grinny skriver:
.. Hvad synes i?
Jeg synes på nogle punkter at det er okay, men synes også at den er lidt latterlig.
Jeg er selv ryger, men min holdning er ikke KUN præget af at jeg er ryger, men simpelthen at jeg synes det er ved at blive for meget. For 1-2 år siden blev det ulovligt at ryge indenfor på bl.a. skoler. På min skole blev rygerummet revet ned og vi fik et lille skur udenfor - helt fint med mig, jeg forstår godt at ikke-rygere ikke har lyst til at møde kl. 8 om morgenen og det første de går ind i er en sky af røg fordi rygerne allerede sidder inden i rygerummet - det er helt fair!
Vi fik vores skur ude bagved på en græsplæne hvor ikke-rygere havde mulighed for at gå en stor bue uden om (at de så altid sad sammen med os er noget helt andet), men nu skal man forlade skolens område, og det vil altså sige at der ikke altid er tid til at ryge en smøg i frikvartererne, og ja, den smøg i frikvarteret er faktisk vigtig for os der ryger.
Men ikke nok med det, nu har de snakket om at det helt skal forbydes at ryge i skoletiden, kan man det? Kan andre mennesker bestemme om jeg skal/ikke skal ryge fra 8-15? Jeg synes virkelig de er ved at træde langt over grænsen for hvad man kan tillade sig! Ja, jeg ved godt at der på ungdomsuddannelser er folk der ikke er 18 endnu, men der er ingen der skal komme og fortælle mig at fordi jeg ryger så begynder en 16-årig også, for så var denne person nok allerede startet!
Dette skal ikke blive en debat om det er godt eller skidt at ryge, det er simpelthen bare et spørgsmål om i også synes det er ved at blive lige lovligt strengt med alle de ryge regler.
Hvis debatten går helt af sporet beder jeg om at få den lukket, for jeg synes ikke andre skal banke mig eller andre i hovedet fordi vi har taget et valg
Men kom endelig med jeres meninger i en pæn tone
Nu har jeg ikke læst hele debatten igennem, så bær over med mig, hvis jeg gentager nogen

Jeg tænker bare, hvornår må beboerne på plejehjem så heller ikke ryge i eget hjem/min arbejdsplads ?! Der går nok ikke længe.
Syns det er for meget. Går på barsel lige nu, men jeg vil da have lov til at ryge en smøg kl.13 hvis der er tid.
Så kan man så sige 'jamen tiden går jo fra beboerne!'
Ja og nej - som regel sover de til middag på det tidspunkt - og hvis min kære kollega har tid til at bladre i billed bladet som kan tage en halv time til 3 kvarter, så vil jeg da også have lov til at ryge en smøg på 7 min ..
Det er min måde at stresse af på - når de 7 min er gået, er jeg klar til at give den gas de sidste timer af min vagt. Synes ikke det er okay !