Er helt ude af den, har brug for jeres mening!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

KakaoDrik

Det lyder som en god far der vil bruge den tid han har mest muligt. Desuden er det sæson for diverse hyggestunder,temperaturen er høj og lummer hvilket kan gøre et fast soveritual en direkte umulighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

TNBC

Carl-Emil's mor skriver:

Uuuuhi nej nej du er helt galt på den! Det er livs farligt at være 1 år og sove mere end 1 dag ude ... Sagt med ironi og brækfornemmelser over at alle er så meget tilhængere af hende Lola der - fy for den lede ... Men pas påFor vi er ikke mange herinde der mener det er ganske uskadeligt at sove mere end 1 døgn væk når man er 1 år ( håber du fanger min humor og træthed af 1 år 1 overnatning)

jeg fanger din humor

Ved godt at der mange herinde der er tilhænger af hende, og det er jo også et godt argument: For hun er jo ekspert.. Jeg lytter ikke til hende
Kunne godt tænke mig at vide hvordan hende Lola har fundet ud af det? 

Anmeld

27. juli 2012

KittyMaMa

Yurie skriver:

For det første det med alder og overnatning kommer HELT an på barnet

Jeg har på ferie med børn under 4år(ene kun et år) i 6dage uden hverken mor eller far. Ingen skade sket og de elskede det.

Min nevø på 2år havde jeg fra tirsdag til søndag. Ingen skade sket.

Han tager på stranden(Børn elsker stranden), i tivoli og ser alle de flotte ting. 
De holder ferie. Måske sammen med andre og hvad så?
Hvis pigen nyder det og der ikke er nogle problemer så lad dem nyde det. Der må jo være en grund til at det var HAM der ville have en 7/7, hvis han ikke gad at være så meget sammen med pigen var han nok gået med til 10/4 

Jeg var godt klar over der ville komme nogen `jeg har selv prøvet eller jeg kender nogen der... - og de har altså ikke taget skade´-kommentarer, - men altså fordi man har hørt om en, der røg 1000 cigarer om dagen og alligevel blev 125 år, gør det det altså ikke mindre farligt at ryge. Videnskab er ikke bygget op om enkeltstående oplevelser vi selv har erfaret. 

Og i princippet ved du ikke om det pågældende barn har taget skade eller ej, for nej de får ikke hjertestop, skider blåviolet eller får grønne pletter over hele kroppen, af at sove ude flere dage i træk. - Det der sker, sker over tid, - man risikerer at hæmme eller påvirke deres psykologiske udvikling i en negativ retning, - de kan blive mere ængstelige, utrygge og børn der har svært ved at knytte sig til voksne. Alt der tilsammen kan være med til at ændre deres personlighed, og få stor betydning for deres voksen liv. 

/K

Anmeld

27. juli 2012

anja89

Anonym skriver:

Min datters far og jeg gik fra hinanden for nogle mdr siden og vi kunne ikke blive enige om en samværdsordning. ( hun er 1 år)Han ville have en deleordning som 7/7 og jeg ville have 10/4 så hun er mest hos mig. Men vi blev så uvenner hele tiden og til sidst gav jeg mig. Hvilket jeg inderligt fortryder. Grunden til at jeg ikke ville gå med til det i første omgang var, at han ikke har vist megen interesse for vores datter. Jeg har stået alene med hende hver dag hele dagen hele ugen. Han skiftede aldrig bleer, gav aldrig flaske eller bad . Han gad ikke.

Men jeg gik med til en 7/7 ordning for at bevare freden mellem os. Nu har han så haft hende hele denne uge og har hende også weekenden med. Deres uge har set således ud:
Mandag: shoppingtur i Lyngby efterfulgt at en tur i Tivoli
Tirsdag: på besøg hos venner i Malmø hele dagen
Onsdag: zoologisk have hele dagen og i sommerhus (hvor hun aldrig før har været) om aftenen
Torsdag: stadig i sommerhus og på stranden. Ud og spise om aftenen
Fredag: her skal de også på stranden og så hjem fra sommerhus om aftenen
Lørdag: her holder han fødselsdag for hende, først ude og så hjemme.
Søndag: jeg får hende hjem igen om aftenen

Undskyld men er jeg helt galt på den hvis jeg mener at den uge overhovedet ikke gavner en 1 årig på nogen måde?!! Han fucker jo hendes rytme fuldstændig op. Igår blev hun først lagt i seng kl halv 10, hun plejer at sove kl 8! Er jeg helt galt på den hvis jeg mener at han ikke kan varetage hendes behov?! Hun er da ligeglad med Tivoli og alt mulig andet. Hun får da mere ud af at sidde hjemme på gulvet pg lege med ham. Have noget kvalitetstid .

Det her har gjort at jeg nu har tænkt mig at tage kampen op og ændre samværdsordningen. Jeg har ikke haft selvtilliden til det fordi jeg har været bange for at miste hende fordi jeg tror han vil stå stærkere. Bla fordi jeg fra 1. september ikk har noget sted at bo og må flytte hjem til mine forældre. Men jeg har så dårlig samvittighed over at overlade mit barn i så lang tid med en far der kun tænker på hvad han udadtil udstråler, og ikke hvad der rent faktisk er bedst for hende .

Hvad siger I, er jeg helt galt på den??

Jeg syntes da bare det lyder til at han er en far der gener vil hygge sig med sin datter i ferien..

Ville da sige det lyder som han ved hvad han laver selv om de oplever en del, selv laver jeg også en del med mine piger i deres ferie og de kommer da også senere i seng i deres ferie. 

Men vi alle er jo forskellige og må nok indrømme at vis min datter havde den samvær og hun var glad ville jeg ikke begynde at lave om på det

Anmeld

27. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan ikke se noget galt. De ser ud til at hygge sig.

Det er jo nok heller ikke fordi ugerne vil forstsætte sådan hver gang.

Anmeld

27. juli 2012

Snartmortil3

Der er allerede mange svar, men vil gerne komme med min mening også. Har en søn på 1 år, ligesom din datter. Jeg kan godt se at programmet måske er LIDT hårdt, men synes du lyder sippet. Ville da juble hvis min søns far var sådan. Og selvom de er ude, kan hendes sovetider (mener om dagen) jo sagtens overholdes. Denne her uge hvor det har været godt vejr, har jeg da også lavet mange forskellige ting med min søn, og han nyder at være ude. Han nyder at sidde i sin barnevogn og kigge på mennesker, dyr osv. Vi har været ude og grille og besøge mine forældre og været på stranden osv hele ugen - og faktisk synes jeg at jeg har en meget gladere baby end jeg plejer som også har sovet meget længere om morgenen

Jeg kender selvf ikke din datter - måske kaperer hun alle oplevelserne anderledes.

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

110811 skriver:

Der er allerede mange svar, men vil gerne komme med min mening også. Har en søn på 1 år, ligesom din datter. Jeg kan godt se at programmet måske er LIDT hårdt, men synes du lyder sippet. Ville da juble hvis min søns far var sådan. Og selvom de er ude, kan hendes sovetider (mener om dagen) jo sagtens overholdes. Denne her uge hvor det har været godt vejr, har jeg da også lavet mange forskellige ting med min søn, og han nyder at være ude. Han nyder at sidde i sin barnevogn og kigge på mennesker, dyr osv. Vi har været ude og grille og besøge mine forældre og været på stranden osv hele ugen - og faktisk synes jeg at jeg har en meget gladere baby end jeg plejer som også har sovet meget længere om morgenen

Jeg kender selvf ikke din datter - måske kaperer hun alle oplevelserne anderledes.

Problemet er bare, at hendes far har været meget fraværende hele hendes liv, så hun er ikke vant til at være sammen med ham, eller rettere sagt: væk fra mig, så længe. Han aner ikke hvordan hendes sovetider er, for han har ikke spurgt.

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg kan ikke se noget galt. De ser ud til at hygge sig.

Det er jo nok heller ikke fordi ugerne vil forstsætte sådan hver gang.

Det er lige præcis hvad jeg er ret sikker på at de vil. Han har aldrig bare været alene hjemme med hende en hel dag. Han tager altid ud når han har skulle passe hende.

Anmeld

27. juli 2012

Snartmortil3

Anonym skriver:

Problemet er bare, at hendes far har været meget fraværende hele hendes liv, så hun er ikke vant til at være sammen med ham, eller rettere sagt: væk fra mig, så længe. Han aner ikke hvordan hendes sovetider er, for han har ikke spurgt.

Så giv dem en chance for at få det til at fungere - måske skal han lige "lære hende at kende" og føler sig tryg med andre mennesker der måske kan guide ham hvis han får problemer. Jeg tvivler stærkt på at, alle hans uger med hende vil blive såadn? Synes bestemt du skal give ham en chance, inden du vil have ændret samværs ordningen.

Anmeld

27. juli 2012

Snartmortil3

Anonym skriver:

Det er lige præcis hvad jeg er ret sikker på at de vil. Han har aldrig bare været alene hjemme med hende en hel dag. Han tager altid ud når han har skulle passe hende.

Så giv ham nogle uger endnu - hvis det fortsætter sådan kan du jo overveje at tage det op - jeg synes det er meget tidligt at fastslå at deres samvær vil være sådan permanent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.