Er helt ude af den, har brug for jeres mening!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, det lyder som sommerferie - og jeg kan altså slet ikke se, hvad der er galt med sommerhusdagene. Selvfølgelig har hun aldrig været i sommerhuset før - sådan er det for de fleste, der holder sommerhusferie. Skulle man så lade være med at leje sommerhus, mens ens børn er små? Og er det ikke helt normalt at tage på stranden på en sommerhusferie? 

Mine børn har været på sommerhusferie og på stranden, fra de var bittesmå, og især de yngste er blevet trukket med i Tivoli, i Zoo, ud at spise osv., fra de var babyer - fordi der også skulle ske noget for den ældste. Ingen problemer i det. Jeg gad vide, om du ville være så skeptisk over for programmet, hvis det var far, mor og to-tre børn, hvor den yngste var et år, der var afsted? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er lige præcis hvad jeg lige har skrevet til Carl Emils mor, jeg tror det skræmmer ham at skulle være alene med hende en hel uge. Og jeg tænker bare, hvad gør han når ferien er slut og han starter på arbejde? Der kan han ikke bare tage ud hver aften, der skal hun have ro på, fordi der har været fart på hele dagen i dagplejen. Desuden så gider jeg heller ikke, at når jeg så får hende igen, så kan jeg starte forfra med at indkøre den rytme jeg ENDELIG havde fået til at køre med hende.

Desuden står der på statsforvaltningens hjemmeside, at et barn har brug for en fast base og skal se den anden forælder (end bopælsforældern) så meget som muligt, dog uden at det ødelægger hverdagsrytmen. Og det må man da sige at det gør her!

Jamen, når ferien er slut, så holder han jo højst sandsynligt op med at holde ferieaktivitetsniveauet og finder en hverdagsrytme, ligesom alle andre gør. Giv ham nu lige en chance for at finde sin rolle. Han bliver jo nødt til at lære det, han ikke var så god til, da I var sammen, og i denne uge har han jo ændret sin adfærd markant - du ville vel heller ikke være glad, hvis du fornemmede, at hun havde "passet sig selv", mens han sad ved computeren?

Anmeld

26. juli 2012

Maja_4000

Jeg synes det lyder som om han holder en dejlig ferie med sit barn .. Hvis vi havde haft pengene havde vi da også taget alle mulige steder hen

Tror du skal vente til det bliver hverdag før du kan "dømme" ham .. 

Jeg håber I finder en løsning som I alle 3 bliver glade for

Anmeld

26. juli 2012

morbibi

Anonym skriver:

Min datters far og jeg gik fra hinanden for nogle mdr siden og vi kunne ikke blive enige om en samværdsordning. ( hun er 1 år)Han ville have en deleordning som 7/7 og jeg ville have 10/4 så hun er mest hos mig. Men vi blev så uvenner hele tiden og til sidst gav jeg mig. Hvilket jeg inderligt fortryder. Grunden til at jeg ikke ville gå med til det i første omgang var, at han ikke har vist megen interesse for vores datter. Jeg har stået alene med hende hver dag hele dagen hele ugen. Han skiftede aldrig bleer, gav aldrig flaske eller bad . Han gad ikke.

Men jeg gik med til en 7/7 ordning for at bevare freden mellem os. Nu har han så haft hende hele denne uge og har hende også weekenden med. Deres uge har set således ud:
Mandag: shoppingtur i Lyngby efterfulgt at en tur i Tivoli
Tirsdag: på besøg hos venner i Malmø hele dagen
Onsdag: zoologisk have hele dagen og i sommerhus (hvor hun aldrig før har været) om aftenen
Torsdag: stadig i sommerhus og på stranden. Ud og spise om aftenen
Fredag: her skal de også på stranden og så hjem fra sommerhus om aftenen
Lørdag: her holder han fødselsdag for hende, først ude og så hjemme.
Søndag: jeg får hende hjem igen om aftenen

Undskyld men er jeg helt galt på den hvis jeg mener at den uge overhovedet ikke gavner en 1 årig på nogen måde?!! Han fucker jo hendes rytme fuldstændig op. Igår blev hun først lagt i seng kl halv 10, hun plejer at sove kl 8! Er jeg helt galt på den hvis jeg mener at han ikke kan varetage hendes behov?! Hun er da ligeglad med Tivoli og alt mulig andet. Hun får da mere ud af at sidde hjemme på gulvet pg lege med ham. Have noget kvalitetstid .

Det her har gjort at jeg nu har tænkt mig at tage kampen op og ændre samværdsordningen. Jeg har ikke haft selvtilliden til det fordi jeg har været bange for at miste hende fordi jeg tror han vil stå stærkere. Bla fordi jeg fra 1. september ikk har noget sted at bo og må flytte hjem til mine forældre. Men jeg har så dårlig samvittighed over at overlade mit barn i så lang tid med en far der kun tænker på hvad han udadtil udstråler, og ikke hvad der rent faktisk er bedst for hende .

Hvad siger I, er jeg helt galt på den??

Bare der var flere af hans slags, lige på det område

Anmeld

26. juli 2012

bøllen

dorthemus skriver:

Men vi må jo formode at TS kender sit barn bedst og hvad det kan kapere....og ihvertfald bedre end os, ikke

Jeg synes det lyder som et hårdt program for en etårig og måske mere handler om farens behov...måske skræmmer tanken om en hel uge alene med sit barn ham. Derfor fylder han ugen op med oplevelser. Den slags ser jeg nemlig ret meget i mit arbejde som pædagog

Lige præsic samme tanker sad jeg med 

Anmeld

26. juli 2012

TNBC

isabellasmor skriver:

Nej præcis. Hvis det var for hendes skyld ville der også være nogle aktiviteter på dagsordenen som hun havde glæde af.... 

Ja altså hvis deres dage altid ser sådan ud , så ville jeg være bekymret, for så bliver hun jo simpelthen ikke stimuleret nok... Ja  som du selv siger, en gang måske to, hvor hun kommer sent i seng, fair nok, men HVER dag? Og hele tiden massere af mennesker?? Nej det skulle ikke være min datter! - så synes helt bestemt du skal få gjort noget ved det, og håber det lykkes 

Stranden?? Er det ikke for en 1aarig? Tivoli? Der er da masser ting at se paa og han er nok ikke oppe i masse forlystelser, naar han har hende med.

jeg tror ikke det ser saadan ud hver gang han har hende.

og hvor staar det at det er hver aften hun kommer sent i seng?

Anmeld

26. juli 2012

TNBC

Anonym skriver:

Det jo også fint at lave noget, synes måske bare det er lige voldsomt for en 1 årig med så mange planer på en uge. Især når det går udover hende rytme og sengetider.

og han vil jo gerne vaere sammen med sin datter, ellers havde han jo ikke bedt om 7/7, det var jo ham ikke. Ellers var han jo gaaet med til 10/4. saa tror du ikke at han bare holder ferie med sin datter, og saa laere at vaere sammen med hende?

Anmeld

26. juli 2012

FruK

Mor og meget mere skriver:

Jamen, når ferien er slut, så holder han jo højst sandsynligt op med at holde ferieaktivitetsniveauet og finder en hverdagsrytme, ligesom alle andre gør. Giv ham nu lige en chance for at finde sin rolle. Han bliver jo nødt til at lære det, han ikke var så god til, da I var sammen, og i denne uge har han jo ændret sin adfærd markant - du ville vel heller ikke være glad, hvis du fornemmede, at hun havde "passet sig selv", mens han sad ved computeren?

Anmeld

26. juli 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Min datters far og jeg gik fra hinanden for nogle mdr siden og vi kunne ikke blive enige om en samværdsordning. ( hun er 1 år)Han ville have en deleordning som 7/7 og jeg ville have 10/4 så hun er mest hos mig. Men vi blev så uvenner hele tiden og til sidst gav jeg mig. Hvilket jeg inderligt fortryder. Grunden til at jeg ikke ville gå med til det i første omgang var, at han ikke har vist megen interesse for vores datter. Jeg har stået alene med hende hver dag hele dagen hele ugen. Han skiftede aldrig bleer, gav aldrig flaske eller bad . Han gad ikke.

Men jeg gik med til en 7/7 ordning for at bevare freden mellem os. Nu har han så haft hende hele denne uge og har hende også weekenden med. Deres uge har set således ud:
Onsdag: zoologisk have hele dagen og i sommerhus (hvor hun aldrig før har været) om aftenen

Undskyld men er jeg helt galt på den hvis jeg mener at den uge overhovedet ikke gavner en 1 årig på nogen måde?!! Han fucker jo hendes rytme fuldstændig op. Igår blev hun først lagt i seng kl halv 10, hun plejer at sove kl 8! Er jeg helt galt på den hvis jeg mener at han ikke kan varetage hendes behov?! Hun er da ligeglad med Tivoli og alt mulig andet. Hun får da mere ud af at sidde hjemme på gulvet pg lege med ham. Have noget kvalitetstid .

Det her har gjort at jeg nu har tænkt mig at tage kampen op og ændre samværdsordningen. Jeg har ikke haft selvtilliden til det fordi jeg har været bange for at miste hende fordi jeg tror han vil stå stærkere. Bla fordi jeg fra 1. september ikk har noget sted at bo og må flytte hjem til mine forældre. Men jeg har så dårlig samvittighed over at overlade mit barn i så lang tid med en far der kun tænker på hvad han udadtil udstråler, og ikke hvad der rent faktisk er bedst for hende .

Jeg kan godt forstå du fortryder en 7/7 ordning når hun er så lille - det ville jeg også 

Selve det program han lægger ud med synes jeg ikke er så slemt hvis det kun er fordi at det er den første uge han har hende, det er sommer, godt vejr osv. Jeg er selv enlig mor og mener ikke at man skal lade sig begrænse (alt for meget) af at have barn.

Dog kan kan godt tage lidt mere hensyn til hendes sengetider, jeg er heller ikke meget for at min datter får rykket sine sovetider alt for meget, da hun let bliver overtræt.

Jeg synes du skal prøve at se tiden lidt an og se om det fortsætter med disse travle skemaer hos far. Hvis det gør tyder det måske også lidt på at han har svært ved at finde ud af hvad han skal lave med så lille et barn (det havde min egen far der altid tog os med på udflugter fordi det var den eneste måde hvorpå han kunne underholde os)

Synes du det går  alt for skidt og kan du mærke på din datter at det er alt for hårdt for hende - og er eks'en ikke til at snakke med, så synes jeg du skal gå i statsamtet.

Men jeg synes du skal give det - og farmand - en chance. Håber det løser sig - jeg kan godt forstå det må være hårdt. 

Anmeld

26. juli 2012

KittyMaMa

Anonym skriver:

Du er ikke gal på den! Og det her er ikke en holdningssag, som i `jeg synes det og jeg mener det´. Det ER for meget for en 1-årig. Slut. Og det er endnu mere for meget for en 1-årig, hvis forældre lige er gået fra hinanden.

Det er det ene. - Det andet er, at en 1 år ikke skal have en 7/7 ordning. - Når mor og far har boet sammen op til brudet anbefaler statsamtet, at overnatninger væk fra mor følger alder; det vil sige 1 år = 1 overnatning, 2 år = 2 overnatninger og så fremdeles. En 7/7 ordning kan komme senere. Og ja, mange børn har overlevet en 7/7 ordning i den alder, men det korte og det lange er, at det ikke er den optimale løsning for barnet. 

Sidst er jeg uenig med flere der skriver her, at det bare virker som en far der interessere sig for sit barn. Jeg er sikker på han både interesserer sig og elsker jeres pige, men for mig virker det som om han dækker alle sine egne behov, og ikke jeres datters. Som om han har svært ved at være alene med hende, og udfylder hvert et minut med aktivitet, fordi han ellers ikke ved hvad han skal stille op med hende.

Jeg synes du skal reagere, for ellers ender det med, at du for fremtiden, skal være den der samler din datter op efter fars uge, og når I endelig er kommet på fode igen, - ja så er det fars uge igen...

/Katja 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.