Anonym skriver:
Her den anden dag var jeg på besøg hos en veninde og hendes søn på 2 skulle i bad. Hun fyldte hans plastik badekar, satte ham i og så forlod hun ham og gik ud og ordnede køkkenet.
Min søn er også 2 og jeg forlader ham aldrig når han er i bad. Er simpelthen så bange for at han skal "vælte" og få hovedet under vand og ikke kunne komme op igen.
Men hvad gør i? Er det sikkert nok at lade dem sidde alene, eller synes i ligesom mig at der skal være opsyn? Ved ikke om det bare er mig der er en hønemor
(Har ikke læst hele tråden)
Jeg vil sige, at det virkelig kommer an på barnet.
(Og måske også, om det er 2 år og 1 dag eller er næsten 3 år...)
Min datter på 2 1/2 kan sagtens sidde selv med døren åben, -så har vi en aftale om, at jeg spørger (fra køkkenet) "Er du ok?", og så svarer hun. Jeg spørger så næsten hele tiden. Den anden dag bad jeg hende synge en sang, mens hun legede i badet
, så er det jo let at høre, om alt er vel.
Omvendt kender jeg også en del af hendes jævnaldrende, hvor jeg tænker, at jeg ikke synes, det ville være ansvarligt at gå fra dem, når de var i bad. Fordi de bare ikke er helt så "godt med"... Men jeg tror, at de fleste forældre kender deres egne børn godt nok til, at de ved, hvad der er forsvarligt...

Anmeld