Abort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.266 visninger
96 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Aprilmor11

Ja, jeg er blevet inspireret lidt til at skrive denne tråd fra " faderen er forvirrende ". Der er meget om at man er egoistisk og jeg ved fandme ikke hvad, hvis man beholder barnet fordi at den ene part vil have det og ikke den anden. Jeg tænker bare at så længe at man lader faderen være så kan det sku da være pisse lige meget. Kan man ikke være lige så lykkelig som barn med en forælder ? Det er ikke barnets skyld at man ikke har været ansvarlig når man har haft sex. Det er da kun fedt at nogen er modne og ansvarlige nok til at tage ansvar. Jeg er en af dem som ikke vil tage abort om faderen vil barnet eller ej, MEN vil jeg ikke barnet og vil fadderen det, så får han det sku stadig.

Beklager. Bare min mening og raste lige over en kommentar til det indlæg, så måtte lige ud med det. Der er sikkert en del som IKKE er enige og det er fair nok, alle har hver vores meninger. Og her er min.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Mum33

Aprilmor11 skriver:

Ja, jeg er blevet inspireret lidt til at skrive denne tråd fra " faderen er forvirrende ". Der er meget om at man er egoistisk og jeg ved fandme ikke hvad, hvis man beholder barnet fordi at den ene part vil have det og ikke den anden. Jeg tænker bare at så længe at man lader faderen være så kan det sku da være pisse lige meget. Kan man ikke være lige så lykkelig som barn med en forælder ? Det er ikke barnets skyld at man ikke har været ansvarlig når man har haft sex. Det er da kun fedt at nogen er modne og ansvarlige nok til at tage ansvar. Jeg er en af dem som ikke vil tage abort om faderen vil barnet eller ej, MEN vil jeg ikke barnet og vil fadderen det, så får han det sku stadig.

Beklager. Bare min mening og raste lige over en kommentar til det indlæg, så måtte lige ud med det. Der er sikkert en del som IKKE er enige og det er fair nok, alle har hver vores meninger. Og her er min.

Jeg synes ikke det er egoistisk at få barnet i den omtalte situation. Jeg mener dog, at man bør lytte til hinandens ønsker og i fællesskab finde en løsning for begge parter. Specielt når der er tale om et barn der er lavet på baggrund af "et uheld" som et sprunget kondom.

At tage ansvar kan lige såvel være at vælge aborten, frem for barnet.

Jeg tror godt man kan være en god forældre, selvom man er alene om det, men derfor vil jeg altid være af den holdning, at en mor og en far er at foretrække.

Anmeld

24. juni 2012

Mor til Ella

Joh men loven siger nu engang at man skal angive hvem far er, og jeg synes jeg bare ofte at jeg hører pigerne gerne vil have børne pengene af far. Og så holder man ham jo ikke udenfor

Jeg synes det at få et barn som udgangspunkt skal være en fælles beslutning...

Man skal ikke trække en så stor ting ned over hovedet på folk....

Og selvfølgelig kan en være en god forældre

Anmeld

24. juni 2012

FruK

Jeg synes det er klart mere egoistisk af faren at bede mor om at få en abort, fordi han ikke føler sig klar. Fair nok at han ikke vil deltage. Men det er altså et barn vi snakker om - det synes jeg ikke man kan vælge fra på den måde, når moren gerne vil det.

Jeg er selv "et uheld" og min far ønskede ikke børn på det tidspunkt. Font nok, men jeg er nu glad for at min mor ikke valgte mig fra af den grund. Selvfølgelig ønsker de fleste sug en mor og en far som begge vil dem, men man kan nu godt leve fint med kun den ene - og ikke føle sig uønsket af den grund!

Anmeld

24. juni 2012

Aprilmor11

E. B. skriver:

Jeg synes ikke det er egoistisk at få barnet i den omtalte situation. Jeg mener dog, at man bør lytte til hinandens ønsker og i fællesskab finde en løsning for begge parter. Specielt når der er tale om et barn der er lavet på baggrund af "et uheld" som et sprunget kondom.

At tage ansvar kan lige såvel være at vælge aborten, frem for barnet.

Jeg tror godt man kan være en god forældre, selvom man er alene om det, men derfor vil jeg altid være af den holdning, at en mor og en far er at foretrække.

Men i de fleste situationer får man jo en kæreste igen, som så træder ind og giver barnet en fadderrolle. Og hvis ikke, så er der nok en god kammerat, en far eller en bror som kan går ind og gøre de ting med barnet som en far måske vil have gjort. Jeg tror at de fleste hvis de havde valget mellem at komme til verdenen eller aldrig vokse i mors mave og blive født, så tror jeg de fleste vil vælge at komme til verdenen. Og nogen kan bare aldrig komme til enighed om det skal være abort eller ej. Hvad gøre man så ? Det er unfair overfor manden at han ikke har meget at sige når det er os kvinder som har barnet i maven, men det er også os som skal gå igennem aborten og skal leve med det resten af vores liv. Og det kan være hårdt, hvis man virkelig gerne vil have det her barn. Men det er jo heller ikke fair hvis vi ikke vil have barnet og manden vil at vi så vælger at få en abort. Man kan jo ikke bare smide fosteret i maven på fadderen.

Anmeld

24. juni 2012

132319

Ansvar i en sådan situation kan også være at få en abort.

Jeg har selv sat et barn til verden mod faderens vilje og selvom jeg selvfølgelig aldrig ville bytte mit barn for noget i verden så vil jeg ALDRIG nogensinde træffe et så alvorligt valg mod en anden persons vilje igen.

Anmeld

24. juni 2012

Aprilmor11

FruK skriver:

Jeg synes det er klart mere egoistisk af faren at bede mor om at få en abort, fordi han ikke føler sig klar. Fair nok at han ikke vil deltage. Men det er altså et barn vi snakker om - det synes jeg ikke man kan vælge fra på den måde, når moren gerne vil det.

Jeg er selv "et uheld" og min far ønskede ikke børn på det tidspunkt. Font nok, men jeg er nu glad for at min mor ikke valgte mig fra af den grund. Selvfølgelig ønsker de fleste sug en mor og en far som begge vil dem, men man kan nu godt leve fint med kun den ene - og ikke føle sig uønsket af den grund!

Helt sikkert.

Nu vil jeg ikke bruge ordet " uheld " Men jeg er heller ikke planlagt, og min far gider heller ikke mmig. Jeg har det rigtig godt og har altid haft det godt med min mor kun. Har nu en stedfar som har været sammen med min mor i 14 år, med det er kun 7 år siden jeg er begyndt at acceptere ham, så han har aldrig været far i den forstand for mig. Men en træls mand som skulle ud af vores liv. Men i dag er han en fantastisk mand, som jeg kommer til, hvis der er noget jeg ikke kan snakke med min mor om. Men kalder ham ikke far. Og jeg har ikke taget skade af ikke at have en far. Tvertimod.

Anmeld

24. juni 2012

Aprilmor11

Mor til Ella skriver:

Joh men loven siger nu engang at man skal angive hvem far er, og jeg synes jeg bare ofte at jeg hører pigerne gerne vil have børne pengene af far. Og så holder man ham jo ikke udenfor

Jeg synes det at få et barn som udgangspunkt skal være en fælles beslutning...

Man skal ikke trække en så stor ting ned over hovedet på folk....

Og selvfølgelig kan en være en god forældre

Nej det er rigtig. Men ønsker faren ikke noget kontakt helt fra start er det selvfølgelig også fair at han IKKE skal betale børnepenge i nogen situationer. JEg har valgt at min søns far skal betale, men der ligger en anden bagrund i det, som jeg ikke vil uddybe herinde.

Og man jo godt angive hvem faren er uden at han har noget med ham at gøre. Min søns faar er angivet som far, men der er intet kontakt til ham. Ikke en gang på gaden når man ser ham, så det kan godt lade sig gøre at holde ham helt udenfor af den grund

Anmeld

24. juni 2012

Aprilmor11

132319 skriver:

Ansvar i en sådan situation kan også være at få en abort.

Jeg har selv sat et barn til verden mod faderens vilje og selvom jeg selvfølgelig aldrig ville bytte mit barn for noget i verden så vil jeg ALDRIG nogensinde træffe et så alvorligt valg mod en anden persons vilje igen.

Ja, men hvis man gerne vil det her barn og ved at man er klar til det, så er det ikke at tage ansvar ved at få en abort.

Jeg har selv sat min søn til verdenen mod hans vilje og vil også gøre det igen, hvis jeg står i situationen som jeg gjorde før. Hvis jeg vel at mærke har overskud til det her barn.

Anmeld

24. juni 2012

132319

Aprilmor11 skriver:

Ja, men hvis man gerne vil det her barn og ved at man er klar til det, så er det ikke at tage ansvar ved at få en abort.

Jeg har selv sat min søn til verdenen mod hans vilje og vil også gøre det igen, hvis jeg står i situationen som jeg gjorde før. Hvis jeg vel at mærke har overskud til det her barn.

Tjo, det synes jeg nu det er. Ansvar for et andet menneske.

Vi bliver bare ikke enige her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.