Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
KM78 skriver:

Jeg fandt et brochure ude ved blodbanken (Skejby) om rygmarvsdonationen, tilmeldte mig, fik et brev om indkaldelse til en nærmere undersøgelse, fik taget blod og afl lidt rygmarv (fik bedøvelse, mærkede ikke noget, men det gjorde lidt ondt bagefter) og så var jeg sat i deres register.

Mon ikke man kan spørge derude på jeres blodbanker/hospitaler?

Jeg fik tappet blod i mandags. Jeg har ikke haft tænkt over før med rygmarv. Det er kun kommet op i forbindelse med, at jeg har lavet denne tråd.

Jeg må ringe op og tale med dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

MoarHvidovre

BigBabyDream skriver:

Ja du har helt ret! Det er super vigtigt at hjælpe når man er frisk og når man kan! Man kunne jo selv komme i den situation at man fik brug for det

Det er nemlig rigtigt. Man skal vende den om og tænke at det kunne være en selv der havde behov for blod, et organ mv.

Anmeld

13. juni 2012

Lykke:)

MoarHvidovre skriver:

Det er nemlig rigtigt. Man skal vende den om og tænke at det kunne være en selv der havde behov for blod, et organ mv.

Jeg er helt enig!
Og derfor er jeg bloddoner! For jeg ved, at hvis jeg kommer i den kedelige situation, har jeg HÅRDT brug for en doner!

Anmeld

13. juni 2012

nilletøz

Jep jeg er bloddonor, når jeg altså ikke er gravid..

Det var i sin tid min kæreste der loggede mig til det, og har bestemt tænkt mig at forsætte når jeg har født..

Kan ikke huske hvor mange gange jeg er blevet tappet, men over 10 gange er det blevet til..

Anmeld

13. juni 2012

MoarHvidovre

nilletøz skriver:

Jep jeg er bloddonor, når jeg altså ikke er gravid..

Det var i sin tid min kæreste der loggede mig til det, og har bestemt tænkt mig at forsætte når jeg har født..

Kan ikke huske hvor mange gange jeg er blevet tappet, men over 10 gange er det blevet til..

Så har du også fået din første nål

Anmeld

13. juni 2012

nilletøz

MoarHvidovre skriver:

Så har du også fået din første nål

Ja det har jeg 

mig og kæresten har en fælles ven som også er bloddonor, han er blevet tappet over 100 gang..  så vildt! han bliv også kontaktet når det var akut..

Anmeld

13. juni 2012

MoarHvidovre

nilletøz skriver:

Ja det har jeg 

mig og kæresten har en fælles ven som også er bloddonor, han er blevet tappet over 100 gang..  så vildt! han bliv også kontaktet når det var akut..

WOW - det var godt nok mange gange - flot

Anmeld

13. juni 2012

Darling<3

Er ikke bloddonor, nej..

Anmeld

13. juni 2012

klmf

MoarHvidovre skriver:

Ej, det må ikke have været sjovt når de prøvede, at prøvede, at stikke dig

Det går nok, var nok mest frustrerende for den stakkels sygeplejerske, der tilsidst havde røde pletter af bar arrigskab Det går måske lidt ud over den faglige stolthed, når patienten også er sygeplejerske

Anmeld

13. juni 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

Ja, jeg har været donor i nogle år efterhånden. Har dog en pause nu, hvor jeg ammer. Jeg ammer en del, og derfor ikke lige synes min krop skal udsættes for den belastning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.