4xGreve skriver:
På en eller anden måde er det rigtig rart at høre at andre har oplevet noget af det samme og frygten så jeg ved jeg ikke er alene men så igen dette er bestemt ikke noget jeg ønsker for nogen er så ked af du også har skulle gennemleve dette mareridt...
Jeg overvejer også selvforsvar og kickboksning, for sådan som det er lige nu er jeg bare lille og slap og vil intet kunne gøre og jeg vil tabe enhver kamp! Men grimt sagt så tager jeg gerne imod bare det ikke rammer min mand og børn!
Men tænkte igår jeg vil gerne kunne forsvar mig selv i sådan en grad at de tænker hold da op, den her kamp kan jeg ikke vinde, jeg tror bare jeg lader hende være i fred...
Fik du personlig træner eller hvordan? Og hvordan finder jeg sådan nogle steder med selvforsvar, boksning eller kickboksning?
Jeg vælger at se styrken i mine oplevelser. Mennesker som os der har levet i alarmberedskab og som kan finde ud af at komme tilbage til normalen, har en bedre håndtering af stress, vi er dem der klarer os bedst i katastrofeagtige tilstande. Vi ender med at være empatiske mennesker der forstår nødvendigheden i at give andre plads, rum, tid. Det skal du også se styrken i. Ikke at vores oplevelser bliver retfærdiggjort af det, men min vrede og mit had har bragt mig langt. Jeg er brudt ud af en social cirkel som meget få af mine tilbageværende veninder fra selvhjælpsgruppen kunne. Jeg er stolt af det menneske jeg er endt op med, det har kostet blod, sved og tårer. Men sejren er og vil altid være min, fordi jeg fortsætter på trods.
Jeg gik ned i mit lokale fitnesscenter, fandt mig en sød pige og fortalte hende at jeg havde en pædofil far som jeg skulle beskytte mig selv imod. Da vi flyttede tværs over landet pga min graviditet, ringede hun til mit nye lokale center og fandt en ny sød pige. Hun ved hvad det er der foregår, hun kender til gamle skader og hun hjælper mig ind på de rette hold. I starten var det meget fokuseret træning, han holdte udenfor hver eneste dag i sin lånte bil, så det skulle være nu. Siden blev det til hold-træning og efter min graviditet havde jeg først 3 måneder hvor jeg intet måtte (pks) og efter det havde jeg 6 måneder med personlig træner. Idag vedligeholder jeg det med holdtræning og hende den søde nede fra centeret giver mig tips og tricks til hjemmetræning.
Jeg har primært fokuseret på at få min muskelmasse stor, uden at jeg ser pumpet ud. Det gør jeg via pilates, boksetræning (for at lære teknikken, ikke træne musklerne) jeg tog 3 weekendkurser med selvforsvar (det kan googles for dit område) og så løber jeg for at tømme hovedet. Det kan kun anbefales, det at vide du kan klare dig selv, gør noget ved dit hovede. Jeg er på ingen måde en lille pige han kan true mere, guds nåde og trøst til ham hvis han rører min søn..