Baby med til Grøn Koncert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

AnnaB.

LouiseVous skriver:

Jeg synes sagtens man kan gøre det!
Astrid har dog aldrig været baby da jeg har været til det, men var da kun 1 år første gang jeg var afsted, og har været til det siden.

Bare man passer på babys ører og ikk lige frem bahøver at flokke sig ved de aller meste fulde mennesker, ser jeg altså ingen fejl i at tage hverken børn eller babyer med..
-Folk er nu også så søde når man har børn med

Det er jeg glad for at høre

- og vi har ingen planer om at bumle rundt og føre os frem, men glæder os bare til at hygge sammen med gode (ædru ) venner - og baby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

AnnaB.

MoarHvidovre skriver:

Vi har hele tiden gjort som vi plejede, da vi fik børn - men nogen ting er alligevel ændret. Det kommer helt automatisk når man bliver forældre.

Ang. Grøn Koncert synes jeg ikke, at et spædbarn eller børn har noget at gøre der. Der er fulde mennesker som ikke ved, hvad de gør, meget høj musik mv. Synes ikke, at det hænger sammen.

Jeps, der er selvfølgelig en masse ting der ændrer sig, når man bliver forældre - og det glæder jeg mig til

Fair nok at du har det sådan med Grøn Koncert. Og står vi der, og føler at det hele er lidt for livligt, og der ikke lige var det der stille og rolige hjørne, vi havde forestillet os, så tager vi hjem igen

Anmeld

4. juni 2012

BetonSlotsPrinsesserne

AnnaB. skriver:

Det er jeg glad for at høre

- og vi har ingen planer om at bumle rundt og føre os frem, men glæder os bare til at hygge sammen med gode (ædru ) venner - og baby.

Hvis bare man har den indstilling gør det da absolut intet..
Kom I bare afsted. Hvis I kan og vil med baby, ingen ved hvordan de små bliver
Men tror virkelig der har noget at gøre med hvordan forældrene har været under graviditet og babys første tid..
Jeg håber på en tur igen i år..

Anmeld

4. juni 2012

Pikku Myy

AnnaB. skriver:

Jeg faldt over en tråd her på Baby.dk fra 2010, der handlede om hvorvidt det var uansvarligt eller ej, at tage sin baby med til Grøn Koncert. Jeg var ret paf over, hvor stor modstand den idé fik!

Vi skal selv være forældre om 2 uger plus/minus, og har planer om at tage afsted til Grøn Koncert sidst i august måned. Ikke noget med at gi' den gas foran scenen. Og selvfølgelig ikke noget med sjusser. Men bare hygge med nogle gode venner, medbragte madpakker, musik på afstand og en forhåbentlig skøn dag i solen. Jeg glæder mig!

Vi har planer om fortsætte vores aktive og udadvendte liv i størst muligt omfang, når baby er her, på samme måde som mange af vores nære venner har gjort det - med forbehold for at vi ikke kan overskue det, eller at baby viser tegn på at være utryg.

Men hvad siger I: er det virkelig helt ved siden af at tage en baby med til Grøn Koncert?

På forhånd tak for svar.

Jeg havde min søn med til grøn Koncert sidste år. Han var 2 1/2. Min oplevelse var at der var alt for mange mennesker på al for lidt plads. Vi var nødt til at bære klapvognen ind, og da vi først havde fået os placeret, på et tæppe, var der overhovedet ikke mulighed for at han lige kunne tudse lidt omkring. Der var fuldstændig spækket med fulde og/eller sovende mennesker. Det var som sådan ikke fordi folk var uvenlige, men det var en meget klaustrofobisk oplevelse.

Jeg bor iøvrigt i Århus.

Anmeld

5. juni 2012

Mettefpigen

AnnaB. skriver:

Ja, her er jeg altså ikke helt enig. Jeg mener ikke, at alle præmisser er babyens, og slet ikke at vores liv skal styres af baby - den skal lære/vænnes til, at lige netop dens forældre lever som de gør. At vi skal justere og tilpasse vores måde at gøre tingene på, er jeg fuldt ud klar over. Og at der kommer ting vi er nødt til at melde fra til osv. ligeså.

Men der er mange holdninger til hvordan man passer bedst på sit barn - jeg kan bare håbe på, at vi finder ud af at gøre det der er bedst for både baby og os selv

Jeg vil så sige at du kan ikk lære en nyfødt noget som helst.... Og du kan ikk lære den at indrette sig efter jer.... Det hele skal passe sammen, men dur det ikk for baby så kan i ikk det... Men som jeg sagde fra starten af, at hvis i vil til Grøn med baby så gør i da bare det

Anmeld

5. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnnaB. skriver:

Ja, her er jeg altså ikke helt enig. Jeg mener ikke, at alle præmisser er babyens, og slet ikke at vores liv skal styres af baby - den skal lære/vænnes til, at lige netop dens forældre lever som de gør. At vi skal justere og tilpasse vores måde at gøre tingene på, er jeg fuldt ud klar over. Og at der kommer ting vi er nødt til at melde fra til osv. ligeså.

Men der er mange holdninger til hvordan man passer bedst på sit barn - jeg kan bare håbe på, at vi finder ud af at gøre det der er bedst for både baby og os selv

Jeg kan ikke tage stilling til det overordnede spørgsmål om grøn koncert, da jeg ikke har været til en sådan i mange år og ikke kender forholdene - men jeg er lodret uenig med dig i, at alle præmisser ikke er babyens. Man kan ikke vænne et spædt barn til noget, og den eneste opgave, man har de første måneder, er at sørge for at opfylde barnets basale behov. Med nogle spædbørn lader det sig gøre at kombinere dette med ens egne ønsker, men man står først og fremmest til rådighed for barnet og må nødvendigvis lade det "bestemme" suverænt. 

Anmeld

5. juni 2012

Clisolka

AnnaB. skriver:

Jeg faldt over en tråd her på Baby.dk fra 2010, der handlede om hvorvidt det var uansvarligt eller ej, at tage sin baby med til Grøn Koncert. Jeg var ret paf over, hvor stor modstand den idé fik!

Vi skal selv være forældre om 2 uger plus/minus, og har planer om at tage afsted til Grøn Koncert sidst i august måned. Ikke noget med at gi' den gas foran scenen. Og selvfølgelig ikke noget med sjusser. Men bare hygge med nogle gode venner, medbragte madpakker, musik på afstand og en forhåbentlig skøn dag i solen. Jeg glæder mig!

Vi har planer om fortsætte vores aktive og udadvendte liv i størst muligt omfang, når baby er her, på samme måde som mange af vores nære venner har gjort det - med forbehold for at vi ikke kan overskue det, eller at baby viser tegn på at være utryg.

Men hvad siger I: er det virkelig helt ved siden af at tage en baby med til Grøn Koncert?

På forhånd tak for svar.

Jeg syntes sagtens man kan tage baby med - hvorfor ikke?

Jeg ville dog ikke selv gøre det. Jeg haaaaader alle de mennesker, så jeg holder mig pænt væk fra de store forsamlinger. 

Isabella har været nem fra starten, så jeg ville sagtens have kunnet tage hende med 

Anmeld

5. juni 2012

morethanperfect

AnnaB. skriver:

På forhånd tak for svar.

Jeg syns ikke man bør tage børn med til sådanne koncerter .. 
Der har de ikke noget at lave ..  

Anmeld

5. juni 2012

Laulund87

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan ikke tage stilling til det overordnede spørgsmål om grøn koncert, da jeg ikke har været til en sådan i mange år og ikke kender forholdene - men jeg er lodret uenig med dig i, at alle præmisser ikke er babyens. Man kan ikke vænne et spædt barn til noget, og den eneste opgave, man har de første måneder, er at sørge for at opfylde barnets basale behov. Med nogle spædbørn lader det sig gøre at kombinere dette med ens egne ønsker, men man står først og fremmest til rådighed for barnet og må nødvendigvis lade det "bestemme" suverænt. 

Enig!

Anmeld

5. juni 2012

tinasmor

Personligt ville jeg ikke tage til en koncent med sådan en lille en af følgende årsag: Når jeg får en lille én, er det mit "job" at den lille har det så godt som overhoved muligt. Selvfølgelig skal man have lov til at få til en fødselsdag hvor man lige kan lukke døren osv. Men en koncert er jo udelukkende mor og fars fornøjelse og det ville jeg ikke byde sådan en lille en. Så hellere pasning. Mht at man skal være lige som før man fik børn, så: Ja, selvfølgelig skal man ikke sidde i sin lejlighed og glo 7-24 men jeg mener altid at ens liv skal rokerer rundt om børnenes behov mens de er små. Jeg har et vennepar der altid lever deres liv efter hvad DE har lyst til at deltage i, med det resultat at deres små børn ofte er vildt pylrede fordi de overhoved ikke har nogen søvnrytme- hverken dags- eller nat fordi deres ting f.eks ligger mens de burde have deres eftermiddagslur eller aftenenerne bliver alt for lange i forhold til hvad man kan se at barnet har brug for.

Ikke fordi jeg overhoved siger, at I vil være sådan og det er jo også lidt et sidespor, men det var bare mere det med, at I så vidt muligt vil leve som før. Det ser jeg som næsten umuligt fordi ens babys behov jo ofte ikke er det samme som os voksne.

MEN selvfølgelig skal man da ud og opleve verden sammen med sit barn, både med venner og som familie, men personligt synes jeg bare ikke Grøn Koncert er det bedste sted. Sol er jo virkelig dårligt for et lille barn og måske er det svært at finde skygge på pladsen, larmen kan måske undgåes med høreværn eller sådan noget. Men hvis I har en baby hvor det fungere, så er det jo bare dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.