Hvilken hund har du som førstegangsejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

.....

Line - med Bobben skriver:

Jeg går vist lidt for meget op i hunde :s hahaha

Haha, pjat, man kan altid bruge nyt viden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Strawberry skriver:

Aaah. Man kan sagtens se forskel . De første hunde er lidt mere "spinkle" og din hund er mere "bamset" . Men jeg troede der findes tre slags? . Formel 1, labrador retriver og så bare en labrador

Mener nu kun der er to Og er nok rigtig som en anden skriver - at det hedder typer og ikke racer Men jeg kan bedst lide den "bamsede" version - også derfor vi valgte den og hun er såååå kærlig den race kan varmt anbefales og den er altid glad! nogle af de der små hunde, kan godt være lidt arrige synes jeg ... :/ 

Anmeld

22. juli 2012

Aabye

Strawberry skriver:

Ja altså hvis det er en nødvendighed, ser jeg nu heller ikke noget problem i det. Men vil ikke give dem tøj på hvis det blot er til pynt

Tøj til pyntning af dyret burde gøres ulovligt... Hvis man har et behov for at klæde sit dyr ud skulle man nok købe en tøjbamse..
Har dog 1 gang (og kun den ene gang) givet Jamie en Le Mans t-shirt på hvor der stod Peugeot.. Men det var mere for at komme med et statement om at audi altså IKKE skulle vinde.. Og at ALLE.. Inklusive hunden heppede på Peugeot.. At alle deres 3 biler udgik, var så noget helt andet.. :p Hun fik kun t-shirten på for at jeg kunne tage et billede.. hahaha..

Hmm folk tror ellers jeg er dybt forstyrret når jeg begynder at tale om hunde.. LOL

Anmeld

22. juli 2012

Aabye

Frk P. skriver:

Mener nu kun der er to Og er nok rigtig som en anden skriver - at det hedder typer og ikke racer Men jeg kan bedst lide den "bamsede" version - også derfor vi valgte den og hun er såååå kærlig den race kan varmt anbefales og den er altid glad! nogle af de der små hunde, kan godt være lidt arrige synes jeg ... :/ 

Erklærer mig lige enig.. Den gammeldags er bedre..
Synes dog tit at folk der har dem har en tendens til at lade dem blive direkte fede.. :/ Bund ærgerligt..!

Labradoren ER en lækker race at arbejde med.. Skal ALDRIG selv have en.. Den er simpelthen for pleasende og madglad til mig.. Men det er godt der er så mange forskellige racer, så er der noget til alles behov..

Anmeld

22. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Erklærer mig lige enig.. Den gammeldags er bedre..
Synes dog tit at folk der har dem har en tendens til at lade dem blive direkte fede.. :/ Bund ærgerligt..!

Labradoren ER en lækker race at arbejde med.. Skal ALDRIG selv have en.. Den er simpelthen for pleasende og madglad til mig.. Men det er godt der er så mange forskellige racer, så er der noget til alles behov..

Må indrømme at de også er svære at holde i formen - fordi de er så madglade men vi prøver, vi har netop fået at vide af mange at vores er blevet for tyk, så nu må vi lige prøve at holde lidt igen med godbidderne hehe..

Men ja, den er fantastisk at arbejde med og den vil virkelig bare gerne lære og gøre ejeren glad

og enig - der er heldigvis racer til alles smag

Anmeld

22. juli 2012

Aabye

Frk P. skriver:

Må indrømme at de også er svære at holde i formen - fordi de er så madglade men vi prøver, vi har netop fået at vide af mange at vores er blevet for tyk, så nu må vi lige prøve at holde lidt igen med godbidderne hehe..

Men ja, den er fantastisk at arbejde med og den vil virkelig bare gerne lære og gøre ejeren glad

og enig - der er heldigvis racer til alles smag

Er det ikke bare at erstatte godbidderne med yndlingslegetøjet? Tænker mere at hvis den nu f.eks er glad for bolde.. Så kunne man når man træner erstatte godbidden med bolden.. Der er rigtig mange labrador folk der bruger det, simpelthen fordi at hundene tager nemt på..
Husker du at tage godbiddernes vægt fra i dagens mad? Altså hvis hunden nu får (overdrevet) 100 gram godbidder dagligt.. Tager du så 100 gram fra i maden? Ellers får den jo 100 gram ekstra, og så er det jo klart at den tager på

Anmeld

22. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Er det ikke bare at erstatte godbidderne med yndlingslegetøjet? Tænker mere at hvis den nu f.eks er glad for bolde.. Så kunne man når man træner erstatte godbidden med bolden.. Der er rigtig mange labrador folk der bruger det, simpelthen fordi at hundene tager nemt på..
Husker du at tage godbiddernes vægt fra i dagens mad? Altså hvis hunden nu får (overdrevet) 100 gram godbidder dagligt.. Tager du så 100 gram fra i maden? Ellers får den jo 100 gram ekstra, og så er det jo klart at den tager på

Vi plejer at tage lidt væk fra foderet ja, men nok ikke helt så meget som vi burde :/ men den med bolden var en god ide - for hun er heeeelt vild med legetøj har du hund?

Anmeld

22. juli 2012

Aabye

Frk P. skriver:

Vi plejer at tage lidt væk fra foderet ja, men nok ikke helt så meget som vi burde :/ men den med bolden var en god ide - for hun er heeeelt vild med legetøj har du hund?

Ja.. En husky

Anmeld

22. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Ja.. En husky

Åhhhh - de er flotte!! Men de kræver vildt meget - gør de ikke? Vi gik til hundetræning sammen med en husky - den kunne alle tricks før vi andre, og den fik special hjemmeopgaver

Anmeld

22. juli 2012

Aabye

Frk P. skriver:

http://www.hundegalleri.dk/galleri/61447-siberian_husky_snow_husky_ziemabor_jamie

Hende her.. Hvis det har interesse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.