Er helt ude af den, har brug for jeres mening!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Min datters far og jeg gik fra hinanden for nogle mdr siden og vi kunne ikke blive enige om en samværdsordning. ( hun er 1 år)Han ville have en deleordning som 7/7 og jeg ville have 10/4 så hun er mest hos mig. Men vi blev så uvenner hele tiden og til sidst gav jeg mig. Hvilket jeg inderligt fortryder. Grunden til at jeg ikke ville gå med til det i første omgang var, at han ikke har vist megen interesse for vores datter. Jeg har stået alene med hende hver dag hele dagen hele ugen. Han skiftede aldrig bleer, gav aldrig flaske eller bad . Han gad ikke.

Men jeg gik med til en 7/7 ordning for at bevare freden mellem os. Nu har han så haft hende hele denne uge og har hende også weekenden med. Deres uge har set således ud:
Mandag: shoppingtur i Lyngby efterfulgt at en tur i Tivoli
Tirsdag: på besøg hos venner i Malmø hele dagen
Onsdag: zoologisk have hele dagen og i sommerhus (hvor hun aldrig før har været) om aftenen
Torsdag: stadig i sommerhus og på stranden. Ud og spise om aftenen
Fredag: her skal de også på stranden og så hjem fra sommerhus om aftenen
Lørdag: her holder han fødselsdag for hende, først ude og så hjemme.
Søndag: jeg får hende hjem igen om aftenen

Undskyld men er jeg helt galt på den hvis jeg mener at den uge overhovedet ikke gavner en 1 årig på nogen måde?!! Han fucker jo hendes rytme fuldstændig op. Igår blev hun først lagt i seng kl halv 10, hun plejer at sove kl 8! Er jeg helt galt på den hvis jeg mener at han ikke kan varetage hendes behov?! Hun er da ligeglad med Tivoli og alt mulig andet. Hun får da mere ud af at sidde hjemme på gulvet pg lege med ham. Have noget kvalitetstid .

Det her har gjort at jeg nu har tænkt mig at tage kampen op og ændre samværdsordningen. Jeg har ikke haft selvtilliden til det fordi jeg har været bange for at miste hende fordi jeg tror han vil stå stærkere. Bla fordi jeg fra 1. september ikk har noget sted at bo og må flytte hjem til mine forældre. Men jeg har så dårlig samvittighed over at overlade mit barn i så lang tid med en far der kun tænker på hvad han udadtil udstråler, og ikke hvad der rent faktisk er bedst for hende .

Hvad siger I, er jeg helt galt på den??

Altså jeg er sku også enig med dig! Kan se der er mange delte meninger i tråden .. men.. ja, det er da SUPER fedt de er ude og opleve noget, men hooold da op, HELE ugen ligefrem? tænker man måske ku ha begrænset sig på et par dage. Det er da klart hendes døgnrytme blir fucked up William er godt nok kun 10½ mdr, men når han er et år, vil jeg da STADIG gerne ha han skal ha fast rytme og i seng på faste tider, med enkelte dages undtagelser self

Oh well, kan altså lidt godt forstå du tager kampen op! I må jo blive enige om hendes rytmer, ellers er det da i sidste ende synd for jeres datter.

herfra!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

MosterA

Det er vist meget godt du ikke har været med os i denne uge, for vores program har været noget nær lige så fyldt og vi har en dreng på knap 11 mdr. som bare har nydt at være med rundt. 

Vi har bla. været i dyrepark, hvor han en stor del af tiden har siddet i sin barnevogn fordi han ikke kan gå, og han syntes det var fantastisk. Bagefter var vi ved nogle venne og spise hvor han bare hyggede vildt med deres datter der er på samme alder.

Dagen efter tog vi på besøg ved mormor og morfar på camping hvor vi bla. var ved stranden og ude og bade og han syntes at det var noget af det mest fantastiske og han sov ikke før vi kom hjem ved 23-tiden.

Som jeg ser det har din ex lagt et fint program hvor de skal nogle aktive ting først på ugen. Jeg ser ikke det at være i sommerhus og ved stranden som noget stressende for der har hun da al mulighed for at lege med sin far og i en kæmpe sandkasse hvor det ikke gør noget man bliver våd.

Jeg har heldigvis ikke selv oplevet en skilsmisse, men jeg har oplevet to meget grumme på aller tættest hold og kan godt sætte mig ind i at du er frustreret over at have sagt ja til 7/7. Men sådan som jeg læser dit indlæg sidder du lige nu og gør alt hvad du kan for at finde små ting han gør som kan være med til at "fælde" ham så du kan få 10/4 ordningen, fordi du i virkeligheden ikke kan finde nogle store ting.

Det er sommerferie, lad dem nyde den sammen og hvis det så viser sig at han gør det samme når det er hverdag så kan du begynde at arbejde på at få ordningen lavet om.

Håber alt løser sig for jer alle

Anmeld

26. juli 2012

MorDk

Du er ikke gal på den! Og det her er ikke en holdningssag, som i `jeg synes det og jeg mener det´. Det ER for meget for en 1-årig. Slut. Og det er endnu mere for meget for en 1-årig, hvis forældre lige er gået fra hinanden.

Det er det ene. - Det andet er, at en 1 år ikke skal have en 7/7 ordning. - Når mor og far har boet sammen op til brudet anbefaler statsamtet, at overnatninger væk fra mor følger alder; det vil sige 1 år = 1 overnatning, 2 år = 2 overnatninger og så fremdeles. En 7/7 ordning kan komme senere. Og ja, mange børn har overlevet en 7/7 ordning i den alder, men det korte og det lange er, at det ikke er den optimale løsning for barnet. 

Sidst er jeg uenig med flere der skriver her, at det bare virker som en far der interessere sig for sit barn. Jeg er sikker på han både interesserer sig og elsker jeres pige, men for mig virker det som om han dækker alle sine egne behov, og ikke jeres datters. Som om han har svært ved at være alene med hende, og udfylder hvert et minut med aktivitet, fordi han ellers ikke ved hvad han skal stille op med hende.

Jeg synes du skal reagere, for ellers ender det med, at du for fremtiden, skal være den der samler din datter op efter fars uge, og når I endelig er kommet på fode igen, - ja så er det fars uge igen...

/Katja 

BUM! Kunne ikke have skrevet det bedre selv!!!

Anmeld

26. juli 2012

MorDk

HeidiØ skriver:

Altså jeg er sku også enig med dig! Kan se der er mange delte meninger i tråden .. men.. ja, det er da SUPER fedt de er ude og opleve noget, men hooold da op, HELE ugen ligefrem? tænker man måske ku ha begrænset sig på et par dage. Det er da klart hendes døgnrytme blir fucked up William er godt nok kun 10½ mdr, men når han er et år, vil jeg da STADIG gerne ha han skal ha fast rytme og i seng på faste tider, med enkelte dages undtagelser self

Oh well, kan altså lidt godt forstå du tager kampen op! I må jo blive enige om hendes rytmer, ellers er det da i sidste ende synd for jeres datter.

herfra!

Anmeld

26. juli 2012

MorAnna.

Synes nu det virker som om, at han nyder tiden med sin datter .Men samtidig synes jeg, at det er lige lovlig mange ting på en uge, men det kommer jo meget an på barnet.. Dog mener jeg stadig, at sengetider skal holdes..

Det ville være alt for meget for min 1 årige datter!

Anmeld

26. juli 2012

fairlady

FruK skriver:

Giv ham en chance for at lære det, fremfor som det første at lave om på ordningen. 

Jeg synes det er vigtigt at se på, at de ting han laver med hende trods alt er børnevenlige og ikke mest hans eget behov, selvom det måske er lidt meget.

Det er ferie-tid og han kører måske en lidt anden rytme, end han ville gøre til hverdag... Det gør vi da i hvert fald her.

Måske skal han lige finde sig til rette med ordningen som dele-far, før han finder rytmen. Min eks var også lidt "Tivoli-far" i starten, men havde heller ikke været meget alene med vores søn før vi gik fra hinanden, og han skulle lige finde ud af, hvordan man gør det.

Hvis I har et fornuftigt forhold, kan du måske nævne for han, at jeres datter måske kan reagere, når der sker så mange ting, men uden at fortælle ham, at det er forkert eller fortælle ham, hvordan han "burde" gøre.

Det er møghamrende svært at blande sig udenom, men som dele-forældre må man acceptere, at tingene ikke altid foregår som man selv synes at de skal. 

Det var lige hvad jeg tænkte. Kan godt se at det kan være svært med en 7/7 ordning til sådan en lille en. Måske i kunne lave en 4/4 ordning, eller noget i den dur? Så det ikke eer så mange dage ad gangen.

Anmeld

26. juli 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Problemet er slet ikke at han er ude og opleve noget med hende. Og det handler ikke om jalousi, for jeg kan sagtens lave de samme ting, jeg var bare så uheldig at have hende i sidste uge hvor vejret var dårligt

Men i hvert fald, mit problem bunder i, at jeg ved, at grunden til at han gør det, er fordi han ikke kan overskue at være alene med hende. Det har han aldrig kunne. Alle de gange (de FÅ gange jeg har kunne komme ud og han har passet hende) der er han taget et sted hen. Da vi var sammen og jeg skulle lave mad, der sad han i stuen ved sin computer, og jeg bad ham om at holde øje med hende så hun ikke kravlede ud til mig i køkkenet. Der gik 30 sek. så var hun ude ved mig og han havde ikke opdaget det.
Derfor har jeg lidt problemer med at stole på ham. Fordi han ikke bare kan sidde på gulvet og lege med hende. Jeg siger ikke at han skal gøre det hver dag, men grunden til at han ikke gør det, er fordi han ikke gider.

men så fortæl mig lige en ting: Skal vi alle sammen sidde på præcis den samme måde og skrive "mads og mis går en tur til en sø"? eller må nogle godt sætte sig lidt skråt eller stå op og skrive??

Ovenstående er ren provokation og skal ikke forståes ordret..

når han IKKE magter at være ALENE så er det da PERFEKT at han formår at blive fortrolig med opgaven at være ved at lave ting hvor der også er andre mennesker istedet for det bare eksplodere og går helt galt...

Det er de færreste mennesker der bare kan slynge svesken på disken og sige det her er jeg røv dårlig til jeg skal have hjælp....

Så måske en tur i SF ville kunne hjælpe både du og han til at få fastsat lidt mindre sammenvær?

Anmeld

26. juli 2012

FruK

fairlady skriver:

Det var lige hvad jeg tænkte. Kan godt se at det kan være svært med en 7/7 ordning til sådan en lille en. Måske i kunne lave en 4/4 ordning, eller noget i den dur? Så det ikke eer så mange dage ad gangen.

Det synes jeg også kunne være en god ide. Han kunne have hende 4 dage den ene uge og 3 dage den anden - så har hun jer stadig lige meget, men ikke så lang tid ad gangen.

Anmeld

26. juli 2012

TNBC

KittyMaMa skriver:

Du er ikke gal på den! Og det her er ikke en holdningssag, som i `jeg synes det og jeg mener det´. Det ER for meget for en 1-årig. Slut. Og det er endnu mere for meget for en 1-årig, hvis forældre lige er gået fra hinanden.

Det er det ene. - Det andet er, at en 1 år ikke skal have en 7/7 ordning. - Når mor og far har boet sammen op til brudet anbefaler statsamtet, at overnatninger væk fra mor følger alder; det vil sige 1 år = 1 overnatning, 2 år = 2 overnatninger og så fremdeles. En 7/7 ordning kan komme senere. Og ja, mange børn har overlevet en 7/7 ordning i den alder, men det korte og det lange er, at det ikke er den optimale løsning for barnet. 

Sidst er jeg uenig med flere der skriver her, at det bare virker som en far der interessere sig for sit barn. Jeg er sikker på han både interesserer sig og elsker jeres pige, men for mig virker det som om han dækker alle sine egne behov, og ikke jeres datters. Som om han har svært ved at være alene med hende, og udfylder hvert et minut med aktivitet, fordi han ellers ikke ved hvad han skal stille op med hende.

Jeg synes du skal reagere, for ellers ender det med, at du for fremtiden, skal være den der samler din datter op efter fars uge, og når I endelig er kommet på fode igen, - ja så er det fars uge igen...

/Katja 

For det første det med alder og overnatning kommer HELT an på barnet

Jeg har på ferie med børn under 4år(ene kun et år) i 6dage uden hverken mor eller far. Ingen skade sket og de elskede det.

Min nevø på 2år havde jeg fra tirsdag til søndag. Ingen skade sket.

Han tager på stranden(Børn elsker stranden), i tivoli og ser alle de flotte ting. 
De holder ferie. Måske sammen med andre og hvad så?
Hvis pigen nyder det og der ikke er nogle problemer så lad dem nyde det. Der må jo være en grund til at det var HAM der ville have en 7/7, hvis han ikke gad at være så meget sammen med pigen var han nok gået med til 10/4 

Anmeld

26. juli 2012

Carl-Emil's mor

Yurie skriver:

For det første det med alder og overnatning kommer HELT an på barnet

Jeg har på ferie med børn under 4år(ene kun et år) i 6dage uden hverken mor eller far. Ingen skade sket og de elskede det.

Min nevø på 2år havde jeg fra tirsdag til søndag. Ingen skade sket.

Han tager på stranden(Børn elsker stranden), i tivoli og ser alle de flotte ting. 
De holder ferie. Måske sammen med andre og hvad så?
Hvis pigen nyder det og der ikke er nogle problemer så lad dem nyde det. Der må jo være en grund til at det var HAM der ville have en 7/7, hvis han ikke gad at være så meget sammen med pigen var han nok gået med til 10/4 

Uuuuhi nej nej du er helt galt på den! Det er livs farligt at være 1 år og sove mere end 1 dag ude ... Sagt med ironi og brækfornemmelser over at alle er så meget tilhængere af hende Lola der - fy for den lede ... Men pas påFor vi er ikke mange herinde der mener det er ganske uskadeligt at sove mere end 1 døgn væk når man er 1 år ( håber du fanger min humor og træthed af 1 år 1 overnatning)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.