Er helt ude af den, har brug for jeres mening!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Ja, men saa kan hun da heller ikke sidde og sige at faren ikke gider sit barn, naar det var ham der ville have den ordning.
OG staar der noget sted at barn ikke trives?
Det eneste hun skriver er at hun synes det er for meget for pigen og at hun kommer for sent i seng.
INTET sted staar der at barn ikke trives.

Det er lige præcis pointen. Så skal hun da heller ikke lave ordningen om hvis barnet trives.

Det tror jeg også var Fathers pointe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

TNBC

mor:) skriver:

Nu skal han jo lige have en chance for at finde ud af det på egen hånd. Det kommer jo nok.

han skrev at det var hende der ville have 7/7, saa skrev jeg bare at det var ham der ville have den, ikke hende.

Anmeld

27. juli 2012

TNBC

KittyMaMa skriver:

Hvad har Lola Jensen med det her at gøre? Måske du skulle prøve med en bog i stedet for tv?

Hele det danske sundhedsystem er bygget op omkring forskellig forskning på området. Alle div pæd. uddannelser har baggrund i disse teorier, - statsamtet og kommunerne tager udgangspunkt i disse. Det er ikke et eller andet tilfældigt en eller anden tv kendis har slynget ud. 

Men hvis du vil vide hvor jeg har min viden fra, kunne du jo søge ind på uni, - du ku´ læse psykologi eller pæd. psyk? 

Jeg ved godt jeg er ret plabet lige nu, men jeg forstår ikke hvorfor du reagerer så voldsomt og bliver personligt fornærmet? Hvorfor skal det blive et angreb på mig personligt? Jeg siger jo ikke hvordan du skal gøre med dine børn? Jeg har givet ts et råd, og viden om hvordan hun kan/bør forholde sig her i Dk.

/K

Jeg har min mening omkring hvordan boern er, og jeg ved udemaerket at boern er forskellige. Men lige i den her sag, virker det ikke til at vaere et problem at barnet er vaek fra moren. Der staar ingen steder at barnet ikke trives. Og det er jo ikke fordi hun er sammen med en fremmed i den uge, det er hendes far, som gerne vil tilbringe tid sammen med sin datter, da det jo er ham der ville have en 7/7

Tja jeg har aldrig set Lola, aner ikke hvem hun er, men det er hende alle naevner, naar de kommer ind paa det med overnatning. Jeg ser ikke tv(jo italiensk) saa det virker ikke paa mig.

ja, og saa siger jeg bare det kommer an paa barnet. Videnskab er ikke alt. Det kommer an paa hvordan barnet er, og nogen kan sagtens klare at vaere vaek fra deres mor i laengere tid af gangen.

Jeg har ikke brug for at soege ind paa alt muligt for at vide hvordan boern trives. Det klarer jeg helt fint selv, ellers ville folk jo ikke lade mig passe deres boern med overnatninger.

Jeg kommenterede bare paa at jeg er ved at vaere traet af alle siger det med overnatning. Og at jeg ikke synes at moren skal doemme faren saa hurtigt. Det er jo sommer, og jeg synes hun skal nyde at faren gerne vil laere at vaere sammen med sin datter.

7maaneder gamle tvillinger uden mor i 2dage, ingen problemer.

Anmeld

27. juli 2012

Den lykkelige

Min datter på 16 mdr ville have elsket det program..  Synes det virker som en far der giver baby en masse oplevelser.. måske hun jo får en god eftermiddags lur, hvem ved..

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg har min mening omkring hvordan boern er, og jeg ved udemaerket at boern er forskellige. Men lige i den her sag, virker det ikke til at vaere et problem at barnet er vaek fra moren. Der staar ingen steder at barnet ikke trives. Og det er jo ikke fordi hun er sammen med en fremmed i den uge, det er hendes far, som gerne vil tilbringe tid sammen med sin datter, da det jo er ham der ville have en 7/7

Tja jeg har aldrig set Lola, aner ikke hvem hun er, men det er hende alle naevner, naar de kommer ind paa det med overnatning. Jeg ser ikke tv(jo italiensk) saa det virker ikke paa mig.

ja, og saa siger jeg bare det kommer an paa barnet. Videnskab er ikke alt. Det kommer an paa hvordan barnet er, og nogen kan sagtens klare at vaere vaek fra deres mor i laengere tid af gangen.

Jeg har ikke brug for at soege ind paa alt muligt for at vide hvordan boern trives. Det klarer jeg helt fint selv, ellers ville folk jo ikke lade mig passe deres boern med overnatninger.

Jeg kommenterede bare paa at jeg er ved at vaere traet af alle siger det med overnatning. Og at jeg ikke synes at moren skal doemme faren saa hurtigt. Det er jo sommer, og jeg synes hun skal nyde at faren gerne vil laere at vaere sammen med sin datter.

7maaneder gamle tvillinger uden mor i 2dage, ingen problemer.

Måske jeg lige skulle tilføje at ja, det var ham der ville have 7/7 ordningen, men kun fordi han ikke vil betale børnebidrag til mig. Han vil også undersøge om han kan få de der ekstra børnetilskud jeg får hver 3. måned. Han tjener dobbelt så meget som mig og praler tit med det. Så alt det han gør handler om ham selv og om at straffe mig - det var mig der gik fra ham. Han har flere gange truet med at tage hende fra mig. Hvilket er min største frygt taget i betragtning af, at her er en far hvis arbejde altid har haft højeste prioritet.

Anmeld

27. juli 2012

TNBC

Anonym skriver:

Måske jeg lige skulle tilføje at ja, det var ham der ville have 7/7 ordningen, men kun fordi han ikke vil betale børnebidrag til mig. Han vil også undersøge om han kan få de der ekstra børnetilskud jeg får hver 3. måned. Han tjener dobbelt så meget som mig og praler tit med det. Så alt det han gør handler om ham selv og om at straffe mig - det var mig der gik fra ham. Han har flere gange truet med at tage hende fra mig. Hvilket er min største frygt taget i betragtning af, at her er en far hvis arbejde altid har haft højeste prioritet.

og saa du gik med til en ordning med en mand der har truet med at tage dit barn fra dig? Ligefrem trusler? Saa var jeg nok gaaet videre med det, foer ordningen var gaaet i gang. Nu har jo faaet bolden paa sin side, fordi du gav dig. Det kan han bruge i mod dig, vil jeg tro. Men hvis du har beviser paa at han har truet med at taget barnet(hvilket er kidnapning) eller at han kun goere det for pengene, saa gaa videre med det.

Men igen, er din datter utryg? Trives hun med sin far?
Vent til efter sommeren og se hvad der sker.

Hvis han faar datteren hentet/passet hver dag, saa er han nok  ikke intresseret i hende, men du kan ikke doemme ham efter en uge, hvor han altsaa laver ting en 1aarig godt kan vaere med til. Han fejre endda hendes foedselsdag.

Anmeld

27. juli 2012

JanetBJ

Er det fordi du ikke har ressourcerne til at tage hende så meget ud, så du er nødt til at brokke dig?

Det lyder tydeligvis til at din datter hygger sig med sin far, og han bruger masser af tid og penge på hende. Burde det ikke være sådan?

Burde de da sidde hjemme i hans hjem og hænge hele dagen, og ikke lave noget, og du måske får en pylret og trist datter tilbage, når du skal have hende ?

Come on, vær lidt glad på din datters vegne, over at hendes far overhovedet gider hende så meget

Anmeld

27. juli 2012

TNBC

JanetBJ skriver:

Er det fordi du ikke har ressourcerne til at tage hende så meget ud, så du er nødt til at brokke dig?

Det lyder tydeligvis til at din datter hygger sig med sin far, og han bruger masser af tid og penge på hende. Burde det ikke være sådan?

Burde de da sidde hjemme i hans hjem og hænge hele dagen, og ikke lave noget, og du måske får en pylret og trist datter tilbage, når du skal have hende ?

Come on, vær lidt glad på din datters vegne, over at hendes far overhovedet gider hende så meget

det er ogsaa min mening, men nu har hun saa skrevet at han goer det for at straffe hende. hvilket nok skulle have staaet i starten.

men jeg synes stadigvaek at det er SUPER at han tilbringer tid med sin datter, og jeg synes ikke at de bare skal sidde derhjemme, naar det endelig er godt vejr i Danmark. Og at hun skal lade vaer med at doemme ham for en uge.

Anmeld

27. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
KittyMaMa skriver:

Hvad har Lola Jensen med det her at gøre? Måske du skulle prøve med en bog i stedet for tv?

Hele det danske sundhedsystem er bygget op omkring forskellig forskning på området. Alle div pæd. uddannelser har baggrund i disse teorier, - statsamtet og kommunerne tager udgangspunkt i disse. Det er ikke et eller andet tilfældigt en eller anden tv kendis har slynget ud. 

Men hvis du vil vide hvor jeg har min viden fra, kunne du jo søge ind på uni, - du ku´ læse psykologi eller pæd. psyk? 

Jeg ved godt jeg er ret plabet lige nu, men jeg forstår ikke hvorfor du reagerer så voldsomt og bliver personligt fornærmet? Hvorfor skal det blive et angreb på mig personligt? Jeg siger jo ikke hvordan du skal gøre med dine børn? Jeg har givet ts et råd, og viden om hvordan hun kan/bør forholde sig her i Dk.

/K

Du har fastslået, at ugeprogrammet er for meget for en 1-årig, og at det ikke er et holdningsspørgsmål - punktum. Det er da indlysende, at andre - der selv kunne finde på at udsætte deres børn for både Tivoli, Zoo og sommerhus plus strand inden for en uge, og som har tilkendegivet dette  - opfatter det som et angreb. Ærligt talt virker det arrogant at fastslå, at andres holdninger ikke tæller, og at der intet er at drøfte. 

Jeg synes, det er helt utroligt, at psykologi- og pædagogikstudierne er blevet så konkrete, at de beskæftiger sig med detaljer om, hvor mange aktiviteter, en 1-årig kan kapere på en uge. Faktisk forstår jeg slet ikke polemikken omkring faderens ugeprogram - de første dage er travle, ja, men to dage ved stranden - er det nu voldsomt for en 1-årig? Vi har nærmest BOET på stranden, fra børnene var små - og særligt små søskende bliver da jævnligt trukket med i Zoo, Tivoli osv., når familien er på ferie. Her har faderen tilmed kun et barn at skulle tage sig af - hvordan ser du så på familier med 3-4 børn, der har højt ferietempo, og hvor det yngste barn kun er omkring et år? 

Jeg er selv skeptisk over for 7/7-ordningen, men situationen her er en far, der holder en uges ferie med sit lille barn - det er ikke hverdag, og  selvfølgelig kan han ikke holde den standard, når ferien slutter. 

Anmeld

27. juli 2012

DitteFisk

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at du -for at lette det hele- vælger at gå med til en 7/7 ordning. Det gjorde jeg selv da mit barn var 1½. Og det fortrød jeg bittert. Vores søn kunne ikke holde til det i længden - det med ikke at have et fast sted. Så det er heldigvis lavet om. Nu har vi 9/3.

Med hensyn til deres aktivitetsniveau, så er der gang i den, men er det ikke fordi der er ferie? jeg synes det er helt i orden. Det kunne jeg også selv have fundet på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.