han bøvser han du give mad igen 

Anmeld

19. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Det er mest fordi de kan trille rundt på maven.. Det undgår vi ved at ligge en bamse i spænd mellem Ida's mave og siden på liften.. Det sker hun triller om på ryggen men hun har aldrig end på maven

Nårh... Ja det kan da godt tænkes... Jeg vidste faktisk ikke helt hvorfor, men ja man kan jo lægge noget i spænd så.. kan da være vi skal prøve det...

Anmeld

19. august 2012

Masig

ledermus skriver:

på min søn hjalp Nan HA ikke men kun grøn alomin

Kan også være det er løsningen... Men vil ikke skifte for meget rundt i erstatningerne, det skulle vist ikke være så godt, og nu har vi jo lige skiftet over på Nan HA, så tænker det nok gør ondt værre at skifte igen lige med samme måske...

Anmeld

19. august 2012

Masig

Gokhanozen skriver:

Giv haM en flaske hver 4 time og imens du hiver ham mad så få ham til af bøvse efter han bøvser han du give mad igen 

Det er faktisk også lidt sådan det kører pt.. han får hver 3-4 time, nogle gange går der lidt længere, når det er varmt som idag går der noget gange lidt kortere imellem, men vi holder en 1-2 pauser i måltiderne for at få ham til at bøvse af... Men synes ikke helt det har virket, og det er ikke altid han kan bøvse i pauserne...

Anmeld

19. august 2012

crille

ZONETERAPI!! 

Og i kan SAGTENS selv nulre lidt på hans tæer her i weekenden. Tryk forsigtigt så sker der ikke noget ved det og det kan sagtens være nok til at hjælpe maven lidt på vej.. 

Anmeld

19. august 2012

HeXeri

Masig skriver:

Vores lille dreng har altså temmelig meget ondt i maven. Det erbåde ved afføring, prutten og efter maden hvor han enten skal eller burde bøvse (han er ikke den store bøvser)...

Han får MME, Nan HA, Vi startede på Nan pro 1 men da han fik ondt gik vi over til Nan HA, det hjalp så nogle dage, men nu har han ondt igen... han har afføring hver dag, og den er rimelig tynd, så det er ikke hård mave/forstoppelse, men det gør åbenbart ondt alligevel og han kæmper virkelig med at få det ud selvom det er tyndt... Og bøvserne trykker altså også rigtig meget...

SP sagde jeg skulle prøve kiropraktor for at se om noget sad forkert/var låst inden jeg begyndte på noget andet, så det har jeg fået en tid til på mandag, men jeg kan da ikke holde ud at skulle se ham skrige af smerter flere gange om dagen hele weekenden....

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, SP virkede ikke særlig bekymret, men synes dog alligevel lige vi skulle snakke om det i næste uge når vi ahr været til kiropraktor...

Nogle der har oplevet det samme og hvad gjorde I? Vi har prøvet med mave massage og cykling, men det virker ikke.....

Vi gav vores dreng laktulose 2 gange om dagen da han fik flaske, det var spen der sagde at det var absolut det bedste for helt at undgå hård mave. Om det er derfor vi ikke stødte ind i dem (maveproblemerne) ved jeg ikke, men vi rendte helt fri.

Vi gav ham det i seperate flasker som det første ved morgen- og aftensmaden. Så passede det med hver 12. time

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.