Hvilken hund har du som førstegangsejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.489 visninger
107 svar
0 synes godt om
22. juli 2012

.....

Synes det ville være spændende hvis i ville fortælle, hvorfor i har valgt den hund i har valgt som førstegangsejer? Der er jo en hel del at vælge imellem.

Og evt. svarer på spørgsmål som:
Bor I i hus eller lejlighed? og har i børn eller ej?

Jeg har aldrig selv haft en hund, men har altid været omringet af hunde, da min familie er meget hunde glade . Men har ofte haft et ønske om selv at få en hund på et tidspunkt, da jeg synes det er meget givende at have en hund.

Har mest overvejet disse hunde:

- Papillon
- Langhåret chihuahua
- Kleinspitz

Kom frit frem med dine erfaringer som førstegangs hundeejer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Dinna88

Helt sikkert en dansk/svensk gårdhund. Jeg har så haft dem før, men det er en ideel begynderhund!

Det er 100 % en familiehund, de er nemme at træne, super loyale, små, tilpasser sig m.m. En ganske simpel hund, så at sige, når det kommer til udseendet - men med en helt fantastisk personlighed

Anmeld

22. juli 2012

annecatrine88

Jeg har en dejlig blandingshund.. Hun er en blanding af 8 forskelliige hunde.. Vi kender kun nogen af dem, men der er golden retriever, labrador og gravhund i hende.. Hun ligner allermest en golden retriever, men bare som hvalpe størrelse.. Hun er 5 år nu..

Grunden til vi valgte en blanding, var fordi vi havde hørt at de skulle have et roligt sind og det må vi sige at vi har fået.. Vi har hele tiden boet i hus, menes vi har haft hende..  Tror ikke der bliver nogen problemer når vores lille pige kommer til verden, da vores hund er så rolig som hun er.. Allerede nu beskytter hun min mave rigtig meget..

Anmeld

22. juli 2012

GønskE

Min familie har altid haft hund, boxer, cocker, lab osv

Men min første hund, som jeg købte for 1,5 år siden, er en langhåret chihuahua tæve og hund er bare skøøn! KaN få hende til alt. Og hun hverken gør eller noget, gjorde hun i starten, men lærte hende at det ikke var ok med mindre jeg bedte hende om det eller når vi er på tur om aftenen, så gør hun også, hvilket hund er træneT til. For det ikke altid jeg lige ser om der går en eller anden, men gør hun, så jeg opmærksom på det  

Dejlig hund! Men fuld stambog og skal ha hvalp i starten af der nye år når hun er 2, og går i løbetid for 3. gang  

Anmeld

22. juli 2012

.....

Dinna88 skriver:

Helt sikkert en dansk/svensk gårdhund. Jeg har så haft dem før, men det er en ideel begynderhund!

Det er 100 % en familiehund, de er nemme at træne, super loyale, små, tilpasser sig m.m. En ganske simpel hund, så at sige, når det kommer til udseendet - men med en helt fantastisk personlighed

Den race kender jeg også et styks af . Dejlig hund

Anmeld

22. juli 2012

maria_wlt

Jeg har en papillion.. Han gør og skaber sig ikke, men han HADER børn

Jeg ville være meget forsigtig med at købe for sarte/små/tunde hund med børn.. Jeg kender alle 3 racer du nævner og de kan desværre ikke tåle ret meget med børn.. Jeg ville vælge noget all Coton De Tulear.

Anmeld

22. juli 2012

Isabella_mor

vi bor i lejlighed, og vi har en mops...

fantastisk hund at have som førstegangshund... jeg ville hvertfald ikke have haft andre 

Anmeld

22. juli 2012

GønskE

GønskE skriver:

Men min første hund, som jeg købte for 1,5 år siden, er en langhåret chihuahua tæve og hund er bare skøøn! KaN få hende til alt. Og hun hverken gør eller noget, gjorde hun i starten, men lærte hende at det ikke var ok med mindre jeg bedte hende om det eller når vi er på tur om aftenen, så gør hun også, hvilket hund er træneT til. For det ikke altid jeg lige ser om der går en eller anden, men gør hun, så jeg opmærksom på det  

Dejlig hund! Men fuld stambog og skal ha hvalp i starten af der nye år når hun er 2, og går i løbetid for 3. gang  

.. Og hun var ikke særlig tryg ved børn i starten, fordi de var så meget større og voldsomme - men i dag, som hun med tiden blev vænnet til det, er der intet. Og hun har aldrig prøvet at gøre noget dumt, hun flygtede bare

Anmeld

22. juli 2012

.....

annecatrine88 skriver:

Jeg har en dejlig blandingshund.. Hun er en blanding af 8 forskelliige hunde.. Vi kender kun nogen af dem, men der er golden retriever, labrador og gravhund i hende.. Hun ligner allermest en golden retriever, men bare som hvalpe størrelse.. Hun er 5 år nu..

Grunden til vi valgte en blanding, var fordi vi havde hørt at de skulle have et roligt sind og det må vi sige at vi har fået.. Vi har hele tiden boet i hus, menes vi har haft hende..  Tror ikke der bliver nogen problemer når vores lille pige kommer til verden, da vores hund er så rolig som hun er.. Allerede nu beskytter hun min mave rigtig meget..

Hold da op, en hunde blanding . Gravhunde kender jeg intet til, men de andre to racer er rigtig gode hunde, milde og familie venlige

Anmeld

22. juli 2012

.....

GønskE skriver:

En langhåret chihuahua har jeg også haft et kig på . Man kan jo læse en del om den på nettet..men det er jo altid noget andet at spørge en rigtig person, om hvordan han/hun oplever hunderacen..Så jeg ville spørge om en chihuahua egner sig til små børn og hvor meget motion/aktivering du giver hunden hver dag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.