Hvad er det dog mor Britta laver?:O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

pastry26

Anonym skriver:

Well den er du helt berettigedet og jeg forstår godt hvad du mener.

og jeg mener bestemt ikke det er min "ret", men jeg vælger at gøre det alligevel fordi jeg virkelig er rygende ligeglad. Det gør måske mig til et koldt eller ondt menneske  i dunno.. men jeg synes som sagt det var sjovt og det retfærdiggøre det selvølgelig ikke i din optik, men det er min forklaring på den sag.

Derudover er jeg nok ikke lige typen at bruge "din mor" sætningen på, da min mor var pusher og stor ryger af alt hvad ryges kan, hun var meget i medierne i 80erne og det genere mig ikke, da det ikke har noget at gøre med hvem jeg er som person.

Social arv kan heldigvis brydes, i denne sammenhæng håber jeg blot at drengen ikke er i nærheden nå¨r det foregår. Derudover er jeg skide ligeglad med om hun ryger eller ej,  men jeg synes stadig det var både sjovt og værd at dele med andre, ellers ville jeg aldrig have gjort det.

Desuden kan det meget vel være at det ser ud som om  jeg "gyder flammerne på bålet" men der er jeg jo så uenig, eftersom at jeg mener at hvis man laver ting man ikke kan stå inde for eller ikke vil have set, så bør man ikke gøre det steder hvor man kan blive set. Hun står ganske vidst i sit eget hjem (tror jeg?) men hun vælger at stå i vinduet hvor man jo åbenbart tydeligt kan se det.

Well.. bla bla bla.. man kan sige en masse ting, din holdning er at de skal være i fred og at man ikke skal udstille dem uanset hvad de selv gør og det respektere jeg. + at man ikke kan sige ret meget til det. Men hvis jeg er et ondt eller dårligt menneske for dette indlæg, så har jeg det tilsyneladende godt nok med at være det. for det genere mig stadig ikke, selv om jeg sagtens forstår din point.

Ok. Jeg er selvfølgelig ked af at høre det med din mor. Det var jeg naturligvis ikke klar over. Jeg synes bestemt ikke du er ond, det er handlingen jeg synes er lidt ond  Men skal vi ikke bare blive enige om ,at vi ikke er enige og så lad det være ved det.

God aften til dig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

wamse

Loa skriver:

Arh, meeeeeeeeen, man har sgu også lov at tænke selv.

En ting er hvis man er vokset op i trænge kår, men vold og misbrug osv, at det kan være svært at bryde den sociale arv og få et happily ever after.....

Men fordi MS vokser op i absolut møg forkælelse giver det hende da bestemt ikke ret ej heller en undskyldning for ikke at tænke selv.
Jeg ville ALDRIG give hendes mor skylden for der hvor hun ender.

Hun er sgu en voksen person nu, og kan og burde bestemt kunne tage ansvar for sit eget liv.

Nu er jeg bare af den overbevisning, at måden man bliver set/hørt og reageret på, mens man vokser op, er med til at forme den person man bliver som voksen. Det er min fulde overbevisning, at barndommen faktisk har så stor en effekt på et menneske.

Man kan gøre meget for at ændre nogle ting, men så længe mor bare alligevel lige fikser det hele, eller tager over for hende, hvordan skal hun så mærke behovet for forandring??

Jeg har bare ikke ondt af moderen, som nogle andre måske har. Jeg er 100% sikker på, at hun har gjort og stadig gør Malou Stella en/flere bjørnetjenester, ved altid at tage over for hende....

Anmeld

7. juni 2012

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Hahah, ja det er faktisk så rigtigt!

Og det er jo både godt og dårligt

hehe.. ja, du har ganske ret.

Anmeld

7. juni 2012

Mor010711

Fatter sgu ikke at I er så mange, der bare synes det er helt fint. 

For det første så er mor Britta, som en anden også skriver, hovedansvarlig for lille Tino. Så fungerer det sgu ikke at man render og er skæv. 

For det andet et det ulovligt... 

Men så fordi hun har en umulig datter, så er det okay??

Anmeld

7. juni 2012

A&F

Anonym skriver:

Det ser jeg skam heller ikke noget forkert i. Hvilket var grunden til at jeg lige brugte en hel del minutter på at skrive det indlæg jeg skrev før.

Men hvis du vitterligt bare vil have forståelsen for noget og ikke bare "provokere" med en "jeg forstår ikke hvorfor det er spændene"-udtalelse. Vil jeg nok råde dig til at skrive mere end blot den sætning.

Da du ydermere heller ikke benytter dig af smileys, kan jeg ikke se hvordan jeg skal kunne forstå at du søger indsigt og ikke bare er sarkastisk eller lignende. Men det er jo desværre en af internettes store huller når det kommer til kommunikation. Det er så nemt at misforstå hinanden.

Det har du ret i ven.

Anmeld

7. juni 2012

morethanperfect

Mor010711 skriver:

For det første så er mor Britta, som en anden også skriver, hovedansvarlig for lille Tino. Så fungerer det sgu ikke at man render og er skæv. 

Nej .. Men helt ærlig . 

Hvad vil du gøre ved det ?? Hun passer sine døtre i hoved og røv , sit barnebarn er hun nærmset forsørger for ..
Kan godt være det er ulovligt , men hvor mange forældre har ikke røget (noget ulovligt) efter de har fået børn ?? Jeg kender maange der har .. 

Anmeld

7. juni 2012

Anonym trådstarter

pastry26 skriver:

Ok. Jeg er selvfølgelig ked af at høre det med din mor. Det var jeg naturligvis ikke klar over. Jeg synes bestemt ikke du er ond, det er handlingen jeg synes er lidt ond  Men skal vi ikke bare blive enige om ,at vi ikke er enige og så lad det være ved det.

God aften til dig. 

Det var nu ikke en ynke taktik, blot en forklaring på at jeg ikke finder det krænkende og derfor kan jeg ikke rigtig synes det er forfærdeligt hvis det var min mor.

Og jeg forstår udemærket hvorfor handlingen kan være ond, men i mit sind var det nu ikke ondskab eller skadefrohed der fik mig til at lægge det ind, men blot en spontan handling, fordi jeg vitterligt synes det var forbløffende og sjovt at se.

Men jo, jeg er stor fan af at blive enige om at være uenige.. Så god aften til dig også.

Anmeld

7. juni 2012

Savannah

Anonym skriver:

Well.. hun har jo selv lavet hende.. synes ikke hun er meget bedre selv. haha.. men kan stadig godt forstå hun liiige har brug for en afstresser.. Jeg krydser bare alt hvad krydses kan for at det ikke foregår i drengens nærvær. derudover så fred være med det.

Nej, hun er ikke meget bedre selv. Men hendes intentioner i hendes opdragelse og håndtering af hendes datter har helt sikkert været gode, resultatet er bare.. ja..... Det er jo op til den enkelte at vurdere.
Håber bestemt heller ikke at det er i Tinos nærvær, hvis det ikke er synes jeg ikke det er værre end at drikke alkohol.. (bortset fra det faktum at det er ulovligt, men det er jo også en hel anden debat)

Mvh Caroline.

Anmeld

7. juni 2012

KakaoDrik

Mor010711 skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig 

Anmeld

7. juni 2012

Mor010711

morethanperfect skriver:

Nej .. Men helt ærlig . 

Hvad vil du gøre ved det ?? Hun passer sine døtre i hoved og røv , sit barnebarn er hun nærmset forsørger for ..
Kan godt være det er ulovligt , men hvor mange forældre har ikke røget (noget ulovligt) efter de har fået børn ?? Jeg kender maange der har .. 

Jeg kender da også mange der har. Men også mange der ikke har. Det er da underordnet.

Er det så okay, fordi der alligevel er så mange der gør det? Der er også mange der kører for stærkt, spirituskørsel, kører over for rødt, stjæler og alt muligt andet, er det så også okay? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.