Jeg tror ikke, de har tænkt sig om. Jeg ville faktisk godt kunne acceptere det, hvis mine børn var blevet "skilt ad" i en invitation, så vi havde kunnet medbringe en baby, men ikke den/de større børn, som var lettere at få passet - MEN:
For det første er det tåbeligt at uddybe det med, at de ikke kender jeres ældste så godt. Det er en totalt unødvendig kommentar - og hvor godt "kender" de jeres yngste - hvor godt "kender" man et så lille barn?
For det andet burde de kunne tænke sig til, at det er langt mere følsomt for dig som mor i en "sammenbragt" familie, at dit barn ikke inviteres, end hvis det havde været en familie kun med fællesbørn. Der ville jeg som vært have lavet en undtagelse netop for ikke at sætte spekulationer i gang.
For det tredje havde de kunnet undgå problemet ved kun at invitere jer voksne. Det ville være helt ok i min verden - og så kunne I have taget den derfra og set, om I kunne få passet jeres børn eller kontaktet dem og have spurgt, om I kunne tage et eller begge børn med. Det ville ikke have givet anledning til tanker om forskelsbehandling af jeres børn.
De har kvajet sig og gjort dig ked af det - men var det smart at kontakte dem med en sms? Jeg synes, I burde tale med dem om det i stedet, så de forstod, HVORFOR det er et problem, og at det ikke bare bunder i noget praktisk, eller at du er blevet mopset - det lyder ikke til, de selv kan sætte sig i dit sted, men det ville nok være lettere for dem, hvis de hørte på dig og ikke bare fik en sms.
Faktisk forstår jeg udmærket behovet for at sætte en grænse ved en stor fest, men netop i jeres tilfælde ville jeg flekse med grænserne for at undgå at såre.
Anmeld