Lader i jeres 2 årig......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

Nessie

Jeg er så også uansvarlig.
Det kommer meget an på indretning af hjemmet, og selvfølgelig hvordan barnet bader.

Min søn sidder stille og roligt og synger eller snakker (råber) mens han leger. Stue og køkken ligger lige op og ned af badeværelset, så vi er altså holdt op med at sidde derude og stirre på ham. I øvrigt gider han ikke lege med os, når han er i bad, så vi kan sagtens gå ind og ud.

Én af os har selvfølgelig øre på ham konstant, og går lige ud og kigger til ham med korte intervaller. Men da munden ikke står stille på ham, så kan vi jo altså uden problemer høre hvad han laver derude.

Og nej, jeg synes bestemt ikke at nogen af os er uansvarlige, vi holder jo stadig øre/øje med vores børn, vi kender jo godt faren ved vand og både store og små børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Her den anden dag var jeg på besøg hos en veninde og hendes søn på 2 skulle i bad. Hun fyldte hans plastik badekar, satte ham i og så forlod hun ham og gik ud og ordnede køkkenet.

Min søn er også 2 og jeg forlader ham aldrig når han er i bad. Er simpelthen så bange for at han skal "vælte" og få hovedet under vand og ikke kunne komme op igen.

Men hvad gør i? Er det sikkert nok at lade dem sidde alene, eller synes i ligesom mig at der skal være opsyn? Ved ikke om det bare er mig der er en hønemor

Mit svar er også nej, man forlader ikke sit barn så længe, hvis man har glemt noget kan man nok godt lige løbe hurtigt i nogle sek og så komme igen. Men badetid=hyggetid og køkkenet kan hun tage når barnet sover eller leger selv...

Anmeld

3. juni 2012

Isabella_mor

her går vi i bad samtidig med bassen. så næh vi efterlader ham ikke lige. kun hvis der er glemt at tage et håndklæde med ud på badeværelset.. men thats it... tænker ikke rigtig over at jeg IKKE må forlade ham når han bader. men nu når jeg tænker over det så ville jeg ikke være bange for det for han syyyyynger og snaaaaakker når han er i bad, så jeg er ikke ligefrem ved at få et galoperende hjerteanfald hvis det er jeg ikke lige har husket at tage et håndklæde med derud... men ja jeg eller kæresten bader for det meste også selv når han er i bad, så det sker ikke rigtigt her...

Anmeld

3. juni 2012

LLN

Nessie skriver:

Jeg er så også uansvarlig.
Det kommer meget an på indretning af hjemmet, og selvfølgelig hvordan barnet bader.

Min søn sidder stille og roligt og synger eller snakker (råber) mens han leger. Stue og køkken ligger lige op og ned af badeværelset, så vi er altså holdt op med at sidde derude og stirre på ham. I øvrigt gider han ikke lege med os, når han er i bad, så vi kan sagtens gå ind og ud.

Én af os har selvfølgelig øre på ham konstant, og går lige ud og kigger til ham med korte intervaller. Men da munden ikke står stille på ham, så kan vi jo altså uden problemer høre hvad han laver derude.

Og nej, jeg synes bestemt ikke at nogen af os er uansvarlige, vi holder jo stadig øre/øje med vores børn, vi kender jo godt faren ved vand og både store og små børn

Anmeld

3. juni 2012

Azooo

Min kusine drunket i den sitation , hendes mor lavet mad ude i køkkenet. Moren havde så gjord badekaret klar til vaske hende men pigen havde så ikke tålmodig hed, hendes mor troed at hun var i værelset og lege men så skete da det , datteren kommer og siger bye bye mama (farvel mor) og det næste der sker er at moren finder datteren med hovedet ned i en dyb badekar hvor datteren havde svært at komme op igen og drunket . . Så sørgeligt enden det skete vinker hun farvel til sin mor ;'( . Hun var sådan en dejlig lille pige

Anmeld

3. juni 2012

M.O.A.R.

Anonym skriver:

Her den anden dag var jeg på besøg hos en veninde og hendes søn på 2 skulle i bad. Hun fyldte hans plastik badekar, satte ham i og så forlod hun ham og gik ud og ordnede køkkenet.

Min søn er også 2 og jeg forlader ham aldrig når han er i bad. Er simpelthen så bange for at han skal "vælte" og få hovedet under vand og ikke kunne komme op igen.

Men hvad gør i? Er det sikkert nok at lade dem sidde alene, eller synes i ligesom mig at der skal være opsyn? Ved ikke om det bare er mig der er en hønemor

Jeg kunne aldrig nogensinde finde på at gå fra min dreng når han er i bad! Så jeg er enig med dig i at de skal være under opsyn når de er i bad, helt klart!!!

Anmeld

3. juni 2012

DLM

Nej jeg sidder ude ved min og løser kryds og tværs eller suduko, mens han leger i badekaret. kunne aldrig drømme om at lade ham være alene.

Anmeld

3. juni 2012

MortilElias2010

Vi kan godt gå fra vores søn når han er i bad, og han kalder når han vil have os med i legen og ellers kigger vi ud til ham jævnligt. Det sker han pludseligt står i stuen og ikke syntes han skal bade længere, mærkeligt nok hvis jeg har røbet at det er ved at være tid til at få vasket hår   Han er 2.5 år. Han kan tale et øre af, så der er en konstant summen fra vores badeværelse. Vi larmer sjældent og lunter som regel bare rundt i huset (etplans) så vi er opmærksomme uden at være i samme rum. 

Anmeld

3. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Altså jeg lader ham også sidde selv. Jeg kan tydeligt høre hvad det er han laver derude og vi har lært ham at han skal sidde på numsen når han er i bad.

Anmeld

3. juni 2012

NinaNymannMadsen

min datter er 3 snart og hun sidder ikke selv i badet enten er jeg eller hendes far der ude. og vi snakker og hygger os mens hun er i bad. hvis jeg er alene hjemme med begge mine piger så venter ejg enten til den bette sover med at putte den store i bad eller har dem begge med ude på badeværelset og kommer i bad på skift.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.