Er helt ude af den, har brug for jeres mening!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2012

bøllen

Syntes det er dejligt farmand laver noget sammen med jeres pige. Men programmet ville jeg ikke lægge for et 1 årig barn. Og få den sags skyld slet ikke for nogen af mine børn.

Men børn er forskellige og de kapere ting/oplevelser forskelligt. Men det kan ikke være barnet behov . Ikke at sige hun ikke kan få noget ud af det. Men jeg personligt ville vælge anderledes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

dorthemus

Carl-Emil's mor skriver:

Ja det ved jeg da fra billeder og fra mine forældres ord Vi var nabo til tivoli så vi kom der MEGET og det eneste der hjalp på mine mellemøresproblemer udover smertestillende der kun hjalp lidt var at komme i tivoli for så var jeg et stort happyface

Men vi må jo formode at TS kender sit barn bedst og hvad det kan kapere....og ihvertfald bedre end os, ikke

Jeg synes det lyder som et hårdt program for en etårig og måske mere handler om farens behov...måske skræmmer tanken om en hel uge alene med sit barn ham. Derfor fylder han ugen op med oplevelser. Den slags ser jeg nemlig ret meget i mit arbejde som pædagog

Anmeld

26. juli 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

jeg er enig. Ja pigen er kun 1aar, men det betyder vel ikke at hun skal vaere inde hver dag. Det er jo det samme man goer i VS/DP at de kommer ud hver dag. Han vil jo bare have at hans datter oplever noget og du skal da vaere glad for at han laver noget med hende og ikke bare saetter hende paa gulvet derhjemme.
Der er altsaa mange ting man kan kigge paa naar man er saa lille og der er da ogsaa nogle ting du kan proeve, mener jeg.

Ja, maaske er sengetiderne lidt sene, men hvis det ikke sker hver dag, tror jeg ikke der sker noget ved det. (tvillingerne paa 8maaneder sover da ogsaa nogen gang saa sent og fungere fint dagen efter)

Det jo også fint at lave noget, synes måske bare det er lige voldsomt for en 1 årig med så mange planer på en uge. Især når det går udover hende rytme og sengetider.

Anmeld

26. juli 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

nu ved jeg ikke hvem du er osv men synes mest det lugter lidt af jalousi over han kan lave så mange ting med hende

1. Jeg ELSKEDE tivoli fra jeg var 8 mdr gammel så jo man kan godt få noget ud af det.

2. Hvad farligt er der ved at være i et sommerhus man ikke har været i før? Det har jeg da også gjort med Carl-Emil i denne mdr og han er kun 6 mdr gammel og vi var der med 2 overnatninger

At der både er shopping og tivoli samme dag kan jeg godt se måååske kan virke meget især i denne varme og med de mange mennesker så jeg havde valgt kun en af tingene...

hvis torsdagen er slem for en 1 årig så må vores onsdag igår da være mishandling af en 6 mdr baby: Først træning i centeret, så hjem til hans farmor og spise frokost og bade i 2 slags pool, så hentede vi moster og tog hjem og hyggede i haven nogle timer, så sluttede vi af med at tage på stranden hvor vi både var nede og mærke på vandet, spise aftensmad og hyggede til kl var 20.30 - han NØD DET!!!!!!!!!!!

Hvad ville du gøre hvis DU holdt ferie med hende f.eks i spanien eller andet? Så ville du sige nej vi laver kun 1 ting pr dag og resten af tiden være på et hotelværelse?

Så længe det ikke påvirker hende negativt men at hun er glad og trives og nyder sommeren så ser jeg intet problem i det

Reagere hun negativt så drøft det med ham hvis det er muligt at opretholde en god dialog

Problemet er slet ikke at han er ude og opleve noget med hende. Og det handler ikke om jalousi, for jeg kan sagtens lave de samme ting, jeg var bare så uheldig at have hende i sidste uge hvor vejret var dårligt

Men i hvert fald, mit problem bunder i, at jeg ved, at grunden til at han gør det, er fordi han ikke kan overskue at være alene med hende. Det har han aldrig kunne. Alle de gange (de FÅ gange jeg har kunne komme ud og han har passet hende) der er han taget et sted hen. Da vi var sammen og jeg skulle lave mad, der sad han i stuen ved sin computer, og jeg bad ham om at holde øje med hende så hun ikke kravlede ud til mig i køkkenet. Der gik 30 sek. så var hun ude ved mig og han havde ikke opdaget det.
Derfor har jeg lidt problemer med at stole på ham. Fordi han ikke bare kan sidde på gulvet og lege med hende. Jeg siger ikke at han skal gøre det hver dag, men grunden til at han ikke gør det, er fordi han ikke gider.

Anmeld

26. juli 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

Min datters far og jeg gik fra hinanden for nogle mdr siden og vi kunne ikke blive enige om en samværdsordning. ( hun er 1 år)Han ville have en deleordning som 7/7 og jeg ville have 10/4 så hun er mest hos mig. Men vi blev så uvenner hele tiden og til sidst gav jeg mig. Hvilket jeg inderligt fortryder. Grunden til at jeg ikke ville gå med til det i første omgang var, at han ikke har vist megen interesse for vores datter. Jeg har stået alene med hende hver dag hele dagen hele ugen. Han skiftede aldrig bleer, gav aldrig flaske eller bad . Han gad ikke.

Men jeg gik med til en 7/7 ordning for at bevare freden mellem os. Nu har han så haft hende hele denne uge og har hende også weekenden med. Deres uge har set således ud:
Mandag: shoppingtur i Lyngby efterfulgt at en tur i Tivoli
Tirsdag: på besøg hos venner i Malmø hele dagen
Onsdag: zoologisk have hele dagen og i sommerhus (hvor hun aldrig før har været) om aftenen
Torsdag: stadig i sommerhus og på stranden. Ud og spise om aftenen
Fredag: her skal de også på stranden og så hjem fra sommerhus om aftenen
Lørdag: her holder han fødselsdag for hende, først ude og så hjemme.
Søndag: jeg får hende hjem igen om aftenen

Undskyld men er jeg helt galt på den hvis jeg mener at den uge overhovedet ikke gavner en 1 årig på nogen måde?!! Han fucker jo hendes rytme fuldstændig op. Igår blev hun først lagt i seng kl halv 10, hun plejer at sove kl 8! Er jeg helt galt på den hvis jeg mener at han ikke kan varetage hendes behov?! Hun er da ligeglad med Tivoli og alt mulig andet. Hun får da mere ud af at sidde hjemme på gulvet pg lege med ham. Have noget kvalitetstid .

Det her har gjort at jeg nu har tænkt mig at tage kampen op og ændre samværdsordningen. Jeg har ikke haft selvtilliden til det fordi jeg har været bange for at miste hende fordi jeg tror han vil stå stærkere. Bla fordi jeg fra 1. september ikk har noget sted at bo og må flytte hjem til mine forældre. Men jeg har så dårlig samvittighed over at overlade mit barn i så lang tid med en far der kun tænker på hvad han udadtil udstråler, og ikke hvad der rent faktisk er bedst for hende .

Hvad siger I, er jeg helt galt på den??

Jeg synes bestemt ikke du er galt på den. Synes ikke det hele lyder som et børnevenligt dags-program han kørere hele ugen... Og synes også det er meget på få dage. Tror selv JEG ville blive helt ør i hovedet! Så kan kun forestille mig hvorn fx min egen datter ville have det efter sådan en uge. Desuden ( og nu ved jeg jo ikke om jeres barn kan gå endnu) men hvis ikke, så må der da være meget tid hvor barnet bare sidder, så der giver jeg dig ret i at det ville være 100% bedre hvis far satte sig ned på gulvet og legede med barnet derhjemme..... 

Tror også jeg ville kæmpe for at få ordningen ændret. 

Held og lykke 

Anmeld

26. juli 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Men vi må jo formode at TS kender sit barn bedst og hvad det kan kapere....og ihvertfald bedre end os, ikke

Jeg synes det lyder som et hårdt program for en etårig og måske mere handler om farens behov...måske skræmmer tanken om en hel uge alene med sit barn ham. Derfor fylder han ugen op med oplevelser. Den slags ser jeg nemlig ret meget i mit arbejde som pædagog

Det er lige præcis hvad jeg lige har skrevet til Carl Emils mor, jeg tror det skræmmer ham at skulle være alene med hende en hel uge. Og jeg tænker bare, hvad gør han når ferien er slut og han starter på arbejde? Der kan han ikke bare tage ud hver aften, der skal hun have ro på, fordi der har været fart på hele dagen i dagplejen. Desuden så gider jeg heller ikke, at når jeg så får hende igen, så kan jeg starte forfra med at indkøre den rytme jeg ENDELIG havde fået til at køre med hende.

Desuden står der på statsforvaltningens hjemmeside, at et barn har brug for en fast base og skal se den anden forælder (end bopælsforældern) så meget som muligt, dog uden at det ødelægger hverdagsrytmen. Og det må man da sige at det gør her!

Anmeld

26. juli 2012

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Jeg synes bestemt ikke du er galt på den. Synes ikke det hele lyder som et børnevenligt dags-program han kørere hele ugen... Og synes også det er meget på få dage. Tror selv JEG ville blive helt ør i hovedet! Så kan kun forestille mig hvorn fx min egen datter ville have det efter sådan en uge. Desuden ( og nu ved jeg jo ikke om jeres barn kan gå endnu) men hvis ikke, så må der da være meget tid hvor barnet bare sidder, så der giver jeg dig ret i at det ville være 100% bedre hvis far satte sig ned på gulvet og legede med barnet derhjemme..... 

Tror også jeg ville kæmpe for at få ordningen ændret. 

Held og lykke 

Præcis, hun kan ikke gå, så hun sidder bare i sin barnevogn det meste af tiden. Og de får jo heller ikke knyttet et tæt bånd, hvis de aldrig er alene sammen :/

Anmeld

26. juli 2012

sarahb

Jeg synes du er helt vildt sippet.
Han tilbringer tid med sit barn og gør en masse ting for de har en god uge her i sommeren. Mine børn har også været længere oppe, hygget og nydt deres sommer.
Det er ting som der også er børnevenlige, og ikke kun noget der er faderens behov. Jeg synes han har haft en spændende indholdsrig ude med sin datter

Anmeld

26. juli 2012

FruK

Giv ham en chance for at lære det, fremfor som det første at lave om på ordningen. 

Jeg synes det er vigtigt at se på, at de ting han laver med hende trods alt er børnevenlige og ikke mest hans eget behov, selvom det måske er lidt meget.

Det er ferie-tid og han kører måske en lidt anden rytme, end han ville gøre til hverdag... Det gør vi da i hvert fald her.

Måske skal han lige finde sig til rette med ordningen som dele-far, før han finder rytmen. Min eks var også lidt "Tivoli-far" i starten, men havde heller ikke været meget alene med vores søn før vi gik fra hinanden, og han skulle lige finde ud af, hvordan man gør det.

Hvis I har et fornuftigt forhold, kan du måske nævne for han, at jeres datter måske kan reagere, når der sker så mange ting, men uden at fortælle ham, at det er forkert eller fortælle ham, hvordan han "burde" gøre.

Det er møghamrende svært at blande sig udenom, men som dele-forældre må man acceptere, at tingene ikke altid foregår som man selv synes at de skal. 

Anmeld

26. juli 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

Præcis, hun kan ikke gå, så hun sidder bare i sin barnevogn det meste af tiden. Og de får jo heller ikke knyttet et tæt bånd, hvis de aldrig er alene sammen :/

Nej præcis. Hvis det var for hendes skyld ville der også være nogle aktiviteter på dagsordenen som hun havde glæde af.... 

Ja altså hvis deres dage altid ser sådan ud , så ville jeg være bekymret, for så bliver hun jo simpelthen ikke stimuleret nok... Ja  som du selv siger, en gang måske to, hvor hun kommer sent i seng, fair nok, men HVER dag? Og hele tiden massere af mennesker?? Nej det skulle ikke være min datter! - så synes helt bestemt du skal få gjort noget ved det, og håber det lykkes 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.