Skal vi betale medier licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

Dinna88

Aniteb skriver:

Det kan 99% af alle telefoner i dagens danmark... Så med mindre du har en telefon fra dengang "Ruder konge var knægt" så kan det...

Men loven er sådan skruet sammen at ejer du et fjernsyn, computer eller en mobiltelefon så skal man betale licens eller ej...

Jeg må godt have min computer

Og igen - det klæder jer ikke at smide på mig, hvad jeg ejer og hvad jeg gør. I ved jo intet om mig. Min telefon kan gå nettet, men min kæreste kan ikke. Og jeg har bestemt i sinde at bytte min ud med den til 99 kr i netto en af dagene, og så kyler vi nok fjersynet ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

Laulund87

Det kan 99% af alle telefoner i dagens danmark... Så med mindre du har en telefon fra dengang "Ruder konge var knægt" så kan det...

Men loven er sådan skruet sammen at ejer du et fjernsyn, computer eller en mobiltelefon så skal man betale licens eller ej...

Hehe min mobil kan ikke gå på nettet, men jeg har også uden touch osv fordi jeg er totalt dum til sådan noget

Den er endda kun 2 år gammel

Anmeld

8. juni 2012

FruStolpe

Dinna88 skriver:

Jeg synes du er D Y B T uretfærdig. Herinde må man ikke stille spg. til anonymitet eller anklage folk for at være falske f.eks. Men ud fra hvad JEG laver på denne side, så beskylder du mig  for at bruge andres net - og snyde på den måde? Jaja, okay - du er sørme flink. Du er ikke muligt at man i Dagens Danmark kan leve uden net og tv?? 

Som jeg lgie har skrevet til en anden, så har biblioteket f.eks. 8 timers fri net om dagen. 8 timer - det ville jeg da slet ikke kunne bruge på en dag, heller ikke herhjemme

Jeg prøvede at sige at jeg er 100% ligeglad med hvordan du kommer på nettet.

Det eneste jeg "angriber" er at du efter min opfattelse slet ikke kan se det rimelige i at betale til den store fælles kasse... Det synes jeg i allerhøjeste grad er noget skidt.

Men prøv gerne at overbevise mig om hvorfor lige netop du skal undtages for at spytte i fælleskassen ??

Anmeld

8. juni 2012

Dinna88

FruStolpe skriver:

Jeg prøvede at sige at jeg er 100% ligeglad med hvordan du kommer på nettet.

Det eneste jeg "angriber" er at du efter min opfattelse slet ikke kan se det rimelige i at betale til den store fælles kasse... Det synes jeg i allerhøjeste grad er noget skidt.

Men prøv gerne at overbevise mig om hvorfor lige netop du skal undtages for at spytte i fælleskassen ??

Du må have en god aften

Anmeld

8. juni 2012

Kløver

Når i har et tv, skal man betale licens uanset om i har tv pakker eller ej, og det samme gælder hvis man har en computer, uanset om det Er en stationær eller bærbar
Det Er trels, men sådan er det
Nogle betaler jo også til lægen selvom de aldrig bruger det, eller folk uden bil, som betaler til vedligeholdelse af veje og motervej, eller bidrager til offentlig transport eller biblioteket selvom de ikke bruger det, alt sammen gennem skatten. Ser lidt licensen, som en lovpligtig ekstra skat, som ingen længere kan gå fri for, uanset om man synes det er retfærdigt eller ej

Anmeld

8. juni 2012

Plysbjørnen

Dinna88 skriver:

Jeg må godt have min computer

Og igen - det klæder jer ikke at smide på mig, hvad jeg ejer og hvad jeg gør. I ved jo intet om mig. Min telefon kan gå nettet, men min kæreste kan ikke. Og jeg har bestemt i sinde at bytte min ud med den til 99 kr i netto en af dagene, og så kyler vi nok fjersynet ud

Du spørger og vi forsøger at svare... Men jeg synes helt ærligt at du er temlig næsvis i dine svar... 

Men fred være med det, det er åbenbart det du har det bedst med... Kan du have en fortsat god aften, og så må du sove godt når du kommer så langt...

Anmeld

8. juni 2012

FruStolpe

Dinna88 skriver:

Du må have en god aften

Jeg forventede godt et sådan "svar".

Gik bestemt ikke ud fra at du overhoved kunne komme med bare 1 god grund.... !!! -for der er ingen

Anmeld

8. juni 2012

Loa

Dinna88 skriver:

Du er så flink. Det er helt vildt. At låne af andre er automatisk at man hapser naboens?? Med at låne mener jeg f.eks. som at min søster har. Og min mor der bor 10 minutter væk. Og min kæreste forældre der bor 2 minutter væk. Og biblio der er 3 minutter væk. Okay?

Så du sidder altid kun et af de steder når du er på nettet. Som nu......

Pointen er vel bare at man vel selvfølgelig betaler hvad loven siger man skal uanset om man er enig eller ej. Eller kan vel ringe til DR eller hvem pokker der afgøre det og forklare din situation, så skal de vel nok kunne fortælle dig om du bør "fritages" for at betale.
Ville vel være nemmere end at starte det her inde, som man næsten godt ved hvordan udvikler sig.....

Anmeld

8. juni 2012

Dinna88

Aniteb skriver:

Du spørger og vi forsøger at svare... Men jeg synes helt ærligt at du er temlig næsvis i dine svar... 

Men fred være med det, det er åbenbart det du har det bedst med... Kan du have en fortsat god aften, og så må du sove godt når du kommer så langt...

Hvordan er jeg næsvis? Jeg er super glad for de nyttige svar der er kommet. Men jeg gider ikke have pålagt mig at jeg snyder med det hele. Det ville være super hvis folk spurgte, i stedet for at antage. Det ville hjælpe en del.

Jeg har det godt med ikke at betale licens, ja.  Og det kommer jeg heller ikke til. Vi må have vores computere men ikke min telefon eller tv'et  - så de ryger. Så er det hele jo helt fair. Lad være med at stemple mig som dårlig person.

Tak.

Anmeld

8. juni 2012

Dinna88

FruStolpe skriver:

Jeg forventede godt et sådan "svar".

Gik bestemt ikke ud fra at du overhoved kunne komme med bare 1 god grund.... !!! -for der er ingen

okay, jeg skærer det lige ud i pap. Og derefter må du have en god aften

Ja, jeg bruger net. Men det er ikke mit eget, og jeg bruger det ikke i mit hjem. Så kan det ikke diskuteres mere. Og nej, jeg skal ikke fritages, som den eneste. Havde du læst det hele, så ville du kunne læse dig frem til, at vi må have computeren, men ikke tv'et og min telefon. Så derfor ryger de to ting. Er det ok nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.