Ondt i maven - hvad skal jeg gøre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2012

Masig

HeXeri skriver:

Vi gav vores dreng laktulose 2 gange om dagen da han fik flaske, det var spen der sagde at det var absolut det bedste for helt at undgå hård mave. Om det er derfor vi ikke stødte ind i dem (maveproblemerne) ved jeg ikke, men vi rendte helt fri.

Vi gav ham det i seperate flasker som det første ved morgen- og aftensmaden. Så passede det med hver 12. time

Hmm, er det ikke ldit voldsomt at give sådan noget hvis ikke babyen fejler noget? Altså jeg ved intet om det eller hvor voldsomt det er for kroppen, men synes da det virker underligt hvis ikke baby fejler noget at man så skal give noget mod noget den måske ikke fejler...

Men hvad ved jeg, man prøver jo at gøre det bedste for sine børn selvfølgelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2012

Masig

crille skriver:

ZONETERAPI!! 

Og i kan SAGTENS selv nulre lidt på hans tæer her i weekenden. Tryk forsigtigt så sker der ikke noget ved det og det kan sagtens være nok til at hjælpe maven lidt på vej.. 

SP'en var ikke helt fortaler for zoneterapi... Ved ikke hvorfor men hun mente ikke det var sagen...

Jeg nulrer faktisk tit hans tæer, men synes ikke det har gjort nogen forskel, men har heller ikke været med henblik på hans maveproblemer, men bare fordi jeg synes hans tæer er nuttet hehe...

Anmeld

19. august 2012

crille

Masig skriver:

SP'en var ikke helt fortaler for zoneterapi... Ved ikke hvorfor men hun mente ikke det var sagen...

Jeg nulrer faktisk tit hans tæer, men synes ikke det har gjort nogen forskel, men har heller ikke været med henblik på hans maveproblemer, men bare fordi jeg synes hans tæer er nuttet hehe...

Bare så vi er enige, det er fodsålerne der skal masseres let.. 

der er jo heller ingen garantier, men har aldrig hørt om det har gjort skade. Vi har gjort det en del på min bonus da han havde kolik og ofte skete der det at kort efter han var blevet masseret, kom han af med afføring og det kunne mærkes at det lettede. Om det har været med til at kurere, kan jo dårligt vides, men vi syntes at have gode erfaringer  

Anmeld

19. august 2012

Masig

crille skriver:

Bare så vi er enige, det er fodsålerne der skal masseres let.. 

der er jo heller ingen garantier, men har aldrig hørt om det har gjort skade. Vi har gjort det en del på min bonus da han havde kolik og ofte skete der det at kort efter han var blevet masseret, kom han af med afføring og det kunne mærkes at det lettede. Om det har været med til at kurere, kan jo dårligt vides, men vi syntes at have gode erfaringer  

Ja ja den er jeg med på

Men ja vi kan da godt prøve.. Nu prøver vi som sagt lige kiropraktoren i morgen, og skal jo til 5 ugers undersøgelse så kan jo passende også lige snakke med lægen om det, og så må vi jo se hvad de hver især siger, så har jeg da både lægens, SP'ens og kiropraktorens udtalelser...

Anmeld

19. august 2012

HeXeri

Masig skriver:

Hmm, er det ikke ldit voldsomt at give sådan noget hvis ikke babyen fejler noget? Altså jeg ved intet om det eller hvor voldsomt det er for kroppen, men synes da det virker underligt hvis ikke baby fejler noget at man så skal give noget mod noget den måske ikke fejler...

Men hvad ved jeg, man prøver jo at gøre det bedste for sine børn selvfølgelig

Nu er det 2 års tid siden jeg gav flaske, men det var noget med sammensætningen i MME besværliggjorde de processer som tarmene skal igennem for at kunne omsætte det. Laktulose er en simpelt sukkerart der giver noget smørelse i tarmen og lader det glide.. så at sige..

Jeg opfattede det aldrig som en medicin, måske det var derfor det var en rimeligt simpel beslutning.

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laes&id=3467

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=3771

Et par link, den ene er et spørgsmål om ondt i maven, hvor netsundhedsplejersken besvarer lidt dybere og den sidste er et link til beskrivelse af det

Anmeld

19. august 2012

crille

Masig skriver:

Ja ja den er jeg med på

Men ja vi kan da godt prøve.. Nu prøver vi som sagt lige kiropraktoren i morgen, og skal jo til 5 ugers undersøgelse så kan jo passende også lige snakke med lægen om det, og så må vi jo se hvad de hver især siger, så har jeg da både lægens, SP'ens og kiropraktorens udtalelser...

Ja det er da bare med at søge den hjælp man kan Håber meget for jer alle at der hurtigt kommer orden på den mave.. 

Anmeld

19. august 2012

kekp

Masig skriver:

Vores lille dreng har altså temmelig meget ondt i maven. Det erbåde ved afføring, prutten og efter maden hvor han enten skal eller burde bøvse (han er ikke den store bøvser)...

Han får MME, Nan HA, Vi startede på Nan pro 1 men da han fik ondt gik vi over til Nan HA, det hjalp så nogle dage, men nu har han ondt igen... han har afføring hver dag, og den er rimelig tynd, så det er ikke hård mave/forstoppelse, men det gør åbenbart ondt alligevel og han kæmper virkelig med at få det ud selvom det er tyndt... Og bøvserne trykker altså også rigtig meget...

SP sagde jeg skulle prøve kiropraktor for at se om noget sad forkert/var låst inden jeg begyndte på noget andet, så det har jeg fået en tid til på mandag, men jeg kan da ikke holde ud at skulle se ham skrige af smerter flere gange om dagen hele weekenden....

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, SP virkede ikke særlig bekymret, men synes dog alligevel lige vi skulle snakke om det i næste uge når vi ahr været til kiropraktor...

Nogle der har oplevet det samme og hvad gjorde I? Vi har prøvet med mave massage og cykling, men det virker ikke.....

Vi havde også store problemer med ondt i maven indtil min søn var 3 mdr. Han havde kolik.

Vi havde stor glæde af zoneterapi, så det kan jeg klart anbefale. Der sker intet ved at prøve

Ellers brugte vi biogaiadråber hver dag, de hjalp også. Det er mælkesyrebakterier som i forvejen findes naturligt i tarmen og de hjælper til at opretholde en god balance i tarmen.

Der er også mylicondråber. De hjælper på nogle babyer mod luft i maven. De hjalp desværre ikke her, men det kunne jo være at de kunne hjælpe på din søn.

Håber at du kan bruge noget af det. Og håber at din søn snart får det bedre. Det er så forfærdeligt når ens guldklump har ondt

Anmeld

19. august 2012

Masig

HeXeri skriver:

Nu er det 2 års tid siden jeg gav flaske, men det var noget med sammensætningen i MME besværliggjorde de processer som tarmene skal igennem for at kunne omsætte det. Laktulose er en simpelt sukkerart der giver noget smørelse i tarmen og lader det glide.. så at sige..

Jeg opfattede det aldrig som en medicin, måske det var derfor det var en rimeligt simpel beslutning.

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laes&id=3467

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=3771

Et par link, den ene er et spørgsmål om ondt i maven, hvor netsundhedsplejersken besvarer lidt dybere og den sidste er et link til beskrivelse af det

Men nu har han jo så vidt jeg kan se ikke hård mave, afføringen er jo netop meget tynd, så ved slet ikke omlactulose vil virke, selvom jeg har overvejet det...

Anmeld

19. august 2012

Masig

kekp skriver:

Vi havde også store problemer med ondt i maven indtil min søn var 3 mdr. Han havde kolik.

Vi havde stor glæde af zoneterapi, så det kan jeg klart anbefale. Der sker intet ved at prøve

Ellers brugte vi biogaiadråber hver dag, de hjalp også. Det er mælkesyrebakterier som i forvejen findes naturligt i tarmen og de hjælper til at opretholde en god balance i tarmen.

Der er også mylicondråber. De hjælper på nogle babyer mod luft i maven. De hjalp desværre ikke her, men det kunne jo være at de kunne hjælpe på din søn.

Håber at du kan bruge noget af det. Og håber at din søn snart får det bedre. Det er så forfærdeligt når ens guldklump har ondt

Puha der er godt nok mange ting man kan forsøge sig med...

Tror vi starter med kiropraktoren, og hvis ikke der er noget der, må vi overveje enten zoneterapi eller noget medicin af en art jo... Men må jo tage en ting ad gangen.. Kan jo også være MME'en der er forkert...

Anmeld

19. august 2012

Masig

crille skriver:

Ja det er da bare med at søge den hjælp man kan Håber meget for jer alle at der hurtigt kommer orden på den mave.. 

Ja håber jeg også, det er bare slet ikke sjovt altså...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.