Baby med til Grøn Koncert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

AnnaB.

Rødhætte skriver:

Hvis jeg skal være helt ærlig, så fatter jeg simpelthen ikke folk der tager små børn med til koncerter. Jeg kunne personligt aldrig finde på det. De får absolut intet ud af det og ville nok heller fortrække at hygge hjemme i haven hvis baby selv kunne vælge.

Synes det er fint at være aktive forældre, men tror desværre at I vil se nogle begrænsninger når barnet først kommer til verden (der er selvfølgelig forskel på børn).

Bare min mening

Hej.

Ja, jeg ikke er ikke I tvivl om at der vil være en masse (og også mange flere end vi kan forestille os) begrænsninger. Men jeg ser bare ingen grund til ikke at prøve først, og så indrette sig derefter

Tror dog ikke baby føler den store forskel om den ligger hjemme i vores have eller i en park - bare vi er i nærheden, og holder os fra alt for den store festivitas Men nu ser vi hvordan det går - måske bliver det et meget kort besøg på Grøn Koncert  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

AnnaB.

Pikku Myy skriver:

Jeg havde min søn med til grøn Koncert sidste år. Han var 2 1/2. Min oplevelse var at der var alt for mange mennesker på al for lidt plads. Vi var nødt til at bære klapvognen ind, og da vi først havde fået os placeret, på et tæppe, var der overhovedet ikke mulighed for at han lige kunne tudse lidt omkring. Der var fuldstændig spækket med fulde og/eller sovende mennesker. Det var som sådan ikke fordi folk var uvenlige, men det var en meget klaustrofobisk oplevelse.

Jeg bor iøvrigt i Århus.

Ok, det lyder jo ikke som et hit. Jeg har kun været der uden børn, og synes altid at der har været steder med god plads omkring os. Vi ser til, og vurderer så om vi skal bliver eller ej. Og arbejder lidt med en plan der hedder, at mormor kommer og henter baby efter et par timer, og så passer noget af aftenen.

Anmeld

6. juni 2012

AnnaB.

Mettefpigen skriver:

Jeg vil så sige at du kan ikk lære en nyfødt noget som helst.... Og du kan ikk lære den at indrette sig efter jer.... Det hele skal passe sammen, men dur det ikk for baby så kan i ikk det... Men som jeg sagde fra starten af, at hvis i vil til Grøn med baby så gør i da bare det

Ha ha, nej jeg mener heller ikke at den på den måde skal lære en helt masse fra spæd, men bare at den må følge med Ligesom babyerne i min nærmeste omgangskreds er med, når mor eller far er ude med deres venner eller veninder. Det fungerer fint - også med de helt små.

Men vi får se, måske bliver det et meget kort besøg på Grøn Koncert - måske bliver det en smadder hyggelig dag. Håber og regner med det bedste, men ved det selvfølgelig ikke før baby er her.

Tak for dit bidrag

Anmeld

6. juni 2012

AnnaB.

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan ikke tage stilling til det overordnede spørgsmål om grøn koncert, da jeg ikke har været til en sådan i mange år og ikke kender forholdene - men jeg er lodret uenig med dig i, at alle præmisser ikke er babyens. Man kan ikke vænne et spædt barn til noget, og den eneste opgave, man har de første måneder, er at sørge for at opfylde barnets basale behov. Med nogle spædbørn lader det sig gøre at kombinere dette med ens egne ønsker, men man står først og fremmest til rådighed for barnet og må nødvendigvis lade det "bestemme" suverænt. 

Det er i orden - vi er meget uenige her.

Skal selvfølgelig ses ud fra, at vores egen baby først er her om et par uger, men de af mine veninder, der selv har overskud til at tage deres (også meget små babyer) med ud, har bare gjort det. Og vi ses på caféer og ved større selskabelige begivenheder som sædvanligt. Der er selvfølgelig fokus på baby hele tiden, og præmisserne er selvfølgelig nogle helt andre, når man har en baby med.

Men om baby ligger derhjemme og er førsteprioritet eller om den er med ude og er det samme, det er efter min mening den voksnes valg. Forudsat selvfølgelig, at man har en baby der kan sove andre steder end derhjemme - om det er helt specielt for min omgangskreds at babyerne kan det, ved jeg ikke, men det har jeg svært ved at forestille mig.

Tak fordi du delte din holdning

Anmeld

6. juni 2012

AnnaB.

Babymor2010 skriver:

Jeg syntes sagtens man kan tage baby med - hvorfor ikke?

Jeg ville dog ikke selv gøre det. Jeg haaaaader alle de mennesker, så jeg holder mig pænt væk fra de store forsamlinger. 

Isabella har været nem fra starten, så jeg ville sagtens have kunnet tage hende med 

Og tak for det her indlæg.

Mor skal selvfølgelig også ha' lyst, ellers går der lidt af det hyggelige

Krydser for at vi også får en nem baby.

Anmeld

6. juni 2012

AnnaB.

morethanperfect skriver:

Jeg syns ikke man bør tage børn med til sådanne koncerter .. 
Der har de ikke noget at lave ..  

Ok.

Forventer heller ikke at baby laver ret meget andet end at sove - forhåbentlig

Anmeld

6. juni 2012

AnnaB.

Baagøe skriver:

Helt ærlig, så er jeg modstander af athave småbørn med til koncert og deslige, da babyen intet får ud af det - tværtom Min holdning er at kan man ikke få barnet passet, må man blive hjemme

Ok.

Enig det er jeg ikke, men sådan er vi jo forskellige.

Jeg tror ikke baby tager skade af at være med ude til den slags - tror faktisk ikke den registrerer det store - men hvis den viser tegn på at være ked, ikke kan finde ro eller andet i den dur, så vender vi bare snuderne mod hjem.

Håber MEGET at vi kan tage vores baby med til de fleste af de ting, vi ellers foretager os - noget med at kombinere det bedste af begge verdener Og med at lade en baby være et plus og ikke en begrænsning. Og med det mener jeg ikke, at gøre tingene fuldstændigt som vi plejer, men at finde ud af hvordan vi kombinerer det at være forældre, med det liv vi er så glade for her inden baby

Anmeld

6. juni 2012

Silas&Mille

Jeg kan ikke se noget forkert i at tage baby med til Grøn Koncert. Bare sørg for at have et høreværn, solhat og solcreme med til baby.

Som du selv skriver så vil I ikke opholde jer oppe foran scenen. Var det mig der skulle afsted med baby ville jeg også bare holde mig nede bagved så vidt muligt, man kan jo stadig hører musikken og hyggen med dem man er afsted med

Men viser det sig at baby ikke kan med for mange mennekser og for meget larm, så ville jeg nok ikke tage afsted

Anmeld

6. juni 2012

morethanperfect

AnnaB. skriver:

Ok.

Forventer heller ikke at baby laver ret meget andet end at sove - forhåbentlig

Ja .. Men jeg mener bare at der har de intet at gøre ..
Syns det er synd .  

Anmeld

6. juni 2012

Pikku Myy

Ok, det lyder jo ikke som et hit. Jeg har kun været der uden børn, og synes altid at der har været steder med god plads omkring os. Vi ser til, og vurderer så om vi skal bliver eller ej. Og arbejder lidt med en plan der hedder, at mormor kommer og henter baby efter et par timer, og så passer noget af aftenen.

Jeg tror det afhænger meget af stedet og vejret. Grøn Koncert i Århus kan være meget crowdet når der er godt vejr, og det var der sidste år. "Problemet" med Grøn Koncert (hvertfald i Århus), er at der er to scener, som der faktisk ikke er voldsomt lang imellem, så det kan godt være lidt svært bare at trække ned bagved...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.