Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

SaNiNa

Nope det er jeg ikke.

Bliver så dårlig når jeg bliver stukket. og er vildt bange for nåle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
K&S skriver:

Jeg er reelt bloddonor, men har kun nået at donere 3 gange blod - efterfølgende har jeg haft karantæne pga. vacciner, udenlandsrejser og medicin  men når jeg må igen, er jeg helt sikkert klar

Det lyder bare godt.

Jeg har også været i kantæne pga. to graviditeter, tatovering mv., men er i gang igen.

Anmeld

11. juni 2012

Silas&Mille

Jeg var i hvert fald inden vi flyttede til Sverige, men har ikke fået meldt mig til igen nu hvor vi er hjemme i DK igen. Skulle så også lige have overstået en graviditet såååå...

Men har tænkt på at jeg skulle have meldt mig til igen. Jeg er en af de heldige der kan give 1-2 gange mere om året end normalt, da jeg har en rimelig høj blodprocent (det var i hvert fald hvad jeg fik af vide anden gang jeg var ude og få tappet blod for 4-5 år siden )

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

UnderCover34 skriver:

Jeg har været donor fra jeg var 18 og nogle år frem men må desværre ikke give blod mere pga noget medicin jeg tager fast.

Jeg nåede at give 16-17 gange og SAVNER at give blod, jeg havde det simpelthen SÅ godt efterfølgende

Wow - det var flot

Ja, man har det rigtig godt bagefter - føler man har været med til, at gøre en forskel.

Anmeld

11. juni 2012

K&S

MoarHvidovre skriver:

Det lyder bare godt.

Jeg har også været i kantæne pga. to graviditeter, tatovering mv., men er i gang igen.

Men jeg fik overtalt manden til at donere, mens jeg stadig selv kunne - og han er nu også akut donor

Anmeld

11. juni 2012

Tanjadamgaard

MoarHvidovre skriver:

Flot - jeg har også taget stilling til organdonor og synes, at det var noget som alle burde tage stilling til.

Ja, kan kun give dig ret  - Men det kan være dit indlæg, er med til at oplyse omkring emnet og folk så vælger at tage stilling 

Anmeld

11. juni 2012

Silas&Mille

Tulle28 skriver:

Jeg er bloddonor, når jeg altså ikke lige er gravid:-) Synes det er ens pligt, hvis man ikke fejler noget - har til dato ikke set nålen de stikker ind, for kan ikke lide nåle, så den med at man er bange for nåle køber jeg ikke! Det er verdens dårligste undskyldning i mine øjne (den har jeg nemlig mødt såååååå mange der bruger).

hehe... jeg er heller ikke vildt glad for nåle. Men jeg siger bare at de skal lade være med at vise mig den og så kigger jeg samtidig den anden vej, så går det helt fint

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

TrineMine86 skriver:

Jeg VILLE SÅ GERNE være bloddonor - synes det er så super vigtigt at hjælpe andre folk på den måde og så er det oveno købet meget sundt og gavnligt for ens egen krop  jeg ser jo igennem mit arbejde (sygeplejerske) hvor mange mennesker det gavner og redder hver eneste dag.

MEN.. har desværre en bløder sygdom, som gør at de ikke kan bruge mit blod, desværre..

men vil da klart opfordre andre til at blive bloddoner, det tager kun en ½ time et par gange om året

Ja, det tager nemlig ikke lang tid og man er med til, at gøre en forskel.

Det vigtigste er, at man har taget stilling - også som organdonor.

Anmeld

11. juni 2012

FrkZier

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

jeg ville rigtig gerne.. det ville jeg virkelig.. men kan ikke - har SÅ forfærdeligt meget nålefobi!

Anmeld

11. juni 2012

JulieE

MoarHvidovre skriver:

Flot - så er der kun 3 tilbage og du får en nål

Ja... Det synes jeg er ret fedt!!! Mine forældre har også være blodonere og nåede vist nok over 30 gange hver, inden de måtte stoppe pga diverse sygdomme. Håber at kunne følge deres eksempel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.