Hvilken hund har du som førstegangsejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

Aabye

HOV.. Og vi bor i rækkehus.. Har en dreng på 1 år.. og en mere på vej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

.....

ønskebarn74 skriver:

Her er der billeder af racen... (Westie)..

Det lyder som en herlig hund . Kender slet ikke noget til racen, som sådan..Men det er jo skønt når man synes at man har fundet den perfekte hund, som matcher sig selv

Anmeld

22. juli 2012

ønskebørn74

Det lyder som en herlig hund . Kender slet ikke noget til racen, som sådan..Men det er jo skønt når man synes at man har fundet den perfekte hund, som matcher sig selv

og vi har både boet i lejlighed og hus med ham.. det er en lille race, der ikke kræver så meget.. korte gå ture.. og en tur i skoven elskede han..

og i har ingen mus og rotter i huset.. de er opdrættet til at fange dem..

de skal dog børstes dagligt.. men det skal en pappilon jo også..

Anmeld

22. juli 2012

MariaKyedDK

MariaKyedDK skriver:

Hejsa

Vi Har lige købt en hund, og det er en Vildtfaret Langhåret Chihuhua-pige Hun er så smuk og sød, og vi har valgt en chihuahua fordi at det er en god familie hund, de er ekstrem kærlige af sind og kræver lige så meget KÆRLIGHED som vi selv forlanger at få af vores hunde .... Du kan selvfølgelig gå ind på en chihuahua side og læse en masse om racen, de er virkelig kærlige og søde.

Vi er også første gangs hundejere, og hold op hvor er det bare det HELT RIGTIGE for os, hun giver så meget til os hver dag....

vi bor i rækkehus, et dejligt børnevenligt / hundevenligt område, men meget store græs marker og INGEN biler i nærheden

og vi har en søn på 5½ år nu, de leger sammen fra de slår øjenene op til de går i seng, og det er virkelig rigtigt... vi har i lang tid prøvet at blive gravide med nummer 2, men det er stadig ikke lykkeds os efter 3½ år, ( Ikke derfor vi købte hund ) men det har bare gjort at vores søn næsten aldrig siger at han keder sig mere,... det er sgu dejligt at en hund kan give os mennesker så meget....

nå det blev en lang smørre, men vil ihvertfald lige sige at en chihuahua vil være en rigtig godt valg, som første gangs...., men jeg har ikke erfaring med andre hunde endnu, idag er vores hvalp 14 Uger, vi købte hende da hun lige var præsis 8 uger og hun var allerede faldet HELT til efter 2 dage .....

GLÆD DIG til at få Hund, det er virkelig fantastisk, det er selvfølgelig os lidt hårdt, for de kræver lidt, de er lidt som små babyer de første par uger ...

men det er mere fantastisk end det er hårdt Håber du en dag når du har besluttet dig vil lave en update herinde om hvad du har besluttet dig for

Knus fra Mig

og vil os lige sige, at man kan sagtens bo i lejlighed med sådan en hund de kræver ikke det vilde, de skal selvfølgelig ud en masse gange om dagen og tisse , men de behøver ikke store græsmarker osv

Anmeld

22. juli 2012

.....

MariaKyedDK skriver:

Hejsa

Vi Har lige købt en hund, og det er en Vildtfaret Langhåret Chihuhua-pige Hun er så smuk og sød, og vi har valgt en chihuahua fordi at det er en god familie hund, de er ekstrem kærlige af sind og kræver lige så meget KÆRLIGHED som vi selv forlanger at få af vores hunde .... Du kan selvfølgelig gå ind på en chihuahua side og læse en masse om racen, de er virkelig kærlige og søde.

Vi er også første gangs hundejere, og hold op hvor er det bare det HELT RIGTIGE for os, hun giver så meget til os hver dag....

vi bor i rækkehus, et dejligt børnevenligt / hundevenligt område, men meget store græs marker og INGEN biler i nærheden

og vi har en søn på 5½ år nu, de leger sammen fra de slår øjenene op til de går i seng, og det er virkelig rigtigt... vi har i lang tid prøvet at blive gravide med nummer 2, men det er stadig ikke lykkeds os efter 3½ år, ( Ikke derfor vi købte hund ) men det har bare gjort at vores søn næsten aldrig siger at han keder sig mere,... det er sgu dejligt at en hund kan give os mennesker så meget....

nå det blev en lang smørre, men vil ihvertfald lige sige at en chihuahua vil være en rigtig godt valg, som første gangs...., men jeg har ikke erfaring med andre hunde endnu, idag er vores hvalp 14 Uger, vi købte hende da hun lige var præsis 8 uger og hun var allerede faldet HELT til efter 2 dage .....

GLÆD DIG til at få Hund, det er virkelig fantastisk, det er selvfølgelig os lidt hårdt, for de kræver lidt, de er lidt som små babyer de første par uger ...

men det er mere fantastisk end det er hårdt Håber du en dag når du har besluttet dig vil lave en update herinde om hvad du har besluttet dig for

Knus fra Mig

Pyt med den lange smøre, det er altid godt med erfaringer . Har dog læst at børn ikke skal være så vilde omkring dem osv. Har du oplevet hvordan din chihuahua bliver, hvis der f.eks er meget aktiv leg omkring den? Hvordan har den det med at være alene hjemme?
og hvor meget tid bruger i på aktivering og gåture?

Vi kommer til at bo i lejlighed i nogle år, så det er b.la én af de grunde til at vi vil vælge en lille hund . Laver sikkert en update engang når jeg er sikker på hvornår det er bedst at få hund, hvilken race osv. Mon ikke der dukker en masse spørgsmål op, jeg skal have ud, hvis man får sig en lille hvalp

Anmeld

22. juli 2012

.....

Dinna88 skriver:

MEGA dejlig hund! Vi får en så snart vi er flyttet

Uh ha', det lyder spændende

Anmeld

22. juli 2012

maria_wlt

Strawberry skriver:

Ja, jeg har læst at papillon'er ikke er SÅ vilde med børn . Men jeg kender en bekendt som har en papillon og et barn på omkring 1 år, og der er slet ikke noget mellem dem. Men måske det ændre sig når barnet bliver større`?

Ikke med min  Han hader alle størrelser af børn

Vælge en lidt robust der kan klare de knups børn giver..

Anmeld

22. juli 2012

MariaKyedDK

Strawberry skriver:

Pyt med den lange smøre, det er altid godt med erfaringer . Har dog læst at børn ikke skal være så vilde omkring dem osv. Har du oplevet hvordan din chihuahua bliver, hvis der f.eks er meget aktiv leg omkring den? Hvordan har den det med at være alene hjemme?
og hvor meget tid bruger i på aktivering og gåture?

Vi kommer til at bo i lejlighed i nogle år, så det er b.la én af de grunde til at vi vil vælge en lille hund . Laver sikkert en update engang når jeg er sikker på hvornår det er bedst at få hund, hvilken race osv. Mon ikke der dukker en masse spørgsmål op, jeg skal have ud, hvis man får sig en lille hvalp

Ja, det har jeg også læst, men her der leger min søn og hunden så godt sammen og der er virkelig aldrig noget, og han er meget vild med hende, og hun ELSKER det, Han er jo os hvalpe stadie som hende

tror det er sådan noget! Min lillesøster har også en langhåret chihuahua, han er godt nok en blanding, men han kan også rigtig godt med børn... har aldrig set eller hørt om en chihuahua der ikke kunne lide børn , eller skader børn.

altså et par gange om ugen går / løber vi lange ture, men mest fordi vi selv elsker at komme ud i den friske luft og rører os, og så har vi jo den fordel at vores søn LØBER Og LØBER Og Hunden LØBER og LØBER efter ham , og ellers så er hun ude at tisse, ca 5 - 6 gange om dagen Hun var allerede renlig efter 2 uger ....og ellers hvis hun skal '' noget '' går hun ud på vores terrasse. du spørger bare, det er sådan man bliver klogere

Anmeld

22. juli 2012

.....

Line - med Bobben skriver:

Jeg har en Siberian Husky.. Hun er min første hund.. Synes ikke man kan sætte racer på "gode førstegangs hunde"..
Jo jo.. Der er da nogen hunderacer der er nemmere at have med at gøre end andre.. Men synes også det er fuldstændig hul i hovedet at købe en golden retriever hvis drømme hunden er en Dogge De Bordeaux..

Jeg valgte Huskyen fordi det er DEN jeg vil have.. Jeg kan ikke affinde mig med en labrador
Har i dag verdens bedste hund, selvom folk sagde "ja så ser vi jo nok den til salg om 6 mdr fordi at du ikke kan magte opgaven".. Og det er altså knap 4 år siden jeg købte hende.. En hund er hvad du gør den til.. Magter du opgaven og gider du sætte dig ind i hunden, ja så får du nok også en fantastisk hund.. Hvis du ikke gør det og UDELUKKENDE køber hund efter udseendet (her tænker jeg dem der køber muskelhunde fordi de ser seje ud, slædehunde fordi de ligner bamser, eller terriere fordi de er nuttede) så får man sig noget af en overraskelse når hvalpe fasen er overstået..  

Det er også en sindsyg flot hund..dem ser man meget sjældent synes jeg .

Det har du fuldstændig ret i. Jeg ville heller aldrig gå ud og købe f.eks en gravhund, det ville jeg ikke have det godt med..Man skal jo gerne kunne forlige sig med sin hund . Ja nemlig..men på samme tid, synes jeg også at der er mange der køber en hund fordi den er "kendt", men de har ikke som sådan sat sig ind i dens motions behov osv., eller set på hvad fremtiden bringer.. Kender nogle som købte en hund, og efter ca.2 mdr. måtte af med den igen, fordi de ikke havde tid til den, grundet ny uddannelse. Det er godt nok synd

Anmeld

22. juli 2012

.....

ønskebarn74 skriver:

og vi har både boet i lejlighed og hus med ham.. det er en lille race, der ikke kræver så meget.. korte gå ture.. og en tur i skoven elskede han..

og i har ingen mus og rotter i huset.. de er opdrættet til at fange dem..

de skal dog børstes dagligt.. men det skal en pappilon jo også..

Jeg vidste ikke det med mus og rotter . Ja sådan er det jo, når de har en del pels eller er langhåret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.