Lader i jeres 2 årig......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

Maja88

ALRDRIG om jeg ville gøre det.. kan vende ryggen til hende for at tage et håndklæde men så har jeg øje på hende i spejlet..

der skal nemlig som en anden siger ikke andet end en vandpyt til at barnet kan drukne...

et barn vil automatisk prøve at skrige hvis det falder under vand og trækker derfor vand ned i lungerne og det sådan det sker...

så jeg ville faktisk synes det er dybt uansvarligt og ja.. grænser i mine øjne til omsorgssvigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

MorDk

DLM skriver:

Nej jeg sidder ude ved min og løser kryds og tværs eller suduko, mens han leger i badekaret. kunne aldrig drømme om at lade ham være alene.

Du leger ikke med ham eller lign? Ikke at jeg siger man absolut SKAL det ... men jeg gør det for netop at bruge tiden MED ham...

Anmeld

3. juni 2012

Pikku Myy

9510 skriver:

Så er jeg nok en uansvarlig mor for kan godt gå fra min søn mens han er i bad..

Nu har vi ikke sådan et kæmpe badekar, Og han råber og synger altid konstant mens han er i bad, så jeg kan høre ham, og så snakker vi meget sammen mens han bader...

selv tjekker jeg ham tit, men sidder ikke der ude hele tiden,

Jeg er vist også en af de uansvarlige mødre. Jeg kan sagtens stå og lave noget ude i køkkenet mens min søn (3 1/2) er i bad. Badeværelset ligger i forlængelse af køkkenet, så jeg kan høre ham hele tiden, men jeg kan ikke se ham konstant. Da han var 2 lod jeg ham ikke alene med mindre jeg lige skulle hente noget.

Hans badekar er iøvrigt så småt at jeg faktisk tvivler på at han ville kunne få hovedet under med mindre han stod på hovedet - det kan godt være at det har noget med sagen at gøre...

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men jer mødre, der aldrig kunne finde på at gå fra et barn: Hvornår mener I at et barn er stort nok til at gå i bad alene?

Anmeld

3. juni 2012

Pikku Myy

MorDk skriver:

Ja det kan jeg faktisk forstå! For du har lige præsis ret i at BØRN er FORSKELLIGE... og det er forældre der kender dem bedst  Derfor må hun jo også vurderer at hun godt kan gå i køkkenet... MEN jeg sys der er forskel på hvor gammel barnet er og hvor længe man er væk fra barnet. Jeg ville personligt aldrig gå fra et barn der i bad.... ligegyldigt hvad. Jo når det bliver større... men det er en anden snak. Men jeg dømmer ikke .... kan godt være det virker sådan... MEN min mening er bare at det er uansvarligt! Og det har jeg jo lov til at mene

Må jeg have lov at spørge hvor meget større er større?

Anmeld

3. juni 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Her den anden dag var jeg på besøg hos en veninde og hendes søn på 2 skulle i bad. Hun fyldte hans plastik badekar, satte ham i og så forlod hun ham og gik ud og ordnede køkkenet.

Min søn er også 2 og jeg forlader ham aldrig når han er i bad. Er simpelthen så bange for at han skal "vælte" og få hovedet under vand og ikke kunne komme op igen.

Men hvad gør i? Er det sikkert nok at lade dem sidde alene, eller synes i ligesom mig at der skal være opsyn? Ved ikke om det bare er mig der er en hønemor

Min datter er 2½ år og mit badeværelse ligger, så jeg kan se hende, hvis jeg går ud fra badeværelset og ordner ting i køkkenet. Desuden sørger jeg for at tale med hende hele tiden, hvis jeg forlader rummet

Anmeld

3. juni 2012

DLM

MorDk skriver:

Du leger ikke med ham eller lign? Ikke at jeg siger man absolut SKAL det ... men jeg gør det for netop at bruge tiden MED ham...

jo det gør jeg da men han kan også sagtens lege selv... børn behøver jo ikke bliver underholdt hele tiden, så snakker vi lidt og synger, jeg kan sagtens synge med selv om jeg sidder med kryds og tværs.

Anmeld

3. juni 2012

MorDk

Pikku Myy skriver:

Må jeg have lov at spørge hvor meget større er større?

Et barn på 5 kan vel godt sidde i et badekar og hygge sig det gjorde jeg da jeg var lille... men igen... det er jo forskelligt fra barn til barn...

Anmeld

3. juni 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Her den anden dag var jeg på besøg hos en veninde og hendes søn på 2 skulle i bad. Hun fyldte hans plastik badekar, satte ham i og så forlod hun ham og gik ud og ordnede køkkenet.

Min søn er også 2 og jeg forlader ham aldrig når han er i bad. Er simpelthen så bange for at han skal "vælte" og få hovedet under vand og ikke kunne komme op igen.

Men hvad gør i? Er det sikkert nok at lade dem sidde alene, eller synes i ligesom mig at der skal være opsyn? Ved ikke om det bare er mig der er en hønemor

(Har ikke læst hele tråden)

Jeg vil sige, at det virkelig kommer an på barnet.

(Og måske også, om det er 2 år og 1 dag eller er næsten 3 år...)

Min datter på 2 1/2 kan sagtens sidde selv med døren åben, -så har vi en aftale om, at jeg spørger (fra køkkenet) "Er du ok?", og så svarer hun. Jeg spørger så næsten hele tiden. Den anden dag bad jeg hende synge en sang, mens hun legede i badet, så er det jo let at høre, om alt er vel.

Omvendt kender jeg også en del af hendes jævnaldrende, hvor jeg tænker, at jeg ikke synes, det ville være ansvarligt at gå fra dem, når de var i bad. Fordi de bare ikke  er helt så "godt med"... Men jeg tror, at de fleste forældre kender deres egne børn godt nok til, at de ved, hvad der er forsvarligt... 

Anmeld

3. juni 2012

MorDk

DLM skriver:

jo det gør jeg da men han kan også sagtens lege selv... børn behøver jo ikke bliver underholdt hele tiden, så snakker vi lidt og synger, jeg kan sagtens synge med selv om jeg sidder med kryds og tværs.

Super sku' bare liiige høre... jeg leger heller ikke hele tiden med min dreng *S* Han hygger også selv... men jeg står lige ved siden af...

Anmeld

3. juni 2012

Frk. Himmelblå

Maja88 skriver:

ALRDRIG om jeg ville gøre det.. kan vende ryggen til hende for at tage et håndklæde men så har jeg øje på hende i spejlet..

der skal nemlig som en anden siger ikke andet end en vandpyt til at barnet kan drukne...

et barn vil automatisk prøve at skrige hvis det falder under vand og trækker derfor vand ned i lungerne og det sådan det sker...

så jeg ville faktisk synes det er dybt uansvarligt og ja.. grænser i mine øjne til omsorgssvigt

Øhhhh.... Til svømning har jeg nu aldrig oplevet børn skrige under vand?? Og når min datter er smuttet under i vores store badekar, så dukker hun bare op igen - måske en smule forskrækket og forvirret - men ikke i anderledes forfatning, end da hun røg under. Ja, man kan i princippet drukne i en vandpyt, men det sker ikke med lynets hast.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.