Mor og meget mere skriver:
Jeg kan ikke tage stilling til det overordnede spørgsmål om grøn koncert, da jeg ikke har været til en sådan i mange år og ikke kender forholdene - men jeg er lodret uenig med dig i, at alle præmisser ikke er babyens. Man kan ikke vænne et spædt barn til noget, og den eneste opgave, man har de første måneder, er at sørge for at opfylde barnets basale behov. Med nogle spædbørn lader det sig gøre at kombinere dette med ens egne ønsker, men man står først og fremmest til rådighed for barnet og må nødvendigvis lade det "bestemme" suverænt.
Det er i orden - vi er meget uenige her.
Skal selvfølgelig ses ud fra, at vores egen baby først er her om et par uger, men de af mine veninder, der selv har overskud til at tage deres (også meget små babyer) med ud, har bare gjort det. Og vi ses på caféer og ved større selskabelige begivenheder som sædvanligt. Der er selvfølgelig fokus på baby hele tiden, og præmisserne er selvfølgelig nogle helt andre, når man har en baby med.
Men om baby ligger derhjemme og er førsteprioritet eller om den er med ude og er det samme, det er efter min mening den voksnes valg. Forudsat selvfølgelig, at man har en baby der kan sove andre steder end derhjemme - om det er helt specielt for min omgangskreds at babyerne kan det, ved jeg ikke, men det har jeg svært ved at forestille mig.
Tak fordi du delte din holdning 
Anmeld