Den nye rygelov..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Laulund87

wamse skriver:

Bakker dig lige op her

Altid godt med opbakning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

grinny

Milla-Victoria's mor skriver:

Halløjsa

Nu har jeg ikke lige set hvad den nye rygelov indebærer ud over hvad du skriver her.

Men personligt synes jeg det lyder som en meget god ide.

Nu skal det siges at jeg aldrig nogensinde selv har røget en smøg, så min holdning ligger sig selvf. op af det Foruden det er jeg astmatiker, som jeg personlig giver min såkaldte mor skylden for da hun røg en del under min graviditet
Derfor er jeg meget skeptisk og meget anti-ryger

Men, nu har jeg i over 3 år gået på 2 forskellige skoler hvor rygning på skolens område ikke var tilladt. Men hvor folk ærligt talt var skide ligeglad.
Så om morgenen når vi kom så stod folk uden for samtlige indgange eller i cykelskuret og pulsede.... Og der er jo ikke noget mere skønt en at komme fra den friske natur, og skulle igennem sådan en cigaret-sky inden man skal ind og sidde i flere timer på sin flade

Desuden oplever jeg tit rygere ikke tænker sig om, og tænder en smøg lige ved siden af min 4 årige datter når vi sidder/står i et skur og venter på bussen eller lign.
Det er simpelthen så ubehageligt.
Dette skal ikke forestille sig at være en generalisering, for det er bestemt ikke alle der gør det.... det sker desværre bare ret ofte.

Og så er der jo bare ikke noget mere ulækkert end når folk kommer ind og lige har været ud og ryge..... de stinker så dårligt, og desværre kan de ikke selv lugte/fornemme det

Men jeg kan godt forstå at det må være svært for rygere som har hang til den pause at skulle undvære den.
Og jeg synes heller ikke det er fair at regeringen skal bestemme om folk skal ryge eller ej. Det burde være folks egen sag. Og hvis det er deres måde at mindske gruppen af rygere, burde de måske prøve en anden metode

Håber ikke jeg får for meget had over at skrive dette indlæg. Det er BESTEMT IKKE ment personligt på jer Men blot en forklaring af min erfaring og mening omkring emnet

knus til jer alle

intet had vi har alle forskellige meninger jeg kan  forstå at det for en ikke ryger må være pisse irriterende at gå ind i en sky af røg, men er glad for at du også kan se det for rygernes synspunkt, synes det er gået lidt had i alle de love her

Anmeld

17. august 2012

Pige2009

Chili skriver:

Nemlig! Jeg er ikke selv ryger, men derfor synes jeg stadig det er okay, for man bestemmer jo selv over sin krop..

Jeg vælger bare at drikke sodavand osv i stedet

Lige præcis. Min eneste last er sådan set chokolade - drikker kun ganske sjældent sodanvand og alkohol

Anmeld

17. august 2012

Chili

Baagøe skriver:

Lige præcis. Min eneste last er sådan set chokolade - drikker kun ganske sjældent sodanvand og alkohol

Chokolade er altså også bare godt

Anmeld

20. august 2012

Pige2009

Chili skriver:

Chokolade er altså også bare godt

Ja, har lige spist en hjemmelavet flødebolle med lækkert chokoladeovertræk

Anmeld

20. august 2012

Maja_4000

Jeg er 110% ikke-ryger .. Har aldrig så meget som rørt en smøg

Og jeg synes den nye lov er god Jeg ville ønske at det også blev ulovligt at ryge f.eks. udenfor på caféer .. På perronen på stationer osv.

Anmeld

20. august 2012

BellaT

Fenja09 skriver:

Danmark er bare ved at blive et forbudsland - vi kan nu ikke længere grine af svenskerne...desværre.

At vi har en rygelov er helt i orden med mig, i hvert fald når det gælder steder, hvor der befinder sig mange mennesker på et sted, på institutioner, skoler og andre steder hvor der er børn og unge. Men at man ligefrem går ind og rører ved den personlige frihed synes jeg er skammeligt! Hørte igår, at man nogle steder ikke må stå på sin EGEN altan og ryge, vil det så også sige, at folk en dag ikke må ryge i MIN have fordi røgen muligvis flyver hen til naboen eller?

Synes det er fint med retningslinier, så har folk noget at forholde sig til, men at lave bunkevis af regler hele tiden og om igen er simpelthen til at få det dårligt over. Det drejer sig jo ikke kun om rygning, men generelt. Vi har over de seneste år fået så mange nye regler med alverdens ting, som om vi mennesker ikke kan tænke selvstændigt og vise hensyn til vores medmennesker.

Synes det er en skam, at regeringen ikke viser det danske folk lidt mere tillid. Og igen, så er det ikke kun rygeloven jeg henviser det.

/Fenja

Fuldstændig enig! Vi lever i et nanny-land. Regler og fordømmelse hagler ned over os hele tiden. Og jeg taler generelt.

Anmeld

20. august 2012

Bebsesmoar

De skulle da bare lade dem beholde deres rygeskur!! Så forbyd venligst junkfood,makeup,hængerøvsbukser,billige extensions og gele og voks nu i er igang!! Det er ikke kun rygere der er galt på den men sjovt nok er det kun dem der skal straffes!!! Imod den nye rygelov!!!!!! 

Anmeld

20. august 2012

LinLin

jeg arbejder i int. inst. og det er blevet sådan at de ikke må ryge i arbejdstiden. Eller... det står ikke direkte. Men man må ikke ryge på matriklen og kun i sin pause; problemet er så at man ikke må forlade matriklen i sin pause fordi vi har betalt pause og derfor skal stå til rådighed...

Jeg synes det er i overkanten; de tvinger jo folk til at stoppe.

Jeg har aldrig røget - ikke engang prøvet - men jeg mener det må være op til den enkelte hvornår man vil holde op og det burde være ok at ryge i sin pause så længe man ikke generer andre!!!

Anmeld

20. august 2012

Bebsesmoar

DAs mor skriver:

jeg arbejder i int. inst. og det er blevet sådan at de ikke må ryge i arbejdstiden. Eller... det står ikke direkte. Men man må ikke ryge på matriklen og kun i sin pause; problemet er så at man ikke må forlade matriklen i sin pause fordi vi har betalt pause og derfor skal stå til rådighed...

Jeg synes det er i overkanten; de tvinger jo folk til at stoppe.

Jeg har aldrig røget - ikke engang prøvet - men jeg mener det må være op til den enkelte hvornår man vil holde op og det burde være ok at ryge i sin pause så længe man ikke generer andre!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.