Abort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

DitteFisk

132319 skriver:

Ansvar i en sådan situation kan også være at få en abort.

Jeg har selv sat et barn til verden mod faderens vilje og selvom jeg selvfølgelig aldrig ville bytte mit barn for noget i verden så vil jeg ALDRIG nogensinde træffe et så alvorligt valg mod en anden persons vilje igen.

Må jeg spørge om der er en bestemt grund hertil? Har der været store komplikationer med den anden part? 
Spørger af nysgerrighed

Jeg valgte selv at få barn med den mand jeg havde været sammen med i 3 år, vi var lige gået fra hinanden og jeg var så ved et uheld blevet gravid. Han ville ikke.
Efter et par uger (hvor han sansynligvis havde vænnet sig til tanken) var han dog glad for beslutningen. Så jeg ville selv aldrig have gjort det anderledes. Jeg håber du aldrig jeg skal stå i situationen igen..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

HeXeri

Aprilmor11 skriver:

Ja, jeg er blevet inspireret lidt til at skrive denne tråd fra " faderen er forvirrende ". Der er meget om at man er egoistisk og jeg ved fandme ikke hvad, hvis man beholder barnet fordi at den ene part vil have det og ikke den anden. Jeg tænker bare at så længe at man lader faderen være så kan det sku da være pisse lige meget. Kan man ikke være lige så lykkelig som barn med en forælder ? Det er ikke barnets skyld at man ikke har været ansvarlig når man har haft sex. Det er da kun fedt at nogen er modne og ansvarlige nok til at tage ansvar. Jeg er en af dem som ikke vil tage abort om faderen vil barnet eller ej, MEN vil jeg ikke barnet og vil fadderen det, så får han det sku stadig.

Beklager. Bare min mening og raste lige over en kommentar til det indlæg, så måtte lige ud med det. Der er sikkert en del som IKKE er enige og det er fair nok, alle har hver vores meninger. Og her er min.

Jeg er en af dem der synes det valg var egoistisk. Den pågældende tråd omhandlede et par, der var gået fra hinanden, kondomet sprang og hun havde taget en fortrydelsespille der ikke virkede. Hun tvang det barn ind på ham, på trods af han netop havde taget sine forholdsregler. Det synes jeg var et meget egoistisk syn på det at have børn, bare at gå ud fra ta mor er mere end rigeligt, især i en tid hvor der er fokus på børn uden den ene forælder (eller ingen) og den rastløshed der kan følge når man ikke ved hvor man stammer fra. Det biologiske link kan være en livsnødvendighe for nogen at finde. Jeg forstår ikke hvorfor ts ville sætte liv i verden på de præmisser.

For som noget helt generelt, så kan de kvinder der vil have baby nu, vel ligeså godt købe sig frem til en donor, dyrke et one-night stand eller finde andre måder hvor de kunne blive befrugtede og ikke behøves sætte navn på en fader der har givet udtryk for hvad hans ønsker er?

I min verden er et foster ikke et barn før det er fuldt ud levedygtigt, måske det er derfor jeg har den holdning.

Anmeld

24. juni 2012

132319

Gigl skriver:

Må jeg spørge om der er en bestemt grund hertil? Har der været store komplikationer med den anden part? 
Spørger af nysgerrighed

Jeg valgte selv at få barn med den mand jeg havde været sammen med i 3 år, vi var lige gået fra hinanden og jeg var så ved et uheld blevet gravid. Han ville ikke.
Efter et par uger (hvor han sansynligvis havde vænnet sig til tanken) var han dog glad for beslutningen. Så jeg ville selv aldrig have gjort det anderledes. Jeg håber du aldrig jeg skal stå i situationen igen..  

Overhovedet ikke. Han accepterede det og i dag har vi faktisk et fint forhold og han ser af og til vores søn, selvom han har fået en anden far.

Det handler om at jeg handlede fuldstændig egoistisk og slet ikke tænkte på hans følelser omkring det. Som sagt ville jeg aldrig bytte min søn for noget og jeg er da sikker på at hans biofar den dag i dag, er taknemmelig for mit valg da det er tydeligt at han holder meget af ham men jeg bryder mig bare ikke om den måde at umyndiggøre en anden person.

Og ja, så kunne agumenterne om at en abort også er hårdt og uden at det skal lyde som om jeg ikke kender til prævention, så har jeg faktisk også taget det valg én gang (da jeg var ganske ung) og jeg syntes ikke det var hårdt.

Det er svært at forklare hvad der så fik mig til at vælge barnet anden gang men det føltes nok bare rigtigt at få det barn i situationen men som sagt ville jeg aldrig gøre det mod et andet menneske der ikke havde lyst til det. Dog bliver det forhåbentlig aldrig aktuelt igen

Anmeld

24. juni 2012

Mor til Ella

Aprilmor11 skriver:

Nej det er rigtig. Men ønsker faren ikke noget kontakt helt fra start er det selvfølgelig også fair at han IKKE skal betale børnepenge i nogen situationer. JEg har valgt at min søns far skal betale, men der ligger en anden bagrund i det, som jeg ikke vil uddybe herinde.

Og man jo godt angive hvem faren er uden at han har noget med ham at gøre. Min søns faar er angivet som far, men der er intet kontakt til ham. Ikke en gang på gaden når man ser ham, så det kan godt lade sig gøre at holde ham helt udenfor af den grund

Men mig bekendt kan far ikke undgå at betale??????

Anmeld

24. juni 2012

Talbutikken

Hvorfor er det egoistisk at mand, beder kvinde om at få en abort? Det er vel lige så egoistisk at kvinden få barnet hvis manden ikke ønsker det!

Der er jo ingen mand der kan fravælge et barn, det er kvinden kun der kan det i sidste ende og ja manden, han bliver så tvunget til at betale børnepenge til et barn han ikke ønskede i 18 år.

Hvor er det så lige fornuften og egoismen er ?

Og Nej et foster er ikke et barn, før det er levedygtigt.. Det går jo heller ikke ind og reder et barn Før det har rundet 24 uger, af selvsamme grund.

Anmeld

24. juni 2012

132319

Mor til Ella skriver:

Men mig bekendt kan far ikke undgå at betale??????

Sagtens! Der er ingen der siger at kvinden SKAL have de penge.

Anmeld

24. juni 2012

Talbutikken

132319 skriver:

Sagtens! Der er ingen der siger at kvinden SKAL have de penge.

Jeg er rimelig sikker på at man ikke kan fravælge at skulle betale børnepenge, For hvorfor er der så så mange der bliver døbt i retten til at være far ogf få en regning oven i hatten... Hvis man kunne fravælge ville emsige kvinder ikke kunne hive dem i retten.

Anmeld

24. juni 2012

DitteFisk

132319 skriver:

Overhovedet ikke. Han accepterede det og i dag har vi faktisk et fint forhold og han ser af og til vores søn, selvom han har fået en anden far.

Det handler om at jeg handlede fuldstændig egoistisk og slet ikke tænkte på hans følelser omkring det. Som sagt ville jeg aldrig bytte min søn for noget og jeg er da sikker på at hans biofar den dag i dag, er taknemmelig for mit valg da det er tydeligt at han holder meget af ham men jeg bryder mig bare ikke om den måde at umyndiggøre en anden person.

Og ja, så kunne agumenterne om at en abort også er hårdt og uden at det skal lyde som om jeg ikke kender til prævention, så har jeg faktisk også taget det valg én gang (da jeg var ganske ung) og jeg syntes ikke det var hårdt.

Det er svært at forklare hvad der så fik mig til at vælge barnet anden gang men det føltes nok bare rigtigt at få det barn i situationen men som sagt ville jeg aldrig gøre det mod et andet menneske der ikke havde lyst til det. Dog bliver det forhåbentlig aldrig aktuelt igen

Det kan jeg godt forstå. 
Og selvfølgelig er det ikke ønskværdigt at skulle tage et valg der involverer så meget af en anden person. 

Jeg havde selv en mistanke om at jeg måske var gravid, og jeg holdt det for mig selv (indtil jeg fik testet) for min tanke var, at jeg da så skulle have foretaget en abort. 
Men da det kom til stykket kunne jeg mærke hvor synderivende det ville have været for mig at skulle gennemgå en abort. Ikke fordi jeg ønskede at være sammen med manden igen. Og jeg tænkte meget over mandens liv, som jeg også stod til at ændre.. det VAR ikke noget let valg. Men jeg er ikke i tvivl om at det var det rigtige. Han var trods alt med til at lave babyen - selvom det ikke skulle være sådan. Jeg var jo ligeså overrasket. Men sex KAN nu engang føre til baby - prævention eller ej... det vidste vi begge. Sådan tænker jeg. 

Anmeld

24. juni 2012

132319

Talbutikken skriver:

Jeg er rimelig sikker på at man ikke kan fravælge at skulle betale børnepenge, For hvorfor er der så så mange der bliver døbt i retten til at være far ogf få en regning oven i hatten... Hvis man kunne fravælge ville emsige kvinder ikke kunne hive dem i retten.

Nej men kvinden kan sagtens fravælge at modtage dem.

Anmeld

24. juni 2012

Talbutikken

En anden ting er: Hvor mange kvinder ville være villige til at gennegå en uønsket graviditet, for at manden så kunne overtage barnet ved fødslen ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.