MIN søn er ikk velkommen.... Kun vores fælles!! (OPDATE)!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

anjamichell@gmail.com

Missq4 skriver:

jeg havde stadig sagt pænt nej til og var blevet hjemme med begge børn din søn vil da ikke kunne forstå at den lille skal med men ikke ham så jeg havde lavet en hygge dag hjemme og så sendt manden af sted hvis det er så vigtig for ham at komme med til den barne dåb

Det er princippet i at han bakker deres famile op fremfor vores egen!!

Jeg synes det er frækt at deres venners børn ikk må komme med mindre de er så små som 1 år men families børn er velkomne!!
Man kan sgu da ikk forklare et barn på 11 at han ikk er velkommen men lillebror må godt ta' med!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

chael

Nej, du er hverken dum eller galt på den!!

Jeg var stadig blevet hjemme.

Jeg tror også din mand ville føle sig såret, hvis han havde et barn med en x, som ikke var velkommen hos dine venner.

Så hvis han vil afsted, så lad ham, men jeg gjorde det ikke. Ikke 10 vilde heste ville kunne slæbe mig afsted!!

*C

Anmeld

27. juni 2012

Missq4

Anjamichell skriver:

Det er princippet i at han bakker deres famile op fremfor vores egen!!

Jeg synes det er frækt at deres venners børn ikk må komme med mindre de er så små som 1 år men families børn er velkomne!!
Man kan sgu da ikk forklare et barn på 11 at han ikk er velkommen men lillebror må godt ta' med!!

nej det syntes jeg bestemt heller ikke man kan og jeg havde undskyld jeg siger det som jeg gør men jeg havde spaket manden ud hvis han ikke kan lige stille min/vores børn så kunne han rande og hop jeg har virklig ondt af dig at du står i det her det må på ingen måde være sjovt.

Anmeld

27. juni 2012

jydeinden

Anjamichell skriver:

Korrekt

ville godt nok sige til den mand at enten nossede han sig sammen og fik meldt fra, eller også skulle han ikke regne med at høre mig sige ret meget til ham i lang tid.Synes det er meget usmageligt.

Jeg spurgte lige min kæreste hvad han ville sige i samme situation, og han sagde han nok troede han ville pænt muggen, hvis hans barn ikke måtte komme med, men vores fælles (hvis vi havde et) gerne måtte.

Anmeld

27. juni 2012

anjamichell@gmail.com

Mumto3 skriver:

Jeg kan SAGTENS følge dig!!! -og du har både min forståelse og opbakning hvis du bliver hjemme med din søn. Her tænker jeg også på signalværdien til ham, at han skal vide at han er et fuldt gyldigt medlem af jeres lille kernefamilie, også selvom han har en anden far.

-men jeg vil da lige fortælle at vi har været til bryllup hos min fætter, hvor det kun var det ene af vores 3 fællesbørn der var inviteret med, og at vi fik de to andre passet.

Hvorfor har I været afsted med kun et barn??

Anmeld

27. juni 2012

anjamichell@gmail.com

Jeg er glad for at I har samme holdning som mig allesammen!! 

Anmeld

27. juni 2012

Kløver

Anjamichell skriver:

LJE

Ja jeg kan heller ikk se problemet!!

Jeg er også enig

Det eneste jeg kan se af problem, er at de ikke kun bevidst, skærer fra, men også på så dårlig en undskyldning. Synes det direkte er smagsløst, at der bliver udtalt som der gør. ALternativt ved sådan en familie er alle eller ingen.

I min mands familie holder vi hver 3 år kæmpe familietræf, på næsten 200 mennesker. Hvert år holder hans forældre og den generation, fætter/kusine træf, hver 3 år kommer alle med i generationen over og under. Dvs os (børn) og forældrene til fætre/kusinerne. Der ville vi blive alt alt for mange hvis næste generation skulle med, da det ville være tipoldebørnene til det par, hele familien kommer fra. Men det handler altså om vilje, i mine øjne, kan vi præstere at holde træf for så mange, og så mange grene af familien, så burde der sgu også være plads til din søn, synes dælme din mand burde træde i karakter, er ikke fair han støtter op om forskelsbehandlingen.
Skal nævnes vi til familietræf, finder sjove forbindelser, folk vi har mødt, arbejdet sammen med er man i familie med, og sidst opdagede vi at min grandkusine dannede par med min mands grandfætter.
Så jeg synes det er dårlig undskyldning som næsten er værre end de bare havde sagt sandheden

Stort kram herfra, håber de kommer til fornuft

Ellers husk: mod tåber, kæmper selv guderne forgæves

Anmeld

28. juni 2012

VIPpigen

Send manden afsted. Så bliver du hjemme med BEGGE børn... Enten er det MED BEGGE børn, eller UDEN BEGGE børn.... Undskyld de store ord, men det er ikke iorden. Vi taler ikke om 15-16 årige unger der spiser for et kompagni soldater....

Anmeld

28. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg tror ikke, de har tænkt sig om. Jeg ville faktisk godt kunne acceptere det, hvis mine børn var blevet "skilt ad" i en invitation, så vi havde kunnet medbringe en baby, men ikke den/de større børn, som var lettere at få passet - MEN: 

For det første er det tåbeligt at uddybe det med, at de ikke kender jeres ældste så godt. Det er en totalt unødvendig kommentar - og hvor godt "kender" de jeres yngste - hvor godt "kender" man et så lille barn? 

For det andet burde de kunne tænke sig til, at det er langt mere følsomt for dig som mor i en "sammenbragt" familie, at dit barn ikke inviteres, end hvis det havde været en familie kun med fællesbørn. Der ville jeg som vært have lavet en undtagelse netop for ikke at sætte spekulationer i gang. 

For det tredje havde de kunnet undgå problemet ved kun at invitere jer voksne. Det ville være helt ok i min verden - og så kunne I have taget den derfra og set, om I kunne få passet jeres børn eller kontaktet dem og have spurgt, om I kunne tage et eller begge børn med. Det ville ikke have givet anledning til tanker om forskelsbehandling af jeres børn.

De har kvajet sig og gjort dig ked af det - men var det smart at kontakte dem med en sms? Jeg synes, I burde tale med dem om det i stedet, så de forstod, HVORFOR det er et problem, og at det ikke bare bunder i noget praktisk, eller at du er blevet mopset - det lyder ikke til, de selv kan sætte sig i dit sted, men det ville nok være lettere for dem, hvis de hørte på dig og ikke bare fik en sms. 

Faktisk forstår jeg udmærket behovet for at sætte en grænse ved en stor fest, men netop i jeres tilfælde ville jeg flekse med grænserne for at undgå at såre. 

Anmeld

28. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anjamichell skriver:

Hvorfor har I været afsted med kun et barn??

Jeg kan jo ikke svare på andres vegne, men jeg har både holdt og deltaget i fester, hvor de bittesmå børn og ike deres ældre søskende blev inviteret - pga. amning og manglende mulighed for/ønske om at få baby passet. Og til fester, hvor børn over fx 12 blev inviteret, fordi yngre børn ikke ville have nogen glæde af at være med. 

Det er okay i mine øjne - men jeg synes, jeres situation er anderledes, og at værternes begrundelser "stinker". 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.