Er det mig, der er ved at blive gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

vitapigen

Muhmi skriver:

PRÆCIS!! Ville ikke skrive det i frygt for at støde nogle... Men jeg kan ærlig talt ikke forstå at forældrerne ikke siger: NEJ! Sådan går du bare ikke klædt i offentligheden! Men det virker som om at de fleste forældre bare lader stå til mens deres børn går ud og ligner noget der løgn og som man kun ellers ville se i en sexshop...

Herhjemme kommer den ALDRIG til at gå, når du bliver 18 og/eller flytter hjemmefra, SÅ kan du selv bestemme, men mens du bor under MIT tag og stadig er umyndig, så er det altså mor her der bestemmer....

Puha jeg er godt nok også bekymret over den udvikling der er sket

Mht. hvor forældrerne er i dette her, tror jeg desværre de fleste ikke ved hvad deres børn laver. Kunne levende forestille mig at normalt vel fungerende forældre vil acceptere at deres lille pige skal gå udfordrende klædt. Så jeg tror desværre at pigerne gør det i smug.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Frøken J.

W.. skriver:

Tror du de ser sådan ud når de går hjemmefra 

Ja, selvfølgelig gør de det, for man kan jo se billeder på facebook hvor de sidder og spiser morgenmad med forældrene og ser sådan ud  

Anmeld

2. juni 2012

anjamichell@gmail.com

jydeinden skriver:

der findes MANGE andre måder at få opmærksomhed på, end ved at ligne en som lige er hoppet ud af en sexshop, og så som 15 årig..

Ja men det ærgeligt er jo bare at det er den måde der er nemmest....
Medierne er da også ret gode til at opfordre til det!!

Anmeld

2. juni 2012

jydeinden

Anjamichell skriver:

Ja men det ærgeligt er jo bare at det er den måde der er nemmest....
Medierne er da også ret gode til at opfordre til det!!

mhm men det gør det om muligt bare mere sørgeligt.. Hvis jeg på et tidspunkt får en datter, så vil jeg gøre ALT for at hun lærer at elske sig selv for den hun er, og ikke for det nedringet tøj hendes veninder evt går i.

Anmeld

2. juni 2012

anjamichell@gmail.com

jydeinden skriver:

mhm men det gør det om muligt bare mere sørgeligt.. Hvis jeg på et tidspunkt får en datter, så vil jeg gøre ALT for at hun lærer at elske sig selv for den hun er, og ikke for det nedringet tøj hendes veninder evt går i.

Ja der er vi da enige :-)

Anmeld

2. juni 2012

Carl-Emil's mor

det er jo som i alle andre tilfælde: det hele skal ske hurtigere.

vores børn skal hurtigere være skoleklar, hurtigere være færdig uddannet, hurtigere videre i det hele ...

Jeg kan udemærket selv huske hvor det var at være 17 år og flirte på diskotek om fredagen hvor man ikke måtte drikke - og jo vi var da heller ikke dækket til men der var dog grænser

Jeg kan bare se grænsne er rykket betydeligt idag i forhold til den gang men igen hele verdenen har så travlt

Det genere hverken mine øjne eller andet at se piger rende rundt i lidt tøj tilgengæld genere det mig at tænke på alle de klamme gamle svin der går hjem og river sig i bananen over det

Vi har som forældre ansvaret for hvordan vores børn går klædt - længere er den vel ikk?

priser mig lykkelig over at have en dreng

Anmeld

2. juni 2012

TineA

Frøken J. skriver:

Ja, selvfølgelig gør de det, for man kan jo se billeder på facebook hvor de sidder og spiser morgenmad med forældrene og ser sådan ud  

De vil jeg så vove at påstå at de færreste gør 

Da jeg gik ud af 9. klasse, havde jeg da den "pæne" tøj på hjemmefra og så kan jeg ellers love dig for, at den fik med krigsmaling og push-ups på skolens toilet  

Og ellers - så er det den ene dag! Er det ikke bedre den får ALT hvad den kan trække denne ene dag og så være "anstændigt" påklædt ellers?

Er det ikke bedre end de render rundt i leverkorte kjoler til dagligt? 

Anmeld

2. juni 2012

Frøken J.

W.. skriver:

De vil jeg så vove at påstå at de færreste gør 

Da jeg gik ud af 9. klasse, havde jeg da den "pæne" tøj på hjemmefra og så kan jeg ellers love dig for, at den fik med krigsmaling og push-ups på skolens toilet  

Og ellers - så er det den ene dag! Er det ikke bedre den får ALT hvad den kan trække denne ene dag og så være "anstændigt" påklædt ellers?

Er det ikke bedre end de render rundt i leverkorte kjoler til dagligt? 

For mig at se, er det ikke enten eller. Det hedder ikke enten at ligne en l... til daglig eller bare én gang om året. Det er hverken svært eller umuligt at se anstændig ud til daglig OG klæde sig anstændigt ud den ene gang. Så nej, jeg synes ikke det er i orden - Jeg synes det er nogle fuldstændig skæve værdier og skæve signaler at sende. 

Anmeld

2. juni 2012

Carl-Emil's mor

Frøken J. skriver:

For mig at se, er det ikke enten eller. Det hedder ikke enten at ligne en l... til daglig eller bare én gang om året. Det er hverken svært eller umuligt at se anstændig ud til daglig OG klæde sig anstændigt ud den ene gang. Så nej, jeg synes ikke det er i orden - Jeg synes det er nogle fuldstændig skæve værdier og skæve signaler at sende. 

vi er fuldstændig enige om man sagtens kan se anstændig ud og sagtens være klædt anstændigt ud MEN er det ikke bedre at få brændt det ud i sikre omgivelser end at de rejser til sunny beach mm og skaber sig ondsvagt og så bliver sendt hjem fordi de IKKE har fulgt reglerne dernede ? ment sådan her : de har aldrig prøvet at lige give den en tand og slå sig ekstra løs så de rejser til sunny og gør det og selvom guiderne fraråder diverse ting så SKAL det prøves fordi nu er man så langt væk og man har været "den pæne pige" til alt i dk ?

Anmeld

2. juni 2012

Frøken J.

vi er fuldstændig enige om man sagtens kan se anstændig ud og sagtens være klædt anstændigt ud MEN er det ikke bedre at få brændt det ud i sikre omgivelser end at de rejser til sunny beach mm og skaber sig ondsvagt og så bliver sendt hjem fordi de IKKE har fulgt reglerne dernede ? ment sådan her : de har aldrig prøvet at lige give den en tand og slå sig ekstra løs så de rejser til sunny og gør det og selvom guiderne fraråder diverse ting så SKAL det prøves fordi nu er man så langt væk og man har været "den pæne pige" til alt i dk ?

Jeg må indrømme, at jeg synes det er nogle lidt pudsige scenarioer i opstiller. Altså hvis man holder sig på dydens sti, så er man dømt til at gå all in på et tidspunkt? Og igen det her enten/eller. Man kan godt se godt ud uden at gå i tøj, som er beregnet til sexleg. Det gjorde vi ikke i min omgangskreds (altså gik i den slags), og vi er da hverken gået amok i Sunny Beach eller noget i den stil. Jeg mener ikke det kan forsvares, så vi bliver nok bare ikke enige  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.