Danmark er bare ved at blive et forbudsland - vi kan nu ikke længere grine af svenskerne...desværre.
At vi har en rygelov er helt i orden med mig, i hvert fald når det gælder steder, hvor der befinder sig mange mennesker på et sted, på institutioner, skoler og andre steder hvor der er børn og unge. Men at man ligefrem går ind og rører ved den personlige frihed synes jeg er skammeligt! Hørte igår, at man nogle steder ikke må stå på sin EGEN altan og ryge, vil det så også sige, at folk en dag ikke må ryge i MIN have fordi røgen muligvis flyver hen til naboen eller?
Synes det er fint med retningslinier, så har folk noget at forholde sig til, men at lave bunkevis af regler hele tiden og om igen er simpelthen til at få det dårligt over. Det drejer sig jo ikke kun om rygning, men generelt. Vi har over de seneste år fået så mange nye regler med alverdens ting, som om vi mennesker ikke kan tænke selvstændigt og vise hensyn til vores medmennesker.
Synes det er en skam, at regeringen ikke viser det danske folk lidt mere tillid. Og igen, så er det ikke kun rygeloven jeg henviser det.
/Fenja 
Anmeld