Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

modesty

Jeg ville egentlig gerne, men har ikke taget mig sammen, så har stemt på mulighed 4. Er til gengæld organdonor (men det bliver forhåbentlig ikke aktuelt ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
modesty skriver:

Jeg ville egentlig gerne, men har ikke taget mig sammen, så har stemt på mulighed 4. Er til gengæld organdonor (men det bliver forhåbentlig ikke aktuelt ;-)

Det er meget nemt, at tilmelde sig som bloddonor www.givblod.dk - så kun et par klik væk.

Nej, jeg håber heller ikke, at der bliver behov for organdonor - men hvis det tragiske skulle ske, så har man taget stilling.

Anmeld

13. juni 2012

Lykke:)

Jeg er bloddoner! Jeg har AB Rhesus negativ, og der er virkelig mangel på den blodtype i blodbankerne!

Anmeld

13. juni 2012

KM78

Jeg har været bloddonor og var det fra jeg var 18 år til jeg var 28 år, med nogle pauser (karantæne hedder det vist helt korrekt) indenimellem da jeg blev tatoveret.

Så er tiden bare løbet fra mig efter jeg blev mor, men ja, dårlig undskyldning. Må tage mig sammen til at gøre det, især når jeg har blodtype AB.

Jeg har taget stilling til organdonation (take it all!)

Jeg har også været rygmarvsdonor eller rettere meldt mig som reygmarvsdonor, men er aldrig blevet brugt som sådan.

Anmeld

13. juni 2012

MoarHvidovre

BigBabyDream skriver:

Jeg er bloddoner! Jeg har AB Rhesus negativ, og der er virkelig mangel på den blodtype i blodbankerne!

Jeg er A Res Neg som kun 7% har.

Der er ikke mange som har AB (1%) og derfor er det bare super vigtigt, at man selv gør noget

Anmeld

13. juni 2012

HeXeri

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

Nej, jeg er ikke bloddoner. Jeg er sindssygt bange for nåle, har prøvet et par gange, men kan ikke få mig selv ind gennem dørene.
Så jeg har lavet et kompromis og meldt hele min krop til organdonation, fortalt min familie at det er sådan det skal være. Det synes jeg var en helt okay aftale

Anmeld

13. juni 2012

MoarHvidovre

KM78 skriver:

Jeg har været bloddonor og var det fra jeg var 18 år til jeg var 28 år, med nogle pauser (karantæne hedder det vist helt korrekt) indenimellem da jeg blev tatoveret.

Så er tiden bare løbet fra mig efter jeg blev mor, men ja, dårlig undskyldning. Må tage mig sammen til at gøre det, især når jeg har blodtype AB.

Jeg har taget stilling til organdonation (take it all!)

Jeg har også været rygmarvsdonor eller rettere meldt mig som reygmarvsdonor, men er aldrig blevet brugt som sådan.

Der er kun 1% der har AB, så afsted med dig. Du er kun få klik væk www.givblod.dk

Jeg overvejer også meget, at blive rygmarvsdonor. Hvordan foregår det?

Anmeld

13. juni 2012

MoarHvidovre

HeXeri skriver:

Nej, jeg er ikke bloddoner. Jeg er sindssygt bange for nåle, har prøvet et par gange, men kan ikke få mig selv ind gennem dørene.
Så jeg har lavet et kompromis og meldt hele min krop til organdonation, fortalt min familie at det er sådan det skal være. Det synes jeg var en helt okay aftale

Det er da bare en super fin aftale

Anmeld

13. juni 2012

KM78

MoarHvidovre skriver:

Der er kun 1% der har AB, så afsted med dig. Du er kun få klik væk www.givblod.dk

Jeg overvejer også meget, at blive rygmarvsdonor. Hvordan foregår det?

Jeg fandt et brochure ude ved blodbanken (Skejby) om rygmarvsdonationen, tilmeldte mig, fik et brev om indkaldelse til en nærmere undersøgelse, fik taget blod og afl lidt rygmarv (fik bedøvelse, mærkede ikke noget, men det gjorde lidt ondt bagefter) og så var jeg sat i deres register.

Mon ikke man kan spørge derude på jeres blodbanker/hospitaler?

Anmeld

13. juni 2012

Lykke:)

MoarHvidovre skriver:

Jeg er A Res Neg som kun 7% har.

Der er ikke mange som har AB (1%) og derfor er det bare super vigtigt, at man selv gør noget

Ja du har helt ret! Det er super vigtigt at hjælpe når man er frisk og når man kan! Man kunne jo selv komme i den situation at man fik brug for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.