FrkT skriver:
Ja det må du da gerne.
Jamen det synes jeg, nu hvor det er blevet bevist hvor skadeligt passiv rygning egentlig er. Og selvom det er et rygeskur og folk holder sig til det, så vil de giftige stoffer der er i cigaretterne stadig ose rundt i skolegården og området i form af røgen. Så ærligt synes jeg det er egoistisk af rygere, som rygere offentlige steder som fx skoler.
Desuden har vi jo set hvor mange færre der ryger nu end for nogle år tilbage, hvor den forrige rygelov blev indført. Og kan antallet af rygere mindskes endnu mere på denne her måde, så er det jo super for samfundet. Færre kræftpatienter, færre giftstopper i vores natur osv.
Jeg må erklære mig enig med dig =) jeg mener ikke, at rygning hører hjemme på en ungdomsuddannelse! Og det er muligt, at rygeskuret ligger i den anden ende af skolens område, og hvis det er muligt at gå derned er det vel også muligt at gå ud på vejen? Men så har vi godt nok et problem et andet sted, da der nok ikke vil være sat askebægere op, og det vil resultere i store mængder skodder på vejene... hmm det er ikke nemt!
Vores nabo står og ryger nede i vores gård, ca. 10 meter væk fra vores soveværelsesvindue, og det er vi nødt til at lukke, når han er nede og ryge, fordi ellers stinker vores soveværelse af røg. Det gør vi naturligvis bare, men det siger lidt om, hvor langt røg fra en enkelt ryger faktisk "flyver".
Det er muligt at mange rygere synes det er irriterende, at de ikke kan ryge hvor de vil, men jeg synes også det er irriterende, at få blæst røg i hovedet ligegyldig hvor jeg er, og jeg har ikke valgt det... Jeg er sådan set ligeglad med, om folk ryger, hvis bare de tager hensyn til, at der også er andre mennesker i nærheden.
Jeg sad for nylig på en cafe i Odense, og fik nærmest et chok, da den flinke fyr ved samme bord som os, vendte sig om og spurgte, om det var ok, at han røg en smøg! Det har jeg godt nok aldrig oplevet så hensynsfuld en ryger! Og selvfølgelig måtte han ryge, for han viste hensyn og forsøgte at genere os mindst muligt! Se det er god stil og det har jeg fuld respekt for! Hvis det var blevet for generende, så havde vi flyttet os.
pyha det blev da vist en lang og blandet smøre =) men det jeg vil frem til, er at jeg synes, at det er ok, at man ikke vil have at der ryges på skolens grund. Men jeg synes ikke man kan forbyde rygning i skoletiden, det må være folks eget ansvar!
Jeg kender ikke ret meget til den nye rygelov, så det er alene ud fra TS udlægning jeg tager stilling

er der andet i loven, som er interessant?