Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Rsa

Er donor også med A rhesus negativ, har vel en 13 donationer bag mig  og synes absolut man skal tage stilling, da det langt fra er alle der er donere og derfor, når der - som med min blodtype - er 7% af dk's befolkning, er deT nok kun halvdelen,hvis ikke mindre, der er i donorregistret.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Lise skriver:

Næh...

Jeg er en af dem med de dumme undskyldninger. Jeg er egentlig ikke bange for nåle, men jeg kan simpelthen slet ikke holde tanken ud om bloddonation  

Fik tilbuddet - og blev kraftigt opfordret til at tage imod det - om blod efter min første fødsel da jeg mistede et par liter pga nogle komplikationer. Men af samme grund som ovenfor, sagde jeg nej tak... jeg magtede bare slet ikke tanken om det. Så ville jeg hellere være svimmel og træt

Du har i det mindste taget stilling. Men det er nemt, tager max 1/2 time og du skal kun lige op på Hvidovre Hospital.

Anmeld

11. juni 2012

TrineMine86

MoarHvidovre skriver:

Ja, det tager nemlig ikke lang tid og man er med til, at gøre en forskel.

Det vigtigste er, at man har taget stilling - også som organdonor.

ja det er det nemlig - jeg er også organgdonor og de må tage hvad de kan bruge (håber dog aldrig ar det bliver nødvendigt )

Anmeld

11. juni 2012

Tulle28

Silas&Mille skriver:

hehe... jeg er heller ikke vildt glad for nåle. Men jeg siger bare at de skal lade være med at vise mig den og så kigger jeg samtidig den anden vej, så går det helt fint

He he ja samme her:-) Og synes faktisk det gør mere ondt at få taget en blodprøve (hvor jeg HELLER ikke ser nålen:-))

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Tina&Martin skriver:

Jeps... men er en meget dårlig bloddonor
Gav blod sidste gang i 2009 lige inden jeg testede positiv, og for nylig indkaldte de mig igen men er gravid igen, så der kommer til at gå yderligere noget tid

Der har også været et par år, hvor jeg ikke har givet pga. to gravidieter tæt på hinanden og så skulle man også lige over de var helt små.

Du skal nok komme igen når I har fået nr. 2 og der er gået lidt tid.

Anmeld

11. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ville gerne, men må ik da jeg er i blodtrygs behandling! Vh stine

Anmeld

11. juni 2012

-Sigrid-

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

Jeg meldte mig til igår, men der skal gå 9 måneder fra fødsel og man skal være stoppet med at amme før man må blive det, men så skal jeg også være det
Min mand er det  

Anmeld

11. juni 2012

2babygirls

MoarHvidovre skriver:

Der har også været et par år, hvor jeg ikke har givet pga. to gravidieter tæt på hinanden og så skulle man også lige over de var helt små.

Du skal nok komme igen når I har fået nr. 2 og der er gået lidt tid.

Ja.. skal også have taget mig sammen og fået det flyttet fra randers til århus.
Men det skal nok komme, satser på at fråde alt deres chokolade hver gang jeg lider i stilhed

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

SaNiNa skriver:

Nope det er jeg ikke.

Bliver så dårlig når jeg bliver stukket. og er vildt bange for nåle

Jeg er heller ikke særlig begejsret for nåle og kigger slet ikke når de stikker eller når blodet løber. Men da min mor som hader nåle blev det satte jeg mig for, at det skulle jeg også.

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Silas&Mille skriver:

Jeg var i hvert fald inden vi flyttede til Sverige, men har ikke fået meldt mig til igen nu hvor vi er hjemme i DK igen. Skulle så også lige have overstået en graviditet såååå...

Men har tænkt på at jeg skulle have meldt mig til igen. Jeg er en af de heldige der kan give 1-2 gange mere om året end normalt, da jeg har en rimelig høj blodprocent (det var i hvert fald hvad jeg fik af vide anden gang jeg var ude og få tappet blod for 4-5 år siden )

Så er det bare med, at du får tilmeldt dig igen og er med til, at gøre en forskel.

Det er så nemt i denne digitale verden www.givblod.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.