Efternavn... help??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Hvis efternavnet ikke kan kompineres sammen,  så synes jeg at barnet skal have bopælsforældres efternavn.

men kontakt statsforvaltningen og hør hvad i skal gøre når I ikke er enige.

den tanke har jeg også tit haft (barnet vil komme til at bo hos mig, da han går meget op i arbejde)

men ved ikke hvor meget statsforvaltningen kan råde en til, andet end at man bare må blive enige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

ano14316

Anonym skriver:

Hvad pokker gør man når han har gjort det forbi for 3 uger siden... 2½ måned før termin... og jeg lige er flyttet for mig selv....

nu " diskuterer" vi med hensyn til efternavn.. jeg vil jo selvfølgelig have mit, og han vil have hans....

han mener han kan klage hvis barnet ender med at få mit...

men hvad skal man gøre??

det er den eneste ting i alt det her vi er uenige om...

jeg gør det ikke som straf at baby ikke skal have hans efternavn... men ærligt, så kan jeg ikke fordrage det, og vil have det dårligt resten af mit liv over det hvis det fik hans....

hans grund er bare at han er faren, og vel også skulle have noget at have sagt....

What to dooo??

Her har Magnus mit mellemnavn og min kærestes efternavn (fordi jeg forventer en dag at komme til at hedde det samme)

Jeg tror jeg havde valgt at give barnet farens fornavn, mellemnavn eller efternavn som mellemnavn, og så dit som efternavn. 

Anmeld

11. august 2012

Mom2

Anonym skriver:

se svar til jannie

plus, jeg har også to mellemnavne som vi er enige om at den skal have....

Du er godt klar over at der ikke er noget der hedder mellemnavn mere ikke?

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

Christina9870 skriver:

Du er godt klar over at der ikke er noget der hedder mellemnavn mere ikke?

hvad mener du??

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Her har Magnus mit mellemnavn og min kærestes efternavn (fordi jeg forventer en dag at komme til at hedde det samme)

Jeg tror jeg havde valgt at give barnet farens fornavn, mellemnavn eller efternavn som mellemnavn, og så dit som efternavn. 

begge vores efternavne er med sen i enden.. så synes det ville være mærkeligt som mellemnavn...

men hvis nu i ikke var sammen, hvordan havde du så håndteret det??

Anmeld

11. august 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Hvad pokker gør man når han har gjort det forbi for 3 uger siden... 2½ måned før termin... og jeg lige er flyttet for mig selv....

nu " diskuterer" vi med hensyn til efternavn.. jeg vil jo selvfølgelig have mit, og han vil have hans....

han mener han kan klage hvis barnet ender med at få mit...

men hvad skal man gøre??

det er den eneste ting i alt det her vi er uenige om...

jeg gør det ikke som straf at baby ikke skal have hans efternavn... men ærligt, så kan jeg ikke fordrage det, og vil have det dårligt resten af mit liv over det hvis det fik hans....

hans grund er bare at han er faren, og vel også skulle have noget at have sagt....

What to dooo??

Jeg synes også I burde kunne komme til en fælles løsning.. Jeg kan godt se hvorfor han gerne vil have at hans første barn skal have hans navn. Det kan du vel også godt forstå?

Her har vores dreng begge efternavne, vi er ikke gift og kommer heller ikke til at være det, så han har mit ******* og fars *******. Ret lange efternavne, mit er "mellemnavnet" og fars er efternavnet. Bedre dynamik i navnet synes vi.

Et af de mellemnavne du har tænkt dig, kan måske kombineres med hans efternavn? Lyden af det skal du ærligt ikke bekymre dig om, når du har baby lige dér er efternavne så uendeligt ligegyldige og du vil vænne dig til det hurtigere end du tror

Anmeld

11. august 2012

ano14316

Anonym skriver:

begge vores efternavne er med sen i enden.. så synes det ville være mærkeligt som mellemnavn...

men hvis nu i ikke var sammen, hvordan havde du så håndteret det??

Skrev du tidligere at han havde 2 fornavne? kunne man måske bruge et af dem i stedet.. 

Her hedder vi Ronja Cæcilie Walther Birch, jeg har walther fra min mor, og birch fra min far, Cæcilie bruger jeg aldrig.

min kæreste hedder Nicolaj Stig Lindahl, alle mændende i hans familie hedder Stig. 

Magnus hedder: Magnus Stig Walther Lindahl.

Hvis vi ikke var sammen, tror jeg han havde hedder Magnus Stig Walther Birch. 

Og ja det er fucker mange navne, men for mig var det for svært at vælge noget fra. 

Anmeld

11. august 2012

wamse

Altså hvis du virkelig ikke vil have barnet til at have hans efternavn, så er det jo sådan det er.

Her er der 2 forskellige fædre til mine 3 børn. Mine 2 ældste har samme efternavn, som deres far, og mit mellemnavn.

den yngste har jeg lige fået ændret efternavnet og slettet et mellemnavn på, så hun kommer til at hedder mit mellem og efternavn nu. Hun havde samme mellem- og efternavn som jeg da jeg var gift, og som sin far. Jeg skiftede efternavn i feb. i år og hendes ændring er lige gået igennem statsforvaltingen.

Anmeld

11. august 2012

Mom2

Anonym skriver:

hvad mener du??

Man får ikke som i gamle dage registreret et mellemnavn. Da min kæreste fik ny dåbsattest, da han skiftede efternavn blev hans mellemnavn registreret som fornavn..

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Jeg synes også I burde kunne komme til en fælles løsning.. Jeg kan godt se hvorfor han gerne vil have at hans første barn skal have hans navn. Det kan du vel også godt forstå?

Her har vores dreng begge efternavne, vi er ikke gift og kommer heller ikke til at være det, så han har mit ******* og fars *******. Ret lange efternavne, mit er "mellemnavnet" og fars er efternavnet. Bedre dynamik i navnet synes vi.

Et af de mellemnavne du har tænkt dig, kan måske kombineres med hans efternavn? Lyden af det skal du ærligt ikke bekymre dig om, når du har baby lige dér er efternavne så uendeligt ligegyldige og du vil vænne dig til det hurtigere end du tror

det er ikke han førstefødte... han har en datter med hans efternavn....

men det er mig der kommer til at stå med ALT i det her... så hvorfor så ikke også mit efternavn.. han kan jo gide barnet når han har lyst, og ikke når jeg kræver det....!! han vil jo have meget mere frihed end jeg vil få....

som du kan høre er jeg meget forvirret, og en smule vred over måden han har gjort dette på....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.