Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Nolle

Jeg tør ikke  
synes også det er underliget at tænke på.

Men, på den anden side ville jeg grene. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Chris86

MoarHvidovre skriver:

I hvidovre Blodbank har de åbent fra kl. 7.40 til 18.20, så mon ikke at man kan finde et tidspunkt som passer en. Den mobileblodbank kører også ud til større virksomheder.

Sådan er åbningstiderne kun her en enkelt dag omugen, resten er vist omkring kl 13-14 stykker...Men finder nu nok ud af det, hvis det er...

Anmeld

12. juni 2012

Frk.S

Ja jeg er bloddonor - og har nok snart været det i 10 år.

Jeg har dog været i karantæne et par gange i forbindelse med udlandsrejser og så sidst nu her i forbindelse med graviditet og amning. Så det er indtil videre "kun" blevet til 15 portioner.
Men nu ammer jeg kun et par gange om dagen, og det varer ikke længe inden jeg stopper helt, så jeg skal nok snart have afleveret min 16. portion.

Jeg er desuden også registreret som knoglemarvs- og organdonor.

Anmeld

12. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Frk.S skriver:

Ja jeg er bloddonor - og har nok snart været det i 10 år.

Jeg har dog været i karantæne et par gange i forbindelse med udlandsrejser og så sidst nu her i forbindelse med graviditet og amning. Så det er indtil videre "kun" blevet til 15 portioner.
Men nu ammer jeg kun et par gange om dagen, og det varer ikke længe inden jeg stopper helt, så jeg skal nok snart have afleveret min 16. portion.

Jeg er desuden også registreret som knoglemarvs- og organdonor.

Det er bare super flot

Jeg har også været i kartæne pga. 2 graviditeter, 2 operationer og en tatovering - men nu er jeg på den igen.

Jeg overvejer kraftigt, at melde mig som knoglemarvsdonor.

Anmeld

12. juni 2012

MissTas

MoarHvidovre skriver:

Det var jeg også før i tiden er - A Reg Neg som 7% af Dks befolkning har den. Så blev jeg hentet med taxa på f.eks. mit arbejde.

Jeg synes dog efter, at jeg har fået børn at det er rart, at vide hvornår jeg skal.

ja, det kan jeg godt forstå.. men tænk hvis man ku redde et liv ved det.. sådan ser jeg også på det bare rart at kunne hjælpe andre.. ville man også selv være taknemmelig for hvis det var en selv der stod i en dårlig situation

Anmeld

12. juni 2012

Savannah

Jeg er ikke, fordi jeg tager medicin hver dag. Men når jeg er trappet ud, vil jeg gerne

Har dog taget stilling til organdonation - og donere selvfølgelig. Noget for noget, altså!!!

Anmeld

12. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
MissTas skriver:

ja, det kan jeg godt forstå.. men tænk hvis man ku redde et liv ved det.. sådan ser jeg også på det bare rart at kunne hjælpe andre.. ville man også selv være taknemmelig for hvis det var en selv der stod i en dårlig situation

Helt sikkert og gjorde det gerne også, hvis det var muligt. Men gør min "borgerpligt" ved, at tage op i blodbanken og levere min 1/2 l i stedet for

Anmeld

12. juni 2012

Pige2009

MoarHvidovre skriver:

Ja, det er rart, at være med til, at gøre en forskel.

Jeg har også informeret min familie omkring organdonor og håber, at de respektere det (ved jo ikke hvordan man reagere i sådan en situation). Man kan som pårørende sige nej selvom man har skrevet under på, at man gerne vil være organdonor. Det forstår jeg ikke!

Helt enig! Så er der jo ingen ræson i at underskrive inden ens død 

Anmeld

12. juni 2012

ønskebørn74

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

nej de kan ikke bruge mit medicin pumpede blod..

Anmeld

12. juni 2012

Munder

Jeg var bloddoner indtil jeg fik Andrea. Efter fødslen var der mange komplikationer, og jeg fik selv blod. Derfor kom jeg i karantæne, og er ikke kommet igang igen - hmmm, måske det var på tide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.