Lader i jeres 2 årig......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

Pikku Myy

MorDk skriver:

Et barn på 5 kan vel godt sidde i et badekar og hygge sig det gjorde jeg da jeg var lille... men igen... det er jo forskelligt fra barn til barn...

Og dermed siger du vel også at du ikke kan kalde mig uansvarlig, når jeg siger at jeg lader mit barn sidde alene i badekarret?? I min optik, er det netop hvad du har gjort...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

MorDk

Pikku Myy skriver:

Og dermed siger du vel også at du ikke kan kalde mig uansvarlig, når jeg siger at jeg lader mit barn sidde alene i badekarret?? I min optik, er det netop hvad du har gjort...

Altså jeg mener jeg ville ikke lade min 5 årige sidde i badekarret og så sætte mig i stuen eller gå igang i køkkenet... Men jeg ville godt gå ind og hente et håndklæde, nattøj eller lign. Men igen det kommer jo an på barnet. Hvis min søn som 5 stadig er fuld af krudt i røven osv så NEJ.

Jeg tror ikke helt jeg forstår dit spørgsmål...?! Jeg dømmer ikke nogen... Jo det kunne se sådan ud i mit første svar i denne tråd... MEN det er jo op til forældrene selv at vælge... MEN jeg kan have en mening ... og det står jeg ved. At lade sin 2årige sidde i badet uden opsyn det sys jeg ER uansvarligt!

Anmeld

4. juni 2012

Maja88

Frk. Himmelblå skriver:

Øhhhh.... Til svømning har jeg nu aldrig oplevet børn skrige under vand?? Og når min datter er smuttet under i vores store badekar, så dukker hun bare op igen - måske en smule forskrækket og forvirret - men ikke i anderledes forfatning, end da hun røg under. Ja, man kan i princippet drukne i en vandpyt, men det sker ikke med lynets hast.

selvf, skriger det jo ikke når man dykker...

men hvis de bliver forskrækket og faldr bagover så

Anmeld

4. juni 2012

B&J

det gør hun da bare ikke... det ville jeg aldrig aldrig gøre.... der kan ske noget på min 1 minut.... jeg er ikke en hønemor men når han er i bad er jeg der eller kæresten der

Anmeld

4. juni 2012

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Her den anden dag var jeg på besøg hos en veninde og hendes søn på 2 skulle i bad. Hun fyldte hans plastik badekar, satte ham i og så forlod hun ham og gik ud og ordnede køkkenet.

Min søn er også 2 og jeg forlader ham aldrig når han er i bad. Er simpelthen så bange for at han skal "vælte" og få hovedet under vand og ikke kunne komme op igen.

Men hvad gør i? Er det sikkert nok at lade dem sidde alene, eller synes i ligesom mig at der skal være opsyn? Ved ikke om det bare er mig der er en hønemor

Mikkel var hvertfald over 3 pr, måske nærmere 4 før han fik lov at være i bad, mens jeg lige hurtigt susede nedenunder eller et eller andet..

nu han 5, og oftest står han op og bader. og der er han nu begyndt at få lov at stå alene.

Anmeld

4. juni 2012

Pigent

Her den anden dag var jeg på besøg hos en veninde og hendes søn på 2 skulle i bad. Hun fyldte hans plastik badekar, satte ham i og så forlod hun ham og gik ud og ordnede køkkenet.

Min søn er også 2 og jeg forlader ham aldrig når han er i bad. Er simpelthen så bange for at han skal "vælte" og få hovedet under vand og ikke kunne komme op igen.

Men hvad gør i? Er det sikkert nok at lade dem sidde alene, eller synes i ligesom mig at der skal være opsyn? Ved ikke om det bare er mig der er en hønemor

Jeg har passet meget børn og ofte haft dem i bad.

Lader dem aldrig sidde alene, højst to minutter hvis jeg har glemt at finde noget tøj til dem. 
Jeg vil aldrig lade dem sidde alene og så fx gå ud og tømme opvaksemaskine eller rydde op.

Anmeld

4. juni 2012

Fru Hansen

Det er jo enorm forskel på børn. Nogle børn sidder hvor de blev sat og flytter sig ikke. Andre har rumpen fuld af lopper og kan ikke sidde stille mere end 30 sek.

Dertil er der forskel på indretningen. Der er jo badeværelser hvor det er muligt at holde øje fra andre rum.

Når det er sagt så plejer jeg at gøre badeværelset rent mens børnene går i bad. Så hyggesnakker vi imens. Hvis jeg skulle have brug for at rende efter noget er det kun hvis det er meget vigtigt, ellers må det jo bare vente.

Som regel har de fået besked på at synge en sang mens jeg lige har hentet det jeg nu manglede. Men det er sjældent at jeg har manglet noget. Selv håndklædet kan de jo godt vente med til badekarret er tømt for vand, de tager ikke skade af at blive kolde i ce. 15 sek. mens mor henter håndklæde

Anmeld

4. juni 2012

hannetheis

kommer an på om det er et stort badekar eller et kun til børn.
min søn har siden han var 2 sat alene i badekaret kun til børn, dog med åben dør, og så har jeg gået rundt og ordnet små ting så jeg hele tiden kan høre ham. han er nu 4 år.
lillebror på 1 år sidder jeg hos hele tiden.

men havde vi et alm badekar ville jeg aldrig lade nogen af dem sidde alene, så kan der bare ske nogle flere skader.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.