Efternavn... help??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

An&Jo

Anonym skriver:

nej, det er også det jeg tænker...

men kan faren så klage over det eller hvordan fungere det??

vi får jo ikke automatisk fælles forældremyndighed da vi ikke bor sammen....

Rettelse:

Hvis i har boet sammen indenfor de sidste 10 måneder inden fødsel så får i fælles forældremyndighed, det fik vi selvom vi kun havde adresse sammen i 14 dage!!

Derudover, så JA faren kan klage over navnet, og så kan han faktisk få det ændret til hans fordel hvis han ikke er tilfreds, derudover så SKAL i være enige for faren skal give sin accept før barnet kan få navnet når i har fælles forældremyndighed..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Det er ikke rigtigt. I deles om forældermyndigheden hvis han anerkender det er hans og i har boet sammen i løbet af de sidste 10 måneder.

"I har boet sammen inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født og faren anerkender faderskabet eller bliver ved en faderskabssag dømt til at være far til jeres barn af Retten "
http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4703

Mor kan ikke mere forhindre at far får delt forældremyndighed, det er altsammen op til ham selv at kræve den ret ved at anerkende faderskabet

gælder det også hvis det drejer sig om en måned vi boede sammen??

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg ville informere ham om at dn dag han pakkede sine ting og gik, mistede han muligheden for at få indflydelse på hvad barnet skulle hedde - hvis han er utilfreds med din beslutning, må han klage til statsamtet, selvom jeg faktisk ikke tror at han får noget ud af det.

tak for svar...

er egentlig glad for lidt forståelse...

for vi valgte at flytte sammen så vi kunne være sammen om det her barn, og vi glædede os...

men allerede efter en måned gjorde han det forbi.... det har taget hårdt på mig...

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Rettelse:

Hvis i har boet sammen indenfor de sidste 10 måneder inden fødsel så får i fælles forældremyndighed, det fik vi selvom vi kun havde adresse sammen i 14 dage!!

Derudover, så JA faren kan klage over navnet, og så kan han faktisk få det ændret til hans fordel hvis han ikke er tilfreds, derudover så SKAL i være enige for faren skal give sin accept før barnet kan få navnet når i har fælles forældremyndighed..

okay, er egentlig et eller andet sted underligt..

men hvis loven er sådan, så er den jo sådan

Anmeld

11. august 2012

HeXeri

Anonym skriver:

gælder det også hvis det drejer sig om en måned vi boede sammen??

Det vil jeg gå ud fra.

Under alle omstændigheder vil han altid kunne få den halve forældermyndighed. Men statsamtet kan hjælpe dig med alt

Anmeld

11. august 2012

Musen5

Anonym skriver:

må indrømme at jeg synes den er rigtig svær den her....

(svarer jer lige samlet)

nej, han har ingen mellemnavne, kun to "fornavne" og et efternavn....

og har tit tænkt på hvorfor han skulle have sit præg med hensyn til efternavn, da han selv har valgt os fra pludseligt, men gerne vil have noget at skulle sige (men det er ikke fordi jeg synes han skal bøde for det)

jo, jeg vil da gerne have mit præg på det hvis det var omvendt... men igen, havde ikke valgt min højgravide kæreste og barn fra i min hverdag 2½ måned før termin, fordi man ikke vil tage ansvar for noget....

alt andet skal jeg stå med alene, men navnet vil han gerne bestemme... der er slet ingenting der giver mening i dette, og er skrupforvirret....

Ærligt talt (og får sikkert høvl for at skrive det) så havde jeg valgt at give baby mit navn og kun mit navn, hvis det var min kæreste der var smuttet så kort tid inden termin.

Han ville i min verden ikke have en fløjtende fis at sku have sagt når han har opført sig sådan.

/Mette

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Det vil jeg gå ud fra.

Under alle omstændigheder vil han altid kunne få den halve forældermyndighed. Men statsamtet kan hjælpe dig med alt

jeg må prøve at ringe til dem på mandag og høre hvordan og hvorledes... ¨

tak for svar

Anmeld

11. august 2012

An&Jo

Anonym skriver:

okay, er egentlig et eller andet sted underligt..

men hvis loven er sådan, så er den jo sådan

Sådan er loven ja, og det er den for at give far flere chancer for at blive sat på ligefod med mor..

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

Musen5 skriver:

Ærligt talt (og får sikkert høvl for at skrive det) så havde jeg valgt at give baby mit navn og kun mit navn, hvis det var min kæreste der var smuttet så kort tid inden termin.

Han ville i min verden ikke have en fløjtende fis at sku have sagt når han har opført sig sådan.

/Mette

sådan har jeg det inderst inde også... og min familie har samme holdning....

men udover det har vi et rigtig godt forhold til hinanden (men er stadig bitter og skuffet over hans valg)

Anmeld

11. august 2012

Skouboe

Anonym skriver:

tak for svar...

er egentlig glad for lidt forståelse...

for vi valgte at flytte sammen så vi kunne være sammen om det her barn, og vi glædede os...

men allerede efter en måned gjorde han det forbi.... det har taget hårdt på mig...

Jeg kan sagtens forstå dig, jeg synes at det er en luset opførsel af ham. Jeg ville nok ikke have meget forståelse og respekt for hans behov, hvis jeg stod i din situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.