Hvilken hund har du som førstegangsejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

MariaKyedDK

Strawberry skriver:

Okay . Er det så sådan at hun f.eks bliver lukket ude i et bryggers mens i er væk, eller må hun være over det hele?

Ja det er rigtigt, man kan ikke have en hund uden at opdrage på den

Nej da, hun er over hele hjemmet mens vi er væk hun har sine ynglingssteder , enten er hun i soveværelset i hendes elskede sækkestol, eller os ligger hun i sin kurv i gangen hvor hun kan se og holde øje over alt næsten, og der er alt hendes legetøj også,  ellers i sofaen ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Aabye

Frk P. skriver:

Hold da op  Sjovt at de er så forskellige - men også vildt at den går på det hold!! Men ja.. man falder jo for en race og så vælger man jo den og får den til at passe til sin levestil Vores hund kan også en hel del tricks, men også mange gode basale ting, fordi det passer til vores liv og hverdag mere vil jeg ikke gøre ud af det

Ja der er stor forskel på hundene.. Den ene gider alt.. Den anden gider intet.. Men Ariel der er også sjov..

Jeg har så valgt en race og tilpasset vores levestil efter hunden.. Det bliver man nød til når man vil så speciel en hund.. Normalt ville jeg sige at man skal vælge hunden efter hvordan man lever så den kan passe bedst muligt ind..

Vi fik 100% det vi købte og søgte.. En hund der er hammer ligeglad med hvad vi siger til den.. Medmindre vi har noget hun gerne vil have.. Så kan hun det hele.. Dumme hund.. Det vigtigste er dog at hun er god med børn.. Eller.. Det vigtigste er at hun er god med VORES børn.. Er sådan set ret ligeglad med hvordan hun er over for andres børn, så længe hun ikke er agressiv.. Det vil jeg simpelthen ikke tolerere!...

Anmeld

22. juli 2012

.....

Frk P. skriver:

Ja den er nemlig fantastisk hihi

Ja, tror måske ofte at Småhundeejere er tilbøjelige til at give hundene friere tøjler.. forstået på den måde, at små hunde alligevel ikke kan ødelægge noget særligt, eller sådan.. og så får de ikke helt de samme faste rammer..?

Kan huske da vores i en periode ikke kunne lide at være alene hjemme.. jamen omg - den kunne jo ødelægge et helt rum!? det kan en lille chihuahua jo ikke ..

Deler samme mening som dig . Men jeg har også rigtig ofte set, at små hunde desværre har en tendens til at blive brugt som et slags barn og ikke en hund, pga dens størrelse . Altså at bære rundt på den alle vegne, give den unødvendigt tøj på hvis den ikke fryser osv..

Men igen, hver deres forhold til deres hunde . Det skal jeg ikke blande mig i, så længe de er godt opdraget eller at de ikke bliver mishandlet

Anmeld

22. juli 2012

Aabye

Strawberry skriver:

Jeg er nu heller ikke vild med der pynte tøj..og så ser det lidt fjollet ud .

Hahaha, det er altså også en undtagelse Hunden skal være med i fællesskabet, haha

Hun skal da så meget være med i fællesskabet..
Kunne også godt finde på at klæde hende ud til fastelavn.. Hvis knægten kom og spurgte om han måtte.. Hunden er heldigvis hammer ligeglad.. Og kunne godt se det sjove i at hunden var en del af hans kostume.. :p haha

Kunne være sjovere hvis vi havde en pige.. Så kunne de være rødhætte og ulven.. Min dreng skal IKKE være rødhætte til fastelavn.. :p

Anmeld

22. juli 2012

.....

Line - med Bobben skriver:

Tak.. Lige nu er hun ultra grim :s Hun fælder.. Tsk tsk.. Pels over alt.. Jeg har lært knægten at plukke hende.. hahaha.. så kommer han med en hel håndfuld pels og smider det ud.. Og går ind og starter forfra.. Han elsker simpelthen den hund.. De er gøg og gokke de to..

Haha . Det er da altid dejligt at der er én der vil være en hunde støvsuger hihihi

Anmeld

22. juli 2012

.....

MariaKyedDK skriver:

Nej da, hun er over hele hjemmet mens vi er væk hun har sine ynglingssteder , enten er hun i soveværelset i hendes elskede sækkestol, eller os ligger hun i sin kurv i gangen hvor hun kan se og holde øje over alt næsten, og der er alt hendes legetøj også,  ellers i sofaen ....

Okay . Var blot nysgerrig, da der er rigtig mange der lukker deres hunde ud i gangen eller andet rum, mens de er væk

Anmeld

22. juli 2012

Aabye

Strawberry skriver:

Haha . Det er da altid dejligt at der er én der vil være en hunde støvsuger hihihi

Jep.. For det bliver en anelse vildt engang imellem:

http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/66464-faeldning

Og nej det kommer ikke fra katten.. men bare for at sammenligne med hende er hun altså en Maine Coon.. Pelsen der er kun for 1 dags børstning.. Det fortsatte i 2 uger

Anmeld

22. juli 2012

.....

Hun skal da så meget være med i fællesskabet..
Kunne også godt finde på at klæde hende ud til fastelavn.. Hvis knægten kom og spurgte om han måtte.. Hunden er heldigvis hammer ligeglad.. Og kunne godt se det sjove i at hunden var en del af hans kostume.. :p haha

Kunne være sjovere hvis vi havde en pige.. Så kunne de være rødhætte og ulven.. Min dreng skal IKKE være rødhætte til fastelavn.. :p

Haha, lidt sjov skal man da have . Og ja, det kunne da være mega sejt med sådan et par til fastelavn

Anmeld

22. juli 2012

Aabye

Strawberry skriver:

Okay . Var blot nysgerrig, da der er rigtig mange der lukker deres hunde ud i gangen eller andet rum, mens de er væk

Min er i bur i gangen når hun er alene.. Hun keder sig hurtigt.. Og begynder så at ødelægge ting.. :/ Der kan sagtens gå flere måneder imellem at hun gør det.. Men sidst hun fik lov til at rende rundt over det hele kom jeg hjem til en ødelagt lædersofa.. Hvor hun lå oven på den med 4 stænger i vejret og snorkede... Der sagde jeg altså stop... Og jeg VED det er fordi hun keder sig..

Men hun elsker hendes bur.. Vi bruger det når vi er på udstillinger.. Så hun er vant til det.. Og hun bliver direkte fornærmet hvis ikke hun kommer i det når vi går.. :s

Anmeld

22. juli 2012

.....

Jep.. For det bliver en anelse vildt engang imellem:

http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/66464-faeldning

Og nej det kommer ikke fra katten.. men bare for at sammenligne med hende er hun altså en Maine Coon.. Pelsen der er kun for 1 dags børstning.. Det fortsatte i 2 uger

HAHAHAHA, så går jeg ind på linket inden jeg læser din besked færdig, og så tror jeg at katten er hunden, og tænker, at det har da fået en underlig pels (Har vidst siddet for meget ved computeren i dag )

Men det er da helt vildt hvor meget den kan fælde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.