Baby med til Grøn Koncert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

AnnaB.

SandieRa skriver:

Nu behøver man vel ikke lukke sig inde i sit hus fordi man har fået et barn.

Har dog aldrig været til grøn koncert men har lige været til karneval i københavn med min søn på 5 mdr og det var altså hyggeligt og der var fyldt med små bebser der dage høreværn på lissom min dreng havde :-)

Nej vel?

Jeg tænker det samme. Og har allerede kig på et styks fint lille høreværn til vores baby. Bare for en god ordens skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

Ellie79

AnnaB. skriver:

Jeg faldt over en tråd her på Baby.dk fra 2010, der handlede om hvorvidt det var uansvarligt eller ej, at tage sin baby med til Grøn Koncert. Jeg var ret paf over, hvor stor modstand den idé fik!

Vi skal selv være forældre om 2 uger plus/minus, og har planer om at tage afsted til Grøn Koncert sidst i august måned. Ikke noget med at gi' den gas foran scenen. Og selvfølgelig ikke noget med sjusser. Men bare hygge med nogle gode venner, medbragte madpakker, musik på afstand og en forhåbentlig skøn dag i solen. Jeg glæder mig!

Vi har planer om fortsætte vores aktive og udadvendte liv i størst muligt omfang, når baby er her, på samme måde som mange af vores nære venner har gjort det - med forbehold for at vi ikke kan overskue det, eller at baby viser tegn på at være utryg.

Men hvad siger I: er det virkelig helt ved siden af at tage en baby med til Grøn Koncert?

På forhånd tak for svar.

Hvis vi ikke havde fået et kolik barn første gang var vi helt sikkert tage til grøn koncert med hende. Men altså sådan blev tingene ikke og tiden er bare gået. Nu er hun 5 år og i år skal vi til grøn koncert med hende og hører Rasmus Seebach - hun glæder sig super meget. Lillebror på 10 mdr. bliver hjemme, ikke fordi jeg har et problem med at have ham med, det skal bare være storesøster dag.

Så jeg synes da I skal tage afsted og I kan jo selv mærke på stemningen omkring jer om I lige skal finde et andet sted at sidde og hygge.

Rigtig god dag når i kommer dertil

Anmeld

4. juni 2012

Mettefpigen

AnnaB. skriver:

Jeg er på sin vis enig - og kan selvfølgelig basere min holdning på, at vi endnu ikke har babyen

Men det er meget normalt i min omgangskreds at baby passes ind i forældrenes liv (alt med måde selvfølgelig) - og det har i stort omfang vist sig at være ret nemt. Selvfølgelig er der mange ting der skal gøres på en anden måde, og på baby/barnets præmisser. Men jeg går ikke ind for at droppe de ting, man ellers er glad for "bare" fordi man er forældre.

Men vi får se, måske får vi os en lille skrigeballon, og så kan alle vores intentioner være nok så gode

Selvfølgelig skal man ikk droppe en masse ting fordi man er forældre... Men det er stadig vigtigt at huske at man ikk kan alle ting.... Og alle børn er ikk ens.. Fordi ens venner kan en masse ting er det ikk ensbetydende med at man selv kan  Men den første tid er alle præmisser babyens!  Da skal jeres liv styres efter den...

Anmeld

4. juni 2012

Tona

AnnaB. skriver:

Jeg faldt over en tråd her på Baby.dk fra 2010, der handlede om hvorvidt det var uansvarligt eller ej, at tage sin baby med til Grøn Koncert. Jeg var ret paf over, hvor stor modstand den idé fik!

Vi skal selv være forældre om 2 uger plus/minus, og har planer om at tage afsted til Grøn Koncert sidst i august måned. Ikke noget med at gi' den gas foran scenen. Og selvfølgelig ikke noget med sjusser. Men bare hygge med nogle gode venner, medbragte madpakker, musik på afstand og en forhåbentlig skøn dag i solen. Jeg glæder mig!

Vi har planer om fortsætte vores aktive og udadvendte liv i størst muligt omfang, når baby er her, på samme måde som mange af vores nære venner har gjort det - med forbehold for at vi ikke kan overskue det, eller at baby viser tegn på at være utryg.

Men hvad siger I: er det virkelig helt ved siden af at tage en baby med til Grøn Koncert?

På forhånd tak for svar.

Jeg ville ikke gøre det. Jeg ville mene at det var for mange voldsomme indtryk for sådan et lille barn.

Anmeld

4. juni 2012

AnnaB.

Hvis vi ikke havde fået et kolik barn første gang var vi helt sikkert tage til grøn koncert med hende. Men altså sådan blev tingene ikke og tiden er bare gået. Nu er hun 5 år og i år skal vi til grøn koncert med hende og hører Rasmus Seebach - hun glæder sig super meget. Lillebror på 10 mdr. bliver hjemme, ikke fordi jeg har et problem med at have ham med, det skal bare være storesøster dag.

Så jeg synes da I skal tage afsted og I kan jo selv mærke på stemningen omkring jer om I lige skal finde et andet sted at sidde og hygge.

Rigtig god dag når i kommer dertil

Ja, det kommer helt sikkert også til at sætte en stopper for vores planer, hvis baby har kolik. Selv god fornøjelse når I skal afsted. Bliver da super hyggeligt med en storesøster-dag

Anmeld

4. juni 2012

AnnaB.

Amandas-mor skriver:

Jeg ville ikke gøre det. Jeg ville mene at det var for mange voldsomme indtryk for sådan et lille barn.

Håber på, at den sover det meste af tiden. Og bliver det for meget, så tager vi hjem med den

Anmeld

4. juni 2012

BetonSlotsPrinsesserne

AnnaB. skriver:

På forhånd tak for svar.

Jeg synes sagtens man kan gøre det!
Astrid har dog aldrig været baby da jeg har været til det, men var da kun 1 år første gang jeg var afsted, og har været til det siden.

Bare man passer på babys ører og ikk lige frem bahøver at flokke sig ved de aller meste fulde mennesker, ser jeg altså ingen fejl i at tage hverken børn eller babyer med..
-Folk er nu også så søde når man har børn med

Anmeld

4. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har hele tiden gjort som vi plejede, da vi fik børn - men nogen ting er alligevel ændret. Det kommer helt automatisk når man bliver forældre.

Ang. Grøn Koncert synes jeg ikke, at et spædbarn eller børn har noget at gøre der. Der er fulde mennesker som ikke ved, hvad de gør, meget høj musik mv. Synes ikke, at det hænger sammen.

Anmeld

4. juni 2012

AnnaB.

Mettefpigen skriver:

Selvfølgelig skal man ikk droppe en masse ting fordi man er forældre... Men det er stadig vigtigt at huske at man ikk kan alle ting.... Og alle børn er ikk ens.. Fordi ens venner kan en masse ting er det ikk ensbetydende med at man selv kan  Men den første tid er alle præmisser babyens!  Da skal jeres liv styres efter den...

Ja, her er jeg altså ikke helt enig. Jeg mener ikke, at alle præmisser er babyens, og slet ikke at vores liv skal styres af baby - den skal lære/vænnes til, at lige netop dens forældre lever som de gør. At vi skal justere og tilpasse vores måde at gøre tingene på, er jeg fuldt ud klar over. Og at der kommer ting vi er nødt til at melde fra til osv. ligeså.

Men der er mange holdninger til hvordan man passer bedst på sit barn - jeg kan bare håbe på, at vi finder ud af at gøre det der er bedst for både baby og os selv

Anmeld

4. juni 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Vil lige vise lidt billedere fra de to gange Vi har været afsted..
De 2 første er fra Aalborg'10. Faldt i søvn under Thomas Helmig;p

De sidste 2 billeder er fra sidste år i Aalborg, pænt mudret, men skide hygge.
Har aldrig haft problemer med at komme rundt med klapvognen og folk viser hensyn. Står ikk helt op af scenen, men alligevel sådan at Vi har kunne se hvem det var- uden at skulle kigge på storskærmene..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.