Den nye rygelov..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Pige2009

Chili skriver:

Jeg er helt enig med dig  Jeg bryder mig bestemt ikke af lugten af røg (måske fordi jeg er graivd) så jeg undgår det bare.. Men jeg ser det sådan med alle ryge reglerne at man også burde lave forbud mod at spise burgere og pomfritter i skoletiden? Det er der jo ingen regler om? Eller sodavand og kaffe!?  Usundt hele vejen rundt...

Jeg ved godt røg skader dine omgivelser og de derfor har valgt at man skal ryge ude, men det at spise junk og drikke "junk" kan vel også skade dine omgivelser på en skole, i det man er et forbillede, eller er det bare mig ?

Synes det er rigtig godt skrevet og det er i bund og grund og så min holdning  Rygerne idag bliver forfulgt på grænsen til overtrædelse af den personlige frihed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

wamse

Babymamma skriver:

Folk der spiser i det offentlige rum er ikke bevist at det gør skade på dig, det gør passiv rygning altså.

Præcis Det er der jo en væsentlig forskel i, og synes helt klart, at man sammenligner, det at en overvægtig spiser, med rygning er lousy

Anmeld

16. august 2012

Musen5

Babymamma skriver:

Folk der spiser i det offentlige rum er ikke bevist at det gør skade på dig, det gør passiv rygning altså.

Det ved jeg men det ville da ikk overraske mig hvis det endte med en lov om hvad overvægtige må spise i det offentligee rum... der kunne jo være en ell to der mente det var klamt...

Lige så hul i hovedet det senarie er, er rygeloven for mig.

det er i mangel af bedre ord en HEKSEJAGT!!!!!!

Anmeld

16. august 2012

maria_wlt

Jeg er FOR stræmningen.. 

Signalværdigen er noget der virker for migc

Anmeld

16. august 2012

chael

Jeg er ikke-ryger og jeg kan derfor frit mene, at jeg synes det er helt ok!

Personer der ryger, sidder røglugten i tøjet også selvom man sidder udenfor. Og det lugter, det kan ungerne også lugte.

Voksne i børnehave, vuggestuer, skoler osv, skal i disse tider vise et godt eksempel på de ikke ryger. Der er så meget forskning på det område, at jeg synes det er ganske fint.

Ydermere, mener jeg, det er et helt realistisk billede, at om 40-60 år, er der stort set ingen rygere tilbage.

Men sådan mere på det hele-nede-på-det-menneskelige-plan, synes jeg også man måske træder ind over en personlig grænse, for de mennesker der ryger, de er jo dybt afhængige og at man bare skærer det væk, uden de har noget at skulle have sagt, kan jeg også følge

Men helt overordnet, så synes jeg det er en ok lov

Anmeld

16. august 2012

Miin'Baby'Mus

Musen5 skriver:

Det ved jeg men det ville da ikk overraske mig hvis det endte med en lov om hvad overvægtige må spise i det offentligee rum... der kunne jo være en ell to der mente det var klamt...

Lige så hul i hovedet det senarie er, er rygeloven for mig.

det er i mangel af bedre ord en HEKSEJAGT!!!!!!

Ja klamt, men jeg kan da også se på menneskers påklædning og sige at det er klamt, eller at alkoholikerne inde på torvet er klamme - altså det er simpelthen barnligt det der  Undskyld

Anmeld

16. august 2012

MissTas

grinny skriver:

.. Hvad synes i?

Jeg synes på nogle punkter at det er okay, men synes også at den er lidt latterlig.

Jeg er selv ryger, men min holdning er ikke KUN præget af at jeg er ryger, men simpelthen at jeg synes det er ved at blive for meget. For 1-2 år siden blev det ulovligt at ryge indenfor på bl.a. skoler. På min skole blev rygerummet revet ned og vi fik et lille skur udenfor - helt fint med mig, jeg forstår godt at ikke-rygere ikke har lyst til at møde kl. 8 om morgenen og det første de går ind i er en sky af røg fordi rygerne allerede sidder inden i rygerummet - det er helt fair!

Vi fik vores skur ude bagved på en græsplæne hvor ikke-rygere havde mulighed for at gå en stor bue uden om (at de så altid sad sammen med os er noget helt andet), men nu skal man forlade skolens område, og det vil altså sige at der ikke altid er tid til at ryge en smøg i frikvartererne, og ja, den smøg i frikvarteret er faktisk vigtig for os der ryger.

Men ikke nok med det, nu har de snakket om at det helt skal forbydes at ryge i skoletiden, kan man det? Kan andre mennesker bestemme om jeg skal/ikke skal ryge fra 8-15? Jeg synes virkelig de er ved at træde langt over grænsen for hvad man kan tillade sig! Ja, jeg ved godt at der på ungdomsuddannelser er folk der ikke er 18 endnu, men der er ingen der skal komme og fortælle mig at fordi jeg ryger så begynder en 16-årig også, for så var denne person nok allerede startet!

Dette skal ikke blive en debat om det er godt eller skidt at ryge, det er simpelthen bare et spørgsmål om i også synes det er ved at blive lige lovligt strengt med alle de ryge regler.

Hvis debatten går helt af sporet beder jeg om at få den lukket, for jeg synes ikke andre skal banke mig eller andre i hovedet fordi vi har taget et valg Men kom endelig med jeres meninger i en pæn tone  

jeg ryger ikke selv, har aldrig gjort og kommer aldrig til det..

Dertil synes jeg det er op til folk selv om de vil ryge eller ej.. så længe det foregår udenfor i den fri natur, så synes jeg det er fint nok.. så sys måske de strammer den anelse

det er trods alt et land med ytringsfrihed og det skader jo ingen at rygere ryger udenfor..

Anmeld

16. august 2012

Holbæktrunten

grinny skriver:

.. Hvad synes i?

Jeg synes på nogle punkter at det er okay, men synes også at den er lidt latterlig.

Jeg er selv ryger, men min holdning er ikke KUN præget af at jeg er ryger, men simpelthen at jeg synes det er ved at blive for meget. For 1-2 år siden blev det ulovligt at ryge indenfor på bl.a. skoler. På min skole blev rygerummet revet ned og vi fik et lille skur udenfor - helt fint med mig, jeg forstår godt at ikke-rygere ikke har lyst til at møde kl. 8 om morgenen og det første de går ind i er en sky af røg fordi rygerne allerede sidder inden i rygerummet - det er helt fair!

Vi fik vores skur ude bagved på en græsplæne hvor ikke-rygere havde mulighed for at gå en stor bue uden om (at de så altid sad sammen med os er noget helt andet), men nu skal man forlade skolens område, og det vil altså sige at der ikke altid er tid til at ryge en smøg i frikvartererne, og ja, den smøg i frikvarteret er faktisk vigtig for os der ryger.

Men ikke nok med det, nu har de snakket om at det helt skal forbydes at ryge i skoletiden, kan man det? Kan andre mennesker bestemme om jeg skal/ikke skal ryge fra 8-15? Jeg synes virkelig de er ved at træde langt over grænsen for hvad man kan tillade sig! Ja, jeg ved godt at der på ungdomsuddannelser er folk der ikke er 18 endnu, men der er ingen der skal komme og fortælle mig at fordi jeg ryger så begynder en 16-årig også, for så var denne person nok allerede startet!

Dette skal ikke blive en debat om det er godt eller skidt at ryge, det er simpelthen bare et spørgsmål om i også synes det er ved at blive lige lovligt strengt med alle de ryge regler.

Hvis debatten går helt af sporet beder jeg om at få den lukket, for jeg synes ikke andre skal banke mig eller andre i hovedet fordi vi har taget et valg Men kom endelig med jeres meninger i en pæn tone  

Har ikke lige læst hele tråden - men her er mit besyv :0)

Jeg er også ryger - og synes som du at det er fair nok at vi skal gå ud og ryge. Faktisk foretrækker jeg det sådan, da jeg også synes at røg stinker...

MEN jeg synes at det er at gå over grænsen at bestemme hvad vores pauser skal bruges til. Jeg er SSA, og får da godt nok løn under mine pauser, da jeg skal stå til rådighed. (skulle nu gerne selv betale mine rygepauser hvis jeg slap for den hetz der er på os rygere - det er nu nok utopi)

Men - om jeg ryger min smøg eller drikker en kop ekstra kaffe kan jeg ikke helt se problemet i. For det er jo det ikke-rygerne gør (i hvert fald på min arbejdsplads).

Ingen tvivl om at rygning er skadeligt - det har vi jo efterhånden forstået. Og hvis man ikke liiiige har fanget den, burde de fine billeder de har klistret på pakkerne i hvert fald give et hint... Men slik er jo også usundt (og hvorfor er der egentlig ikke billeder af overvægtige mennesker, fedtlever og blodpropper på det?)... Nå,men var ikke det det handlede om...

Jeg synes at folk skal have lov at ryge i deres pauser - men synes samtidig at det er helt fair at det foregår udenfor, og gerne et sted hvor man er lidt "usynlig" for omverdenen - synes fx ikke der er nogen grund til at børn skal se på det...

Anmeld

16. august 2012

Chili

Baagøe skriver:

Synes det er rigtig godt skrevet og det er i bund og grund og så min holdning  Rygerne idag bliver forfulgt på grænsen til overtrædelse af den personlige frihed

Nemlig! Jeg er ikke selv ryger, men derfor synes jeg stadig det er okay, for man bestemmer jo selv over sin krop..

Jeg vælger bare at drikke sodavand osv i stedet

Anmeld

16. august 2012

Miin'Baby'Mus

MissTas skriver:

jeg ryger ikke selv, har aldrig gjort og kommer aldrig til det..

Dertil synes jeg det er op til folk selv om de vil ryge eller ej.. så længe det foregår udenfor i den fri natur, så synes jeg det er fint nok.. så sys måske de strammer den anelse

det er trods alt et land med ytringsfrihed og det skader jo ingen at rygere ryger udenfor..

Det skader netop meget at rygere ryger udenfor. Rygere er allevegne så lige meget hvor man går så vil man blive udsat for passiv rygning og det er skadeligt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.