Er helt ude af den, har brug for jeres mening!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er lige præcis hvad jeg er ret sikker på at de vil. Han har aldrig bare været alene hjemme med hende en hel dag. Han tager altid ud når han har skulle passe hende.

Nu skal han jo lige have en chance for at finde ud af det på egen hånd. Det kommer jo nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

KarinaA

hvor længe har i haft den ordning ? for hvis han lægger ud med sådan et program, ja så synes jeg godt nok at han skal klappe hesten og lige lære hans barns rytme at kende.. 

jeg ville under alle omstændigheder få lavet den ordning om.. en 7/7 er ikke til gavn for nogen.. medmindre i selvf bor dør om dør med hinanden ?? 

det er godt nok et meget stramt program, selv for meget ældre børn må det der være meget stressende ... 

men jeg ville som sagt under alle omstændigheder lige ringe til først mødrehjælpen og forhøre mig, og derefter stfv. 

Anmeld

27. juli 2012

TNBC

KittyMaMa skriver:

Jeg var godt klar over der ville komme nogen `jeg har selv prøvet eller jeg kender nogen der... - og de har altså ikke taget skade´-kommentarer, - men altså fordi man har hørt om en, der røg 1000 cigarer om dagen og alligevel blev 125 år, gør det det altså ikke mindre farligt at ryge. Videnskab er ikke bygget op om enkeltstående oplevelser vi selv har erfaret. 

Og i princippet ved du ikke om det pågældende barn har taget skade eller ej, for nej de får ikke hjertestop, skider blåviolet eller får grønne pletter over hele kroppen, af at sove ude flere dage i træk. - Det der sker, sker over tid, - man risikerer at hæmme eller påvirke deres psykologiske udvikling i en negativ retning, - de kan blive mere ængstelige, utrygge og børn der har svært ved at knytte sig til voksne. Alt der tilsammen kan være med til at ændre deres personlighed, og få stor betydning for deres voksen liv. 

/K

og det blev saa mig...

Jeg ved sku da godt at bare fordi en blev gammel selvom at han roeg, goer det ikke mindre farligt.

Og du er ekspert paa hvor tit smaa boern maa sove ude, eller det er hende Lola maaske??? Hvor mange boern har hun testet det paa?
Det her er ikke bare et barn, det er 5 boern, der har gjort det alle siden de var helt smaa og de er nogle af de mest glade og sociale boern jeg kender.
Det er jo ikke forskellige steder hver eneste gang, det er jo et sted hvor de foeler sig trygge og foraeldrene er trygge ved at de er der.
Min nevoe er 5 og elsker at vaere sammen med andre, er ikke bange eller utryg ved nogen(undtagen spoegelser)

Hvorfor skulle de blive utrygge ved voksne ved at overnatte ude? I et sommerhus med deres far?

Anmeld

27. juli 2012

Father

Anonym skriver:

Det er lige præcis hvad jeg lige har skrevet til Carl Emils mor, jeg tror det skræmmer ham at skulle være alene med hende en hel uge. Og jeg tænker bare, hvad gør han når ferien er slut og han starter på arbejde? Der kan han ikke bare tage ud hver aften, der skal hun have ro på, fordi der har været fart på hele dagen i dagplejen. Desuden så gider jeg heller ikke, at når jeg så får hende igen, så kan jeg starte forfra med at indkøre den rytme jeg ENDELIG havde fået til at køre med hende.

Desuden står der på statsforvaltningens hjemmeside, at et barn har brug for en fast base og skal se den anden forælder (end bopælsforældern) så meget som muligt, dog uden at det ødelægger hverdagsrytmen. Og det må man da sige at det gør her!

Jeg syntes du er helt forkert på den.

Og forøvrigt, hvis han ikke kan være alene med dit barn, hvorfor har du så valgt en 7/7 ordning, det er da ikke at vise omsorg for sit barn!?

Jeg syntes det lyder som en dejlig spændende uge for dit barn, med en masse indtryk og oplevelser. Vores søn(10 mdr.) ville ikke have et problem med dette, men børn er jo så forskellige.

Det kan være svært, at give slip på sine børn når man er mor, det forstår jeg udmærket godt. Men syntes du skal have tillid til faderen, der tydeligvis gør en indsats. At han har en anden tilgang end din, kan man ikke lægge ham til last, med mindre barnet mistrives- er der tegn på dette?

At ændre ordningen, på baggrund af hvad du har beskrevet, virker unfair(overfor far og barn) og egoistisk.

Anmeld

27. juli 2012

TNBC

Father skriver:

Jeg syntes du er helt forkert på den.

Og forøvrigt, hvis han ikke kan være alene med dit barn, hvorfor har du så valgt en 7/7 ordning, det er da ikke at vise omsorg for sit barn!?

Jeg syntes det lyder som en dejlig spændende uge for dit barn, med en masse indtryk og oplevelser. Vores søn(10 mdr.) ville ikke have et problem med dette, men børn er jo så forskellige.

Det kan være svært, at give slip på sine børn når man er mor, det forstår jeg udmærket godt. Men syntes du skal have tillid til faderen, der tydeligvis gør en indsats. At han har en anden tilgang end din, kan man ikke lægge ham til last, med mindre barnet mistrives- er der tegn på dette?

At ændre ordningen, på baggrund af hvad du har beskrevet, virker unfair(overfor far og barn) og egoistisk.

hun gik med til en 7/7 fordi det var det han ville.

Anmeld

27. juli 2012

isabellasmor skriver:

Nej præcis. Hvis det var for hendes skyld ville der også være nogle aktiviteter på dagsordenen som hun havde glæde af.... 

Ja altså hvis deres dage altid ser sådan ud , så ville jeg være bekymret, for så bliver hun jo simpelthen ikke stimuleret nok... Ja  som du selv siger, en gang måske to, hvor hun kommer sent i seng, fair nok, men HVER dag? Og hele tiden massere af mennesker?? Nej det skulle ikke være min datter! - så synes helt bestemt du skal få gjort noget ved det, og håber det lykkes 

Hart et barn ikke glæde af zoo eller stranden?

Mit barn er kun 10 måneder og synes det er vildt sjovt at lege med sand, ligesom han synes det er sjovt at se på dyr. Der er jo en afdeling hvor der kun er køer, grise, kaniner osv.

Og hvorfor går i udfra at barnet sidder i barnevognen det meste af tiden. To af dagene er de på stranden, så jeg går da udfra at de leger i sandet eller måske lidt længere væk og sidder på græs.

Tivoli - der er jo Rasmus Klump "afdelingen" hvor der kan leges som 1 årig.

Jeg synes der glemmes her at der er ferie og dejligt vejr og det er da skønt og skal udnyttes. Ugerne skal nok se anderledes ud når han begynder at arbejde og vejret ikke er til at gå ud længere.

Anmeld

27. juli 2012

Yurie skriver:

hun gik med til en 7/7 fordi det var det han ville.

so what.

Hvis hun syntes det er forkert og at hendes barn ikke ville trives ved dette, så skal hun da heller ikke gå med til sådan en ordning.

Anmeld

27. juli 2012

klmf

Jeg kan slet ikke se problemet med at de laver meget - forudsat at hun kan tage det med de skiftende sengetider. Men ferietid er for mange gså lig med at rutinerne bliver rykket. Herhjemme er bobsen også meget ude med far, når de er alene hjemme. Det kan være cyeltur rundt om søen og fodre ænder, svømmehal, McDonalds og et smut i byggemarkedet - eller hvad de nu kan finde på. Jeg kan ikke se, hvorfor man er en bedre forælder fordi man kan sidde hjemme med ungen en hel dag. Kan være han finder en tryghed i at være sammen med andre, det er der vel heller ikke noegt forkert i.

Ved ikke helt om jeg synes man kan tillade sig, at blande sig så frygtelig meget i, hvad den anden forælder laver med barnet.

Hvis du er så meget imod 7/7 ordningen, så prøv da at få den lavet om, men synes simpelthen ikke det er fair at punke ham for at tage jeres barn med ud og opleve en masse.

Anmeld

27. juli 2012

TNBC

mor:) skriver:

so what.

Hvis hun syntes det er forkert og at hendes barn ikke ville trives ved dette, så skal hun da heller ikke gå med til sådan en ordning.

Ja, men saa kan hun da heller ikke sidde og sige at faren ikke gider sit barn, naar det var ham der ville have den ordning.
OG staar der noget sted at barn ikke trives?
Det eneste hun skriver er at hun synes det er for meget for pigen og at hun kommer for sent i seng.
INTET sted staar der at barn ikke trives.

Anmeld

27. juli 2012

KittyMaMa

Yurie skriver:

og det blev saa mig...

Jeg ved sku da godt at bare fordi en blev gammel selvom at han roeg, goer det ikke mindre farligt.

Og du er ekspert paa hvor tit smaa boern maa sove ude, eller det er hende Lola maaske??? Hvor mange boern har hun testet det paa?
Det her er ikke bare et barn, det er 5 boern, der har gjort det alle siden de var helt smaa og de er nogle af de mest glade og sociale boern jeg kender.
Det er jo ikke forskellige steder hver eneste gang, det er jo et sted hvor de foeler sig trygge og foraeldrene er trygge ved at de er der.
Min nevoe er 5 og elsker at vaere sammen med andre, er ikke bange eller utryg ved nogen(undtagen spoegelser)

Hvorfor skulle de blive utrygge ved voksne ved at overnatte ude? I et sommerhus med deres far?

Hvad har Lola Jensen med det her at gøre? Måske du skulle prøve med en bog i stedet for tv?

Hele det danske sundhedsystem er bygget op omkring forskellig forskning på området. Alle div pæd. uddannelser har baggrund i disse teorier, - statsamtet og kommunerne tager udgangspunkt i disse. Det er ikke et eller andet tilfældigt en eller anden tv kendis har slynget ud. 

Men hvis du vil vide hvor jeg har min viden fra, kunne du jo søge ind på uni, - du ku´ læse psykologi eller pæd. psyk? 

Jeg ved godt jeg er ret plabet lige nu, men jeg forstår ikke hvorfor du reagerer så voldsomt og bliver personligt fornærmet? Hvorfor skal det blive et angreb på mig personligt? Jeg siger jo ikke hvordan du skal gøre med dine børn? Jeg har givet ts et råd, og viden om hvordan hun kan/bør forholde sig her i Dk.

/K

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.