Baby med til Grøn Koncert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

Pige2009

LR85 skriver:

Jeg tror aldrig jeg ville taget et barn spdan et sted hen, ligesom jeg heller ikke ville tage det med på Roskilde festival. 

Min dreng er 2 år og 4 måneder. 

Helt enig. Da min datter var 6 uger tog jeg til julefrokost, mens hun blev passet, men jeg ville da aldrig tage hende med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

Pige2009

AnnaB. skriver:

Ok.

Enig det er jeg ikke, men sådan er vi jo forskellige.

Jeg tror ikke baby tager skade af at være med ude til den slags - tror faktisk ikke den registrerer det store - men hvis den viser tegn på at være ked, ikke kan finde ro eller andet i den dur, så vender vi bare snuderne mod hjem.

Håber MEGET at vi kan tage vores baby med til de fleste af de ting, vi ellers foretager os - noget med at kombinere det bedste af begge verdener Og med at lade en baby være et plus og ikke en begrænsning. Og med det mener jeg ikke, at gøre tingene fuldstændigt som vi plejer, men at finde ud af hvordan vi kombinerer det at være forældre, med det liv vi er så glade for her inden baby

Jeg har også min datter med mange steder - håndbold, café osv., og har faktisk ikke lavet mit liv meget om, men lige hvad angår koncert, så står jeg af. Så snart der er behov for at bruge udstyr for at skulle skærme baby mod larm, man selv opsøger, synes jeg ikke længere tingene hænger sammen 

Anmeld

6. juni 2012

LR85

Baagøe skriver:

Jeg har også min datter med mange steder - håndbold, café osv., og har faktisk ikke lavet mit liv meget om, men lige hvad angår koncert, så står jeg af. Så snart der er behov for at bruge udstyr for at skulle skærme baby mod larm, man selv opsøger, synes jeg ikke længere tingene hænger sammen 

Er absolut enig.

Synes heller ikke mit lov er lavet meget om, og det der er lavet om er faktisk mest her hvor han er blevet over 2 år, og har brug for a være hjemme kl 19.30 hvor han skal i seng.

Men kan ikke se grund til at udsætte barnet for fx koncerter, større festivaller eller lign.

Det er ikke i barnets bedste tarv.

Anmeld

6. juni 2012

Pige2009

LR85 skriver:

Er absolut enig.

Synes heller ikke mit lov er lavet meget om, og det der er lavet om er faktisk mest her hvor han er blevet over 2 år, og har brug for a være hjemme kl 19.30 hvor han skal i seng.

Men kan ikke se grund til at udsætte barnet for fx koncerter, større festivaller eller lign.

Det er ikke i barnets bedste tarv.

Præcis Laura er 2 1/2 år og jeg sørger så vidt det er muligt at være hjemme senest kl. 19.30 i hverdagen og det med middagskuren er også bare vigtigt, da hun ellers bliver stangumulig og dødtræt, hvis hun ikke sover omkring 2 timer til middag hver dag, fharpun har sovet til middag omtrent samme tidspunkt hver dag siden hun var 14 dage

Anmeld

6. juni 2012

BetonSlotsPrinsesserne

AnnaB. skriver:

Jeg har været heldig med en meget nem graviditet helt frem til nu (termin om 14 dage), men nu får vi se hvor meget overskud der er, når baby er kommet Ved godt det kan gå alle veje, men krydser for det bedste - og for at du også kommer på tur i år.

Krydser tilbage

Anmeld

6. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnnaB. skriver:

Det er i orden - vi er meget uenige her.

Skal selvfølgelig ses ud fra, at vores egen baby først er her om et par uger, men de af mine veninder, der selv har overskud til at tage deres (også meget små babyer) med ud, har bare gjort det. Og vi ses på caféer og ved større selskabelige begivenheder som sædvanligt. Der er selvfølgelig fokus på baby hele tiden, og præmisserne er selvfølgelig nogle helt andre, når man har en baby med.

Men om baby ligger derhjemme og er førsteprioritet eller om den er med ude og er det samme, det er efter min mening den voksnes valg. Forudsat selvfølgelig, at man har en baby der kan sove andre steder end derhjemme - om det er helt specielt for min omgangskreds at babyerne kan det, ved jeg ikke, men det har jeg svært ved at forestille mig.

Tak fordi du delte din holdning

Jeg opponerer slet ikke imod, at man kan forene egne ønsker med det at have en baby. Mine børn, især den ældste, er blevet taget med til lidt af hvert. Det var din formulering om, at alt ikke skal være på babyens præmisser, og at det spæde barn skal lære noget og vænne sig til noget, jeg var/er uenig i. 

Ingen siger vel, at det at lade alt være på babys præmisser er ensbetydende med, at man burer sig inde i sit hjem. Det er det for nogle spædbørn, som er meget følsomme over for nye indtryk, og for dem er der ikke noget at rafle om - der må man sørge for meget rolige og ensartede dage. Det samme gælder for spæde, der skriger ti ud af tolv timer, men det giver sig selv. 

Men har man en spæd, som kan kapere mange indtryk, er det selvfølgelig både muligt og oplagt at tage det med til diverse voksenarrangementer m.v. Blot er det fortsat hundrede procent på barnets præmisser, som jo ikke behøver at være uforenelige med de voksnes ønsker og planer - men man kan ikke vænne en spæd til noget, det ikke trives med, og et nyfødt barn kan ikke lære at tilpasse sig forældrenes livsstil, hvis det er utrygt fx ved mange sanseindtryk. 

De første måneder er det forældrene, der skal lære, hvad deres barn kan kapere, og hvad det trives med - barnet skal udelukkende "lære", at dets behov bliver tilfredsstillet. 

Anmeld

7. juni 2012

Vidunderligeunger

nu er jeg egentlig ret god til at leve det liv jeg plejer, inden vi fik børn, få dem passet og ikke skærme dem total fra omverdenen... Men jeg må sige at et barn på ca en måned, altså ikke har viiiildt godt af at komme med til grøn koncert :/ Det er for mange indtryk for sådan et lille menneske, og det er ikke noget jeg siger eller tror eller gør mig klog på, sådan er det Også selvom børn er forskellige, så er det for voldsomt for sådan et lille barn!

Jeg kunne godt selv finde på at tage børnene med til grøn koncert / skanderborg festival, men først når de selv kan gå evt er blefrie så de også får noget ud af det. Desuden synes jeg ikke man selv får noget ud af sådan en dag, hvis den står i børnenes tegn (de helt små). Men held og lykke med projektet.  

Anmeld

8. juni 2012

AnnaB.

Pikku Myy skriver:

Jeg tror det afhænger meget af stedet og vejret. Grøn Koncert i Århus kan være meget crowdet når der er godt vejr, og det var der sidste år. "Problemet" med Grøn Koncert (hvertfald i Århus), er at der er to scener, som der faktisk ikke er voldsomt lang imellem, så det kan godt være lidt svært bare at trække ned bagved...

Ja, vi ser lige til det, når vi er der. Det er i KBH, og jeg har været der en del gange før og synes, at der har været steder med fin plads. Men bliver det som du beskriver, så dropper vi det, og vender hjem igen. Det er ikke for en hver pris

Anmeld

8. juni 2012

AnnaB.

Baagøe skriver:

Herligt at høre, at du har kunnet fortsætte med at gøre mange af de ting, du gjorde før baby

Vi ser lige med Grøn Koncert, og viser det sig, at musikken er for høj og området for presset, så smutter vi igen. Men kan vi finde et sted i relativ ro sammen med vores venner, så tror jeg, det kan blive en rigtig hyggelig dag.

Anmeld

8. juni 2012

AnnaB.

Mor og meget mere skriver:

Jeg opponerer slet ikke imod, at man kan forene egne ønsker med det at have en baby. Mine børn, især den ældste, er blevet taget med til lidt af hvert. Det var din formulering om, at alt ikke skal være på babyens præmisser, og at det spæde barn skal lære noget og vænne sig til noget, jeg var/er uenig i. 

Ingen siger vel, at det at lade alt være på babys præmisser er ensbetydende med, at man burer sig inde i sit hjem. Det er det for nogle spædbørn, som er meget følsomme over for nye indtryk, og for dem er der ikke noget at rafle om - der må man sørge for meget rolige og ensartede dage. Det samme gælder for spæde, der skriger ti ud af tolv timer, men det giver sig selv. 

Men har man en spæd, som kan kapere mange indtryk, er det selvfølgelig både muligt og oplagt at tage det med til diverse voksenarrangementer m.v. Blot er det fortsat hundrede procent på barnets præmisser, som jo ikke behøver at være uforenelige med de voksnes ønsker og planer - men man kan ikke vænne en spæd til noget, det ikke trives med, og et nyfødt barn kan ikke lære at tilpasse sig forældrenes livsstil, hvis det er utrygt fx ved mange sanseindtryk. 

De første måneder er det forældrene, der skal lære, hvad deres barn kan kapere, og hvad det trives med - barnet skal udelukkende "lære", at dets behov bliver tilfredsstillet. 

Jeg tror måske vi er mere enige, end man lige umiddelbart får indtryk af på skrift - i hvert fald kan jeg nemt følge dig i at det selvfølgelig er babys trivsel, der har førsteprioritet. Det jeg siger, helt kort, er at vi hellere vil finde ud af "at det kunne vi ikke overskue" eller "det her reagerer baby ikke så godt på", og så droppe et arrangement i stedet for at afskrive det på forhånd.

Men nu får vi at se: måske er vi slet ikke så kæphøje, når baby har meldt sin ankomst. Lige pt. er det mere på hodningsniveau.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.