Skal vi betale medier licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

Plysbjørnen

Dinna88 skriver:

hvorfor er det en selvfølge?

For det siger loven...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

FruStolpe

Dinna88 skriver:

Mange tak - folk kan nemt have snuderne for langt fremme, uden at det er berettiget 

Det er ikke at ha nogen snuder fremme. Hvorfor ikke bare melde klart ud at du sidder på naboens net eller hvad du nu gør. Så ville ingen jo undre sig over spørgsmålet?

Det virker bare noget underligt at du intet net har, men at du er meget aktiv med indlæg herinde. Så selvfølgelig vil spørgsmålet jo komme

Anmeld

8. juni 2012

Dinna88

ESV skriver:

Ok. :-)
Men som nogen af de andre skriver så et muligheden for at se tv nok og da dr feks ikke er betalingskanal ville i feks kunne se den på jeres tv. Retfærdigt eller j er det desværre bare sådan det er. Jeg betaler gladeligt min licens for jeg ÆÆÆÆÆÆLSKER mit tv og kunne ikke passe min skole uden adgang til internettet..

Jeg elsker mit liv uden tv, og net er der at finde mange steder - biblio har 8 timers gratis net om dagen 

Anmeld

8. juni 2012

Loa

Laulund87 skriver:

Rolig rolig pas på blodtrykket

Nu er jeg hendes søster og det kunne jo være hun eksempelvis var hjemme hos mig når hun vil på nettet ikke? Så pas på med at tro alt muligt, det klæder ikke

Ja ja og det siger du kun fordi du er hendes søster. Nu har hun jo selv inddirekte sagt man jo har rig mulighed for at låne af andre.....

Anmeld

8. juni 2012

Plysbjørnen

Dinna88 skriver:

Øh, hvad? Hvordan ved du det? 

Det kan 99% af alle telefoner i dagens danmark... Så med mindre du har en telefon fra dengang "Ruder konge var knægt" så kan det...

Men loven er sådan skruet sammen at ejer du et fjernsyn, computer eller en mobiltelefon så skal man betale licens eller ej...

Anmeld

8. juni 2012

Loa

FruStolpe skriver:

Perfekt. Nu gider jeg heller ikke være med til at betale til folks kontanthjælp mere. Jeg er jo fuldtids ansat.

Men fordi jeg har MULIGHED for at ende på kontanthjælp skal jeg jo stadig være med til at spytte i kassen ikk ??Eller hvad??

Syntes man skal betale de ting loven siger uanset om man syntes det er fair eller ej......

Anmeld

8. juni 2012

Dinna88

FruStolpe skriver:

Det er ikke at ha nogen snuder fremme. Hvorfor ikke bare melde klart ud at du sidder på naboens net eller hvad du nu gør. Så ville ingen jo undre sig over spørgsmålet?

Det virker bare noget underligt at du intet net har, men at du er meget aktiv med indlæg herinde. Så selvfølgelig vil spørgsmålet jo komme

Jeg synes du er D Y B T uretfærdig. Herinde må man ikke stille spg. til anonymitet eller anklage folk for at være falske f.eks. Men ud fra hvad JEG laver på denne side, så beskylder du mig  for at bruge andres net - og snyde på den måde? Jaja, okay - du er sørme flink. Du er ikke muligt at man i Dagens Danmark kan leve uden net og tv?? 

Som jeg lgie har skrevet til en anden, så har biblioteket f.eks. 8 timers fri net om dagen. 8 timer - det ville jeg da slet ikke kunne bruge på en dag, heller ikke herhjemme

Anmeld

8. juni 2012

FruStolpe

Loa skriver:

Syntes man skal betale de ting loven siger uanset om man syntes det er fair eller ej......

Præcis og jeg er helt enig med dig. Det var nu også mere for at stille det meget firkantet op..

Vi betaler, ikke fordi vi kan li det, men fordi vi SKAL

Anmeld

8. juni 2012

Dinna88

Loa skriver:

Ja ja og det siger du kun fordi du er hendes søster. Nu har hun jo selv inddirekte sagt man jo har rig mulighed for at låne af andre.....

Du er så flink. Det er helt vildt. At låne af andre er automatisk at man hapser naboens?? Med at låne mener jeg f.eks. som at min søster har. Og min mor der bor 10 minutter væk. Og min kæreste forældre der bor 2 minutter væk. Og biblio der er 3 minutter væk. Okay?

Anmeld

8. juni 2012

Laulund87

Loa skriver:

Låne ja ved at gå på nettet hjemme hos mig? Det er da ikke noget problem.

Men det gider jeg ikke diskutere med dig når du bare mener jeg lyver, der er da spild af tid

Hun fik heldigvis svar på sit spørgsmål og så man jo efterhånden være vant til at trådene herinde tager uheldige drejninger fordi nogle er så negative og drager konklutioner ud fra et simpelt spørgsmål

Godnat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.