132319 skriver:
Javist det kan det men hvis man som mand skal være panisk angst for at kvinden bliver gravid og vil beholde barnet, hver gang man har sex så må det da virkelig ikke været noget ved? 
En ting er ubeskyttet sex hvor man ikke tænker sig om men hvis manden bruger gummi eller har fået at vide at kvinden er på en eller anden form for prævention, så er det sgu tarveligt at sige "Hvis man kan dyrke sex, må man også være villig til at blive far" -Hvis alle kvinder var sådan, var der da ingen mænd der turde røre dem. Tænker jeg?
Sex er jo i langt de fleste tilfælde for sjov skyld og ikke for at lave babyer.
Nu er jeg på p-piller som i mit tilfælde aldrig har svigtet men hvis de alligevel skulle gøre det og jeg blev gravid, så ville jeg ikke tøve med at få en abort for jeg har jo netop gjort mit for at beskytte mig mod graviditet -Og så naturligvis skifte præventionsform. Men som sagt, så bliver det forhåbentlig aldrig aktuelt 
Jamen det har du helt ret i, og det gør jo ikke dilemaet nemmere.
Jeg tror bare i det helt taget ikke man kan retfærdiggøre nogen af delene - om man som kvinde skal tvinges til abort, eller man som mand skal tvinges til barn.
Der vil altid være en taber.
Det må være op til de enkelte tilfælde.. jeg kan ikke stå at sige, at alle kvinder bør vælge abort frem for babyen hvis manden er imod.. eller omvendt.
Anmeld