Den nye rygelov..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

maria_wlt

Muhmi skriver:

Jamen det bliver da dejligt når vi skal til at have 10 minutters pause istedet for 5 minutter bare... Ser jeg frem til... Vi kan jo ikke nå ud og ryge og tilbage til timen hvis vi skal ud på vejen og stå... Desuden bliver det da også mega klamt at der vil ligge skoder overalt på de offentlige veje istedet for på askebægerene inde på skolen...

Pfft. siger jeg bare...

Det er også derfor at de fleste selv skal betale for den pause.. F.eks på min arbejdsplads hvor rygerne skal betale 10 min SELV for hver cigaret.

Så er det problem løst 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Mutti2

grinny skriver:

.. Hvad synes i?

Jeg synes på nogle punkter at det er okay, men synes også at den er lidt latterlig.

Jeg er selv ryger, men min holdning er ikke KUN præget af at jeg er ryger, men simpelthen at jeg synes det er ved at blive for meget. For 1-2 år siden blev det ulovligt at ryge indenfor på bl.a. skoler. På min skole blev rygerummet revet ned og vi fik et lille skur udenfor - helt fint med mig, jeg forstår godt at ikke-rygere ikke har lyst til at møde kl. 8 om morgenen og det første de går ind i er en sky af røg fordi rygerne allerede sidder inden i rygerummet - det er helt fair!

Vi fik vores skur ude bagved på en græsplæne hvor ikke-rygere havde mulighed for at gå en stor bue uden om (at de så altid sad sammen med os er noget helt andet), men nu skal man forlade skolens område, og det vil altså sige at der ikke altid er tid til at ryge en smøg i frikvartererne, og ja, den smøg i frikvarteret er faktisk vigtig for os der ryger.

Men ikke nok med det, nu har de snakket om at det helt skal forbydes at ryge i skoletiden, kan man det? Kan andre mennesker bestemme om jeg skal/ikke skal ryge fra 8-15? Jeg synes virkelig de er ved at træde langt over grænsen for hvad man kan tillade sig! Ja, jeg ved godt at der på ungdomsuddannelser er folk der ikke er 18 endnu, men der er ingen der skal komme og fortælle mig at fordi jeg ryger så begynder en 16-årig også, for så var denne person nok allerede startet!

Dette skal ikke blive en debat om det er godt eller skidt at ryge, det er simpelthen bare et spørgsmål om i også synes det er ved at blive lige lovligt strengt med alle de ryge regler.

Hvis debatten går helt af sporet beder jeg om at få den lukket, for jeg synes ikke andre skal banke mig eller andre i hovedet fordi vi har taget et valg Men kom endelig med jeres meninger i en pæn tone  

Halløjsa

Nu har jeg ikke lige set hvad den nye rygelov indebærer ud over hvad du skriver her.

Men personligt synes jeg det lyder som en meget god ide.

Nu skal det siges at jeg aldrig nogensinde selv har røget en smøg, så min holdning ligger sig selvf. op af det Foruden det er jeg astmatiker, som jeg personlig giver min såkaldte mor skylden for da hun røg en del under min graviditet
Derfor er jeg meget skeptisk og meget anti-ryger

Men, nu har jeg i over 3 år gået på 2 forskellige skoler hvor rygning på skolens område ikke var tilladt. Men hvor folk ærligt talt var skide ligeglad.
Så om morgenen når vi kom så stod folk uden for samtlige indgange eller i cykelskuret og pulsede.... Og der er jo ikke noget mere skønt en at komme fra den friske natur, og skulle igennem sådan en cigaret-sky inden man skal ind og sidde i flere timer på sin flade

Desuden oplever jeg tit rygere ikke tænker sig om, og tænder en smøg lige ved siden af min 4 årige datter når vi sidder/står i et skur og venter på bussen eller lign.
Det er simpelthen så ubehageligt.
Dette skal ikke forestille sig at være en generalisering, for det er bestemt ikke alle der gør det.... det sker desværre bare ret ofte.

Og så er der jo bare ikke noget mere ulækkert end når folk kommer ind og lige har været ud og ryge..... de stinker så dårligt, og desværre kan de ikke selv lugte/fornemme det

Men jeg kan godt forstå at det må være svært for rygere som har hang til den pause at skulle undvære den.
Og jeg synes heller ikke det er fair at regeringen skal bestemme om folk skal ryge eller ej. Det burde være folks egen sag. Og hvis det er deres måde at mindske gruppen af rygere, burde de måske prøve en anden metode

Håber ikke jeg får for meget had over at skrive dette indlæg. Det er BESTEMT IKKE ment personligt på jer Men blot en forklaring af min erfaring og mening omkring emnet

knus til jer alle

Anmeld

16. august 2012

FrkT

Wimmie skriver:

Nemlig - dét at sammenligne rygning og usund mad giver ingen mening af de grunde som du selv siger...men også fordi det jo forudsætter at ingen rygere også spiser usundt 

Ja det har du jo ret i. De fleste rygere jeg kender spiser OGSÅ usundt, nu jeg tænker over det....

Men du har helt ret! 

Anmeld

16. august 2012

Muhmi

maria_wlt skriver:

Det er også derfor at de fleste selv skal betale for den pause.. F.eks på min arbejdsplads hvor rygerne skal betale 10 min SELV for hver cigaret.

Så er det problem løst 

Men det løser jo ikke problemet... Det flytter det bare ud på vejen hvor man så chikanerer de forbigående med ens røg... Desuden er det jo så kommunen der skal betale for ekstra oprydning af skoder og det skal alle jo betale for...

Anmeld

16. august 2012

SHERO

Jeg synes det er lidt svært, for nu går jeg selv på en ungdomsuddannelse godt nok på VUC. Hvis vi skulle til at gå uden for skolens område er det ikke mere end 10 meter for min skole ligger inde i midtbyen, men tænker meget på alle de mennesker der bor i de opgange lige uden for skolen, og alle de skodder der kommer til at ligge der ikke ligefrem er bedre end at folk ryger inde i gården og der står askebære...

Synes ikke man kan begynde at diktere hvad folk må og ikke må i skoletiden, men kan godt fjerne sodavand og slik fra kantinerne men man kan jo heller ikke forbyde nogen at spise det i skoletiden...

Anmeld

16. august 2012

mor-til-tre

Hvad blev der af at vi brugte vores sunde fornuft og tog hensyn til hinanden? Behøver regeringen at diktere vores opførsel? Er vi små børn der ikke kan tænke selv? Det ender jo med at alt andet end at passe sit job, leve sundt og motionere bliver FORBUDT!

Anmeld

16. august 2012

*Toffee*

Muhmi skriver:

Men det løser jo ikke problemet... Det flytter det bare ud på vejen hvor man så chikanerer de forbigående med ens røg... Desuden er det jo så kommunen der skal betale for ekstra oprydning af skoder og det skal alle jo betale for...

Man kunne jo også bare selv rydde op efter sig selv

Anmeld

16. august 2012

Laulund87

mor-til-tre skriver:

Hvad blev der af at vi brugte vores sunde fornuft og tog hensyn til hinanden? Behøver regeringen at diktere vores opførsel? Er vi små børn der ikke kan tænke selv? Det ender jo med at alt andet end at passe sit job, leve sundt og motionere bliver FORBUDT!

Ja det ville jo være den perfekte verden, men nu er der jo mange der IKKE tager hensyn og så er det nødt til at være på den måde

Anmeld

16. august 2012

Muhmi

*T* skriver:

Man kunne jo også bare selv rydde op efter sig selv

Det KUNNE man... Men kender rigtig mange der bare smider deres skoder alle mulige steder....

Anmeld

16. august 2012

wamse

Laulund87 skriver:

Ja det ville jo være den perfekte verden, men nu er der jo mange der IKKE tager hensyn og så er det nødt til at være på den måde

Bakker dig lige op her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.