Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

TrineMine86

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

Jeg VILLE SÅ GERNE være bloddonor - synes det er så super vigtigt at hjælpe andre folk på den måde og så er det oveno købet meget sundt og gavnligt for ens egen krop  jeg ser jo igennem mit arbejde (sygeplejerske) hvor mange mennesker det gavner og redder hver eneste dag.

MEN.. har desværre en bløder sygdom, som gør at de ikke kan bruge mit blod, desværre..

men vil da klart opfordre andre til at blive bloddoner, det tager kun en ½ time et par gange om året

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
christina92 skriver:

Jeg ville gerne være bloddoner med kan ikke pga. det medicin jeg får mod mine allergier  

Ja, så er det ikke nemt, at blive det

Anmeld

11. juni 2012

Laulund87

MoarHvidovre skriver:

Øv, at du har lav blodprocent - har du altid det?

Ja den er altid ret lav og så dykker den helt indimellem. På trods af at jeg tager jern.

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Tanjadamgaard skriver:

Ja, jeg er både blod- og organdonor  

Flot - jeg har også taget stilling til organdonor og synes, at det var noget som alle burde tage stilling til.

Anmeld

11. juni 2012

Lise

Næh...

Jeg er en af dem med de dumme undskyldninger. Jeg er egentlig ikke bange for nåle, men jeg kan simpelthen slet ikke holde tanken ud om bloddonation  

Fik tilbuddet - og blev kraftigt opfordret til at tage imod det - om blod efter min første fødsel da jeg mistede et par liter pga nogle komplikationer. Men af samme grund som ovenfor, sagde jeg nej tak... jeg magtede bare slet ikke tanken om det. Så ville jeg hellere være svimmel og træt

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

MorDk skriver:

Jeg er ikke bloddonor. Ikke fordi jeg ikke vil og heller ikke fordi jeg ikke kan tage mig sammen. Har taget stilling... men er ikke donor.

Jeg har taget stilling ift. mange andre ting. fx. organdonor.

Det vigtigste er også bare, at man har taget stilling og man kan have mange grunde til, at vælge som man gør.

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

AnneBJ skriver:

Ja, jeg er bloddonor, dog pt. i karantæne.

Det har jeg også været pga. jeg fik lavet en tatovering og bagefter fik jeg en omgang medicin pga. halsbetændelse.

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Baagøe skriver:

Jeg har været bloddonor siden jeg var 18 år, men må ikke længere donere pga. konstateret migræne. Jeg har ellers en sjælden blodtype, så det er lidt ærgerligt 

Øv, men heldgivis har du nået at være med til, at gøre en forskel.

Jeg er A RhD Neg som kun 7% har.

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

JulieE skriver:

Jeg er bloddonor  "Indsatte" min 7. portion i Hvidovre blodbank lige før kristi himmelfarts ferien 

Flot - så er der kun 3 tilbage og du får en nål

Anmeld

11. juni 2012

2babygirls

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

Jeps... men er en meget dårlig bloddonor
Gav blod sidste gang i 2009 lige inden jeg testede positiv, og for nylig indkaldte de mig igen men er gravid igen, så der kommer til at gå yderligere noget tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.