Aprilmor11 skriver:
Ja, jeg er blevet inspireret lidt til at skrive denne tråd fra " faderen er forvirrende ". Der er meget om at man er egoistisk og jeg ved fandme ikke hvad, hvis man beholder barnet fordi at den ene part vil have det og ikke den anden. Jeg tænker bare at så længe at man lader faderen være så kan det sku da være pisse lige meget. Kan man ikke være lige så lykkelig som barn med en forælder ? Det er ikke barnets skyld at man ikke har været ansvarlig når man har haft sex. Det er da kun fedt at nogen er modne og ansvarlige nok til at tage ansvar. Jeg er en af dem som ikke vil tage abort om faderen vil barnet eller ej, MEN vil jeg ikke barnet og vil fadderen det, så får han det sku stadig.
Beklager. Bare min mening og raste lige over en kommentar til det indlæg, så måtte lige ud med det. Der er sikkert en del som IKKE er enige og det er fair nok, alle har hver vores meninger. Og her er min.
Jeg er en af dem der synes det valg var egoistisk. Den pågældende tråd omhandlede et par, der var gået fra hinanden, kondomet sprang og hun havde taget en fortrydelsespille der ikke virkede. Hun tvang det barn ind på ham, på trods af han netop havde taget sine forholdsregler. Det synes jeg var et meget egoistisk syn på det at have børn, bare at gå ud fra ta mor er mere end rigeligt, især i en tid hvor der er fokus på børn uden den ene forælder (eller ingen) og den rastløshed der kan følge når man ikke ved hvor man stammer fra. Det biologiske link kan være en livsnødvendighe for nogen at finde. Jeg forstår ikke hvorfor ts ville sætte liv i verden på de præmisser.
For som noget helt generelt, så kan de kvinder der vil have baby nu, vel ligeså godt købe sig frem til en donor, dyrke et one-night stand eller finde andre måder hvor de kunne blive befrugtede og ikke behøves sætte navn på en fader der har givet udtryk for hvad hans ønsker er?
I min verden er et foster ikke et barn før det er fuldt ud levedygtigt, måske det er derfor jeg har den holdning.
Anmeld