Den nye rygelov..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Fenja09

Danmark er bare ved at blive et forbudsland - vi kan nu ikke længere grine af svenskerne...desværre.

At vi har en rygelov er helt i orden med mig, i hvert fald når det gælder steder, hvor der befinder sig mange mennesker på et sted, på institutioner, skoler og andre steder hvor der er børn og unge. Men at man ligefrem går ind og rører ved den personlige frihed synes jeg er skammeligt! Hørte igår, at man nogle steder ikke må stå på sin EGEN altan og ryge, vil det så også sige, at folk en dag ikke må ryge i MIN have fordi røgen muligvis flyver hen til naboen eller?

Synes det er fint med retningslinier, så har folk noget at forholde sig til, men at lave bunkevis af regler hele tiden og om igen er simpelthen til at få det dårligt over. Det drejer sig jo ikke kun om rygning, men generelt. Vi har over de seneste år fået så mange nye regler med alverdens ting, som om vi mennesker ikke kan tænke selvstændigt og vise hensyn til vores medmennesker.

Synes det er en skam, at regeringen ikke viser det danske folk lidt mere tillid. Og igen, så er det ikke kun rygeloven jeg henviser det.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

grinny

Fenja09 skriver:

Danmark er bare ved at blive et forbudsland - vi kan nu ikke længere grine af svenskerne...desværre.

At vi har en rygelov er helt i orden med mig, i hvert fald når det gælder steder, hvor der befinder sig mange mennesker på et sted, på institutioner, skoler og andre steder hvor der er børn og unge. Men at man ligefrem går ind og rører ved den personlige frihed synes jeg er skammeligt! Hørte igår, at man nogle steder ikke må stå på sin EGEN altan og ryge, vil det så også sige, at folk en dag ikke må ryge i MIN have fordi røgen muligvis flyver hen til naboen eller?

Synes det er fint med retningslinier, så har folk noget at forholde sig til, men at lave bunkevis af regler hele tiden og om igen er simpelthen til at få det dårligt over. Det drejer sig jo ikke kun om rygning, men generelt. Vi har over de seneste år fået så mange nye regler med alverdens ting, som om vi mennesker ikke kan tænke selvstændigt og vise hensyn til vores medmennesker.

Synes det er en skam, at regeringen ikke viser det danske folk lidt mere tillid. Og igen, så er det ikke kun rygeloven jeg henviser det.

/Fenja

Jeg vil give dig fuldstændig ret i at det ikke kun er rygeloven, men rigtig mange andre ting også. Jeg tager f.eks. tit mig selv i at tænke om jeg nu gøre det her eller om det her nu er rigtigt, hvorimod man føhen bare gjorde det fordi ens fornuft fortalte at det kunne man godt

Anmeld

16. august 2012

Laulund87

wamse skriver:

Jeg synes stramningerne er okay. Som jeg forstår det, så er pointen i stramningerne, at skærme vores børn/unge endnu mere for røg, og det kan jeg selvfølgelig ikke se noget forkert i.

Her har jeg set på stramningerne: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/04/22/113555 .htm

Anmeld

16. august 2012

Miin'Baby'Mus

grinny skriver:

Som jeg læser det er dit "problem" at man ikke kan gå i fred i byen for andres røg - jeg ville ikke have noget imod hvis der blev rygeforbud i f.eks. gågaden (jeg ryger ikke selv når jeg går der). Jeg mener at man skal respektere at andre mennesker måske ikke lige har lyst til din røg  

Der hvor jeg synes det bliver for meget det er hvis de skal bestemme om jeg skal ryge i skoletiden eller ej. Ja det er skide dumt at ryge, men jeg har nu en gang den trang så en skoledag fra 8-15 ville være meget hårdt for mig, da det for mig er mange timer uden min smøg. Jeg tror helt seriøst ikke at jeg ville kunne koncentrere mig hvis jeg slet ikke måtte ryge mens jeg var i skole

Det kan vi måske godt blive enige om  Og som x-ryger ved jeg jo også godt at man har brug for sine smøger - men kan bare se, at efter jeg er stoppet, hvor stort et problem det egentligt er for ikke-rygere der hele tiden skal tilsmudses i røg m.m og jeg kan selv knap nok trække vejret når jeg går ind i en røgsky 

Syntes faktisk rygere er ret selviske og uhøflige - og dette er selvfølgelig ikke en generalisering, men nu er det jo ligesom rygning der er problemet og mange rygere kunne godt undlade den smøg i busskuret og andet 

Men det der ikke-rygning på skolerne, det er vel fordi at mange er under 18 eller hvor grænsen for smøger nu er, ikk?

Anmeld

16. august 2012

L&V

grinny skriver:

Jamen det er sådan set bare at man fra idag af ikke må ryge på skolens område, så man skal altså om til nærmeste vej for at ryge Og som skrevet har de også snakket om at de helt vil fjerne rygning i skoletiden, så det vil sige ingen smøg mens man er i skole

De punkter du nævner der syntes jeg er supe for at være helt ærlig

Anmeld

16. august 2012

FrkT

Babymamma skriver:

Er ked af at sige det (endda som x-ryger), men syntes slet ikke at der skal ryges udenfor overhovedet. Det rygning går ud over mennesker der ikke har bedt om det. Rygningen kan sagtens vente til man er hjemme eller hjemme hos en ven eller andet, man behøver ikke ryge hver 30 min. 

Hver gang jeg går inde i byen så får jeg røg i hovedet, jeg kommer altid til at gå bag ved en rygerm ved siden af en ryger eller også så skal jeg gå forbi en ryger.

Det samme sker i busskurene. Regner, blæser eller sneer det så står de inde i busskurene og så må vi andre stå udenfor fordi vi ikke kan klare alt det røg.

Os, ikke rygere, kan ikke bare holde op med at trække vejret, men i kan jo godt lade være at ryge i nærheden af os og stadig leve fint videre i den time eller 2 eller hvor meget i nu lige skal være ude i den friske luft. 

Vores Zoo har endda lavet specielle rygeområder, så man må ikke ryge over det hele i Zoo mere - hvilket jeg syntes er storartet, så kan mennesker som mig og andre der har det værre med røg færtes uden problemer i Zoo og syntes det burde være ligesådan udenfor 

Undskyld til alle rygere. Ved godt at jeg nok får nogle hårde ord med på vejen nu, såsom at jeg ikke skal bestemme over jer - det ved jeg godt, men i tager magten over os andre fordi vi indånde jeres røg 

SMIL

Jeg er faktisk fuldstændig enig  (dog ikke mht. x-ryger delen, da jeg aldrig har røget!).

Og til dem der sammenligner det med ikke at måtte ryge offentligt i det hele taget med ikke at måtte spise usundt offentligt; tænk over, at hvad en anden person propper i munden offentligt IKKE skader personen der sidder ved siden af, han/hun indånder ikke nogle skadelige stoffer fra det usunde som sidemanden spiser. Men sådan er det ikke med rygning. Røg spreder sig ekstremt meget, og meget mere end man tror, hvilket vil sige at rigtig mange mennesker bliver ramt af de skadelige stoffer i cigaretterne, da røgen spreder sig til hvor de er.

Anmeld

16. august 2012

grinny

Babymamma skriver:

Det kan vi måske godt blive enige om  Og som x-ryger ved jeg jo også godt at man har brug for sine smøger - men kan bare se, at efter jeg er stoppet, hvor stort et problem det egentligt er for ikke-rygere der hele tiden skal tilsmudses i røg m.m og jeg kan selv knap nok trække vejret når jeg går ind i en røgsky 

Syntes faktisk rygere er ret selviske og uhøflige - og dette er selvfølgelig ikke en generalisering, men nu er det jo ligesom rygning der er problemet og mange rygere kunne godt undlade den smøg i busskuret og andet 

Men det der ikke-rygning på skolerne, det er vel fordi at mange er under 18 eller hvor grænsen for smøger nu er, ikk?

Jeg vil give dig helt ret i at der er rigtig mange uhøflige rygere! Og det går desværre ud over os som godt kan finde ud af at respektere andre.

Du må ikke hænge mig op på det, men mener det er en blanding af at grænsen er 18 år og så at man vil formindske den passive røg. Det er kræftens bekæmpelse der mener man skal lave en lov om der ikke må ryges i skoletiden. Jeg forstår godt man skal formindske passiv røg, men det er mere princippet i at vi snart er en truet race  Vi må jo dårligt nok ryge i egen have, røgen ryger jeg ind til naboen - hvis man virkelig skal begrænse rygning så meget, hvorfor så ikke bare pille smøgerne af markedet?

Anmeld

16. august 2012

Miin'Baby'Mus

grinny skriver:

Jeg vil give dig helt ret i at der er rigtig mange uhøflige rygere! Og det går desværre ud over os som godt kan finde ud af at respektere andre.

Du må ikke hænge mig op på det, men mener det er en blanding af at grænsen er 18 år og så at man vil formindske den passive røg. Det er kræftens bekæmpelse der mener man skal lave en lov om der ikke må ryges i skoletiden. Jeg forstår godt man skal formindske passiv røg, men det er mere princippet i at vi snart er en truet race  Vi må jo dårligt nok ryge i egen have, røgen ryger jeg ind til naboen - hvis man virkelig skal begrænse rygning så meget, hvorfor så ikke bare pille smøgerne af markedet?

Ja jeg ved det godt at det er svært  Syntes nu at folk skal have lov at gøre som de lyster derhjemme, går ikke ud fra at man står ude i haven og ryger konstant 

Men syntes nu alligevel at man ikke skal have lov at ryge ude i det offentlige, og det er synd for jer, men hold op hvor er det altså skrækkeligt at gå rundt inde  i gågaden - puhaa 

Kan man ikke lave smøger der ikke lugter? Haha 

Anmeld

16. august 2012

Wimmie

Fenja09 skriver:

Man kan altid grine af svenskerne 

Anmeld

16. august 2012

Wimmie

FrkT skriver:

Jeg er faktisk fuldstændig enig  (dog ikke mht. x-ryger delen, da jeg aldrig har røget!).

Og til dem der sammenligner det med ikke at måtte ryge offentligt i det hele taget med ikke at måtte spise usundt offentligt; tænk over, at hvad en anden person propper i munden offentligt IKKE skader personen der sidder ved siden af, han/hun indånder ikke nogle skadelige stoffer fra det usunde som sidemanden spiser. Men sådan er det ikke med rygning. Røg spreder sig ekstremt meget, og meget mere end man tror, hvilket vil sige at rigtig mange mennesker bliver ramt af de skadelige stoffer i cigaretterne, da røgen spreder sig til hvor de er.

Nemlig - dét at sammenligne rygning og usund mad giver ingen mening af de grunde som du selv siger...men også fordi det jo forudsætter at ingen rygere også spiser usundt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.