Anonym skriver:
Hej! 
Jeg står i den situation, at jeg er blevet gravid med min nuværende ekskæreste. Vi slog op for fire uger siden efter at have været sammen i knap to år, men vi har stadig daglig kontakt. Mit problem med denne fyr er, at han ikke ønsker vores fælles barn, hvilket jeg gør. Jeg ved, at det i sidste ende er min beslutning, om jeg skal have abort eller ej(det skal jeg IKKE!), men alligevel syntes jeg da, at det er trist at han ser sådan på vores situation. Jeg syntes efterhånden, at det er blevet en anelse irriterende, at han nærmest tigger mig om det - og, jeg kan da godt forstå ham! Jeg kan godt forstå, at det ikke er verdens fedeste situation, at skulle blive far som 20-årig med sin ekskæreste! Men sket er sket, og vi kan jo ikke skrue tiden tilbage...
Men hvad pokker stiller jeg op med det(og igen, abort er ikke en mulighed)? Er der nogen, som har erfaring med det her?
Jeg håber et eller andet sted, at han bliver mere moden, og tager ansvar for det her, da det jo vil være skønnest for barnet at have både dets mor og far. Et sted håber jeg da også, at vi i løbet af graviditeten finder sammen igen, men, ja, hvem ved... 
Hmm... Først vil jeg sige at de skrækscenarier der er stillet op med barnets lave selvværd osv skal du springe op og falde ned på... mere vil jeg ikke sige om den sag...
MEN! Eftersom din x er 20 år tænker jeg at du også må være i den aldersklasse et sted. Har du husket at gennemtænke DIN situation som alenemor? Hvad med uddannelse, har du det?
Selvom du føler at du er klar over at mor-jobbet er det hårdeste (og bedste) job du nogensinde kommer til at få, så gang din forestilling om hvor hårdt det er med 10....
Jeg selv var 26 da jeg fik min, og er kontrolfreak ud over alle grænser - synes derfor jeg havde sat mig ind i alt og var godt forberedt... Var jeg også, men det er MEGET hårdere end jeg kunne forestille mig.
Jeg er lykkelig for at have fået min ungdom - og tror personligt ikke på at man får sin ungdom igen når ungerne flyver fra reden...
Nå, bottom line... Find ud af hvorfor du ønsker dette barn og om du kan klare det - har du et godt nætværk? Det er næsten uundværligt som alene-mor... Og tag så din beslutning. For ja, i sidste ende er det DIN beslutning.