Hvilken hund har du som førstegangsejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2012

.....

E. B. skriver:

Vi har en Corgi cardigan. Fantastisk hund. Kan kun anbefales ....

Sådan én har jeg aldrig set i virkeligheden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

.....

Karla skriver:

Vi startede med at få en lille korthåret chihuahua han. Han er nu 2 år og 4 måneder og han er super skøn! Er så tillidsfuld og elsker at hygge/putte og hvis der skal leges er han helt klar på den også.
Grundet hans skønne væsen har vi nu 3 stk chihuahua'er
Vi købte en tæve på halvandet, for lige knap et år siden, og hold da op en kamp det har været! Hun er stadig en smule sky, men hun har også haft en barsk opvækst. Det har krævet meget arbejde, men hun er blevet så skøn.
Sidst har vi fået en ny lille han, som er 15 uger nu. Han har haft en rigtig positiv effekt på de to store, og de fungerer så godt sammen.
Alle 3 elsker børn og de kan sagtens lege med dem længe og man kan ikke se det er 3 små hunde . Bagefter er de så meget trætte, og kan sove stort set resten af dagen, hvis de får lov.
Alt i alt er jeg ovenud lykkelig for, at vi har fundet en race der passer så godt til os. Vi har erfaret, at man sagtens kan træne de små hunde til at være andet en "taskehunde". De bliver, som man vil de bliver. Man skal blot øve lidt med dem.

Håber du finder den helt rigtige race til jer!

Tak for din erfaring

Det er dejligt at få at vide, at små hunde godt kan med børn, selvom der står alle steder at det bliver frarådet

..Og tak

Anmeld

23. juli 2012

.....

merle2010 skriver:

vi har en pomeranian på halvandet år... hun har det godt med vores 4 børn, de kan slæbe rundt på den, gå tur med den og rede den uden problemer...

merle på 2 år holder hun sig dog lidt fra da hun godt kan være lidt voldsom... men alligevel bliver emma vildt glad når merle kommer hjem og hopper op ad hende..

vores mindste på 1 mdr sidder hun pænt ved siden af og slikker ham i ansigtet hvis hun kan slippe afsted med det...

hun laver mange numre desværre, stjæler mad fra bordet, tisser på gulvet og stjæler sure sokker og underbukser i vasketøjskurven...

men ellers en dejlig hund, når hun kan opføre sig ordentlilgt...

Det lyder nu også som en dejlig hund (med mange spilopper ) .

Er det sådan at den begynder at gø, hvis børnene er lidt voldsom ved den, eller går den blot sin vej?

Anmeld

23. juli 2012

frk-stoltze

Vi har altid haft hund siden jeg var lille : gravhund, dansk-svensk gårdhund, cocker spaniel, men alt i alt så er der bare ikk nogen som slår vores (mig og min kærestes) Kleiner münsterländer.

Godt nok er det en jagthund og vi går ikk på jagt (endnu), men hun er bare så rolig, og lærnem og alle roser hende virkelig.

Hun er den bedste familie hund og forstår når man beder hende om at ligge sig og ikk er en del at selvskabet "lige nu".

Hun er knap 1 år, og er opdraget til ikke at gå op på 1. sal, hun fik et nej 2 gange og så har hun ikk været der siden.

Måske for jeg høvl for at side, små hende ikk er ordenlig familiehunde, men det er bare min holding, synes de er for hidsige.

En Kleiner münsterländer er en mellem hund og bare helt fantastisk, hun elsker også at lege og hente ting, endda har hun aldrig svømmet eller været ved havet før vi tog hende med, og hun sprang bare ud i det og hentede sin bold som om hun altid havde gjord det.

Som barn har jeg altid gerne ville have en social hund som ville hente ting vi kastede og det ha rjeg nu fået

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. juli 2012

Miss-86

Strawberry skriver:

Synes det ville være spændende hvis i ville fortælle, hvorfor i har valgt den hund i har valgt som førstegangsejer? Der er jo en hel del at vælge imellem.

Og evt. svarer på spørgsmål som:
Bor I i hus eller lejlighed? og har i børn eller ej?

Jeg har aldrig selv haft en hund, men har altid været omringet af hunde, da min familie er meget hunde glade . Men har ofte haft et ønske om selv at få en hund på et tidspunkt, da jeg synes det er meget givende at have en hund.

Har mest overvejet disse hunde:

- Papillon
- Langhåret chihuahua
- Kleinspitz

Kom frit frem med dine erfaringer som førstegangs hundeejer

Jeg har ikke hund endnu, men jeg skal have en Boxer, da min mor har haft det i mange år og det er bare en dejlig hund...

Børnevenlig, mild og legesyg.. SKØN hund

Anmeld

29. juli 2012

SanneJensen

Jeg har en lille fransk bulldog hvalp på 16 uger.

Han er simpelthen jordens dejligste basse... En kærlig lille puttegris, en værre bandit - og samtidig er han super loyal og lydig (allerede!) ...

Efter lang tids søgen fandt vi endelig den helt perfekte. Siden jeg flyttede hjemmefra har jeg gerne villet have en hund, men da vi så endelig fik nøglen til vores hus fik jeg også lov til at køre til Kolding og hente min babyhund.

Vi har ingen børn (endnu), men vi kender en masse børnefamilier, hvor han elsker at lege med deres unger, og samtidig elsker han alle andre hunde (og er måske lige en tand for overmodig engang i mellem ) ..

Men jeg kan KUN anbefale den franske bulldog.. Dog er det vigtigt at have stamtavle på den race, da mange af dem desværre har en masse skavanker som åndedrætsbesvær og slidte hofter

Anmeld

29. juli 2012

L&V

Vi har en dværg schnauzer.. Vi valgte den da min mand er vokset op med racen og ja det var den eneste han ville ha så det blev det

Det er ikke en race man ska vælge hvis man ikke har tid til daglig træning osv da den er meget intelligent og aktiv, lettere damp kan man hvis rolig kalde det.. Det er en dejlig hårdfør hund som desuden tror den er større end en kæmpe Grand-Danois

Den er mega legesyg og elsker børn.

Vi bor i hus med en stor have, ville nødig ha sådan en i en lejlighed

Du får lige et billede af vovsen og tøsen der leger
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. august 2012

isabellasmor

Strawberry skriver:

Synes det ville være spændende hvis i ville fortælle, hvorfor i har valgt den hund i har valgt som førstegangsejer? Der er jo en hel del at vælge imellem.

Og evt. svarer på spørgsmål som:
Bor I i hus eller lejlighed? og har i børn eller ej?

Jeg har aldrig selv haft en hund, men har altid været omringet af hunde, da min familie er meget hunde glade . Men har ofte haft et ønske om selv at få en hund på et tidspunkt, da jeg synes det er meget givende at have en hund.

Har mest overvejet disse hunde:

- Papillon
- Langhåret chihuahua
- Kleinspitz

Kom frit frem med dine erfaringer som førstegangs hundeejer

Vi skal hente vores nye lille hvalp her D. 14. Vi skal flytte i rækkehus D. 10. Så jeg må svarer hus  

Vi har valgt en Cavalier King Charles Spaniel  Da jeg selv er opvokset med sådan en og det er en FANTASTISK familie hund, og vi har en datter på 9 mdr  De bliver heller ikke så store, jeg er ikke fan af store hunde, men heller ikke for små (dem er jeg heller ikke fan af)  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.