Hvilken hund har du som førstegangsejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Strawberry skriver:

Synes det ville være spændende hvis i ville fortælle, hvorfor i har valgt den hund i har valgt som førstegangsejer? Der er jo en hel del at vælge imellem.

Og evt. svarer på spørgsmål som:
Bor I i hus eller lejlighed? og har i børn eller ej?

Jeg har aldrig selv haft en hund, men har altid været omringet af hunde, da min familie er meget hunde glade . Men har ofte haft et ønske om selv at få en hund på et tidspunkt, da jeg synes det er meget givende at have en hund.

Har mest overvejet disse hunde:

- Papillon
- Langhåret chihuahua
- Kleinspitz

Kom frit frem med dine erfaringer som førstegangs hundeejer

Jeg havde første gang jeg fik egen hund - en dansk/svensk gårdhund - men oh gud hvor krævede den meget! Sådan en lille hund - og så sååå meget energi!?? Det fungerede slet ikke.. :/ Kom af med den igen, fordi kæresten og jeg gik fra hinanden..

Nu bor jeg så med en "ny" kæreste og vores "nye" hund.. Denne gang en sort labrador retriever.. Vi undersøgte meget om det inden vi valgte, og fandt en labrador retriever osm bedste valg! En stor familiehund der ikke kræver så meget, og som er stor og blød Det har self været lidt svært lige at træne den op, men vi tog en tørn til hundetræning og brugte meget tid på at lære den at være alene hjemme og ikke tisse inde.. Men labradorer er meget intelligente, og den lærte det alt sammen lynhurtigt Den er super kærlig, og forstår at når vi ikke orker, at så sker der ikke noget - den kræver ikke noget af os med hensyn til pleje ellers - bruger vi meget energi på at børste pelsen, selvom den er kort, så den altid er blank.. den holder selv neglene nede når den graver eller løber på asfalt.. vil dog sige at den sviner lidt - ikke med at den fælder, men der sidder nemt en del græs og lignende i dens pels og poter.. der vil jeg sige at langhårede hunde er SKRÆKKELIGE med hensyn til pelsen - de fælder helt uhyrligt og hårene er alle vejne!! de her korte hår samler sig lidt mere i totter

Skal lige siges at vi bor i hus med egen have (og mark ), og at vi venter vores første barn men indtil videre har den været ligeglad med andre babyer - så mon ikke den klarer opgaven tror den vil være perfekt når bettepigen bliver et par år

Vil i helst have en lille hund?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

.....

maria_wlt skriver:

Jeg har en papillion.. Han gør og skaber sig ikke, men han HADER børn

Jeg ville være meget forsigtig med at købe for sarte/små/tunde hund med børn.. Jeg kender alle 3 racer du nævner og de kan desværre ikke tåle ret meget med børn.. Jeg ville vælge noget all Coton De Tulear.

Ja, jeg har læst at papillon'er ikke er SÅ vilde med børn . Men jeg kender en bekendt som har en papillon og et barn på omkring 1 år, og der er slet ikke noget mellem dem. Men måske det ændre sig når barnet bliver større`?

Anmeld

22. juli 2012

ønskebørn74

Synes det ville være spændende hvis i ville fortælle, hvorfor i har valgt den hund i har valgt som førstegangsejer? Der er jo en hel del at vælge imellem.

Jeg har aldrig selv haft en hund, men har altid været omringet af hunde, da min familie er meget hunde glade . Men har ofte haft et ønske om selv at få en hund på et tidspunkt, da jeg synes det er meget givende at have en hund.

- Papillon
- Langhåret chihuahua
- Kleinspitz

vi havde en skøn Westie (West Highland White Terrier)..

de er kælne, selvsikre små hunde med et løvehjerte..

min mand smed vores op i sengen til mig for at vække mig i weekenden.. den slikkede mig i hele hovedet, nappede mine tæer blidt og hjalp det ikke hev den lille hun hele min store dyne af mig..

og den ELSKEDE børn..

Anmeld

22. juli 2012

.....

Isabella_mor skriver:

vi bor i lejlighed, og vi har en mops...

fantastisk hund at have som førstegangshund... jeg ville hvertfald ikke have haft andre 

Den skulle også være en dejlig hund. Den er hvertfald meget populær og god som førstegangs hund

Anmeld

22. juli 2012

.....

GønskE skriver:

.. Og hun var ikke særlig tryg ved børn i starten, fordi de var så meget større og voldsomme - men i dag, som hun med tiden blev vænnet til det, er der intet. Og hun har aldrig prøvet at gøre noget dumt, hun flygtede bare

Dejligt med en positiv oplevelse . Har nemlig også læst at små hunde ikke så vilde med børn, pga deres bevægelser osv, eller hvis de nu kan finde på at trække hunden lidt i ørene osv

Anmeld

22. juli 2012

MariaKyedDK

Strawberry skriver:

- Papillon
- Langhåret chihuahua
- Kleinspitz

Hejsa

Vi Har lige købt en hund, og det er en Vildtfaret Langhåret Chihuhua-pige Hun er så smuk og sød, og vi har valgt en chihuahua fordi at det er en god familie hund, de er ekstrem kærlige af sind og kræver lige så meget KÆRLIGHED som vi selv forlanger at få af vores hunde .... Du kan selvfølgelig gå ind på en chihuahua side og læse en masse om racen, de er virkelig kærlige og søde.

Vi er også første gangs hundejere, og hold op hvor er det bare det HELT RIGTIGE for os, hun giver så meget til os hver dag....

vi bor i rækkehus, et dejligt børnevenligt / hundevenligt område, men meget store græs marker og INGEN biler i nærheden

og vi har en søn på 5½ år nu, de leger sammen fra de slår øjenene op til de går i seng, og det er virkelig rigtigt... vi har i lang tid prøvet at blive gravide med nummer 2, men det er stadig ikke lykkeds os efter 3½ år, ( Ikke derfor vi købte hund ) men det har bare gjort at vores søn næsten aldrig siger at han keder sig mere,... det er sgu dejligt at en hund kan give os mennesker så meget....

nå det blev en lang smørre, men vil ihvertfald lige sige at en chihuahua vil være en rigtig godt valg, som første gangs...., men jeg har ikke erfaring med andre hunde endnu, idag er vores hvalp 14 Uger, vi købte hende da hun lige var præsis 8 uger og hun var allerede faldet HELT til efter 2 dage .....

GLÆD DIG til at få Hund, det er virkelig fantastisk, det er selvfølgelig os lidt hårdt, for de kræver lidt, de er lidt som små babyer de første par uger ...

men det er mere fantastisk end det er hårdt Håber du en dag når du har besluttet dig vil lave en update herinde om hvad du har besluttet dig for

Knus fra Mig

Anmeld

22. juli 2012

ønskebørn74

Strawberry skriver:

- Papillon
- Langhåret chihuahua
- Kleinspitz

Her er der billeder af racen... (Westie)..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. juli 2012

Dinna88

Strawberry skriver:

Den race kender jeg også et styks af . Dejlig hund

MEGA dejlig hund! Vi får en så snart vi er flyttet

Anmeld

22. juli 2012

.....

Frk P. skriver:

Jeg havde første gang jeg fik egen hund - en dansk/svensk gårdhund - men oh gud hvor krævede den meget! Sådan en lille hund - og så sååå meget energi!?? Det fungerede slet ikke.. :/ Kom af med den igen, fordi kæresten og jeg gik fra hinanden..

Nu bor jeg så med en "ny" kæreste og vores "nye" hund.. Denne gang en sort labrador retriever.. Vi undersøgte meget om det inden vi valgte, og fandt en labrador retriever osm bedste valg! En stor familiehund der ikke kræver så meget, og som er stor og blød Det har self været lidt svært lige at træne den op, men vi tog en tørn til hundetræning og brugte meget tid på at lære den at være alene hjemme og ikke tisse inde.. Men labradorer er meget intelligente, og den lærte det alt sammen lynhurtigt Den er super kærlig, og forstår at når vi ikke orker, at så sker der ikke noget - den kræver ikke noget af os med hensyn til pleje ellers - bruger vi meget energi på at børste pelsen, selvom den er kort, så den altid er blank.. den holder selv neglene nede når den graver eller løber på asfalt.. vil dog sige at den sviner lidt - ikke med at den fælder, men der sidder nemt en del græs og lignende i dens pels og poter.. der vil jeg sige at langhårede hunde er SKRÆKKELIGE med hensyn til pelsen - de fælder helt uhyrligt og hårene er alle vejne!! de her korte hår samler sig lidt mere i totter

Skal lige siges at vi bor i hus med egen have (og mark ), og at vi venter vores første barn men indtil videre har den været ligeglad med andre babyer - så mon ikke den klarer opgaven tror den vil være perfekt når bettepigen bliver et par år

Vil i helst have en lille hund?

Det har du ret i. Kender en familie som har en dansk/svensk gårdhund, og gud hvor kan den løbe meget rundt og bruge energi . Meget aktiv hund, og jeg må også indrømme at jeg slet ikke ville kunne have en hund med det aktivitets niveau

Men er en labrador retriver ikke også meget aktiv? Nogen i min familie har altid haft labradore igennem årene, og ja de fungere rigtig godt som familie hunde

Vi vil helst have en lille hund, da vi kommer til at bo i lejlighed i nogle år, før der kan være tale om hus. Vi har ingen børn endnu

Anmeld

22. juli 2012

Aabye

Jeg har en Siberian Husky.. Hun er min første hund.. Synes ikke man kan sætte racer på "gode førstegangs hunde"..
Jo jo.. Der er da nogen hunderacer der er nemmere at have med at gøre end andre.. Men synes også det er fuldstændig hul i hovedet at købe en golden retriever hvis drømme hunden er en Dogge De Bordeaux..

Jeg valgte Huskyen fordi det er DEN jeg vil have.. Jeg kan ikke affinde mig med en labrador
Har i dag verdens bedste hund, selvom folk sagde "ja så ser vi jo nok den til salg om 6 mdr fordi at du ikke kan magte opgaven".. Og det er altså knap 4 år siden jeg købte hende.. En hund er hvad du gør den til.. Magter du opgaven og gider du sætte dig ind i hunden, ja så får du nok også en fantastisk hund.. Hvis du ikke gør det og UDELUKKENDE køber hund efter udseendet (her tænker jeg dem der køber muskelhunde fordi de ser seje ud, slædehunde fordi de ligner bamser, eller terriere fordi de er nuttede) så får man sig noget af en overraskelse når hvalpe fasen er overstået..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.